Gå til innhold

Da har jeg fått time på ullevål til laproskopi

Anbefalte innlegg

Har pcos, og vi har vært prøvere i over 4 år. tantebesøk kasnkje en gang per år. Er det noen som kan dele erfaringer ang lap. Ble dere gravide? fikk dere eggløsning og mens etter lapen? fikk dere noen annen hjelp rett etter operasjonen? tenker på puregon, inseminasjon osv.

Har ikke snakket med gyn enda om hva som skjer etter lapen, må vel ringe en dag

Fortsetter under...

når du har vært inne til lap så skal legen som hadde den lapen snakke med deg. du bør få gjort det når du er mer våken etter lapen.. ikke med engang for da husker du ikke så mye av den samtalen..... snakker av ærfaring her....

synes også gyn skal foreslå hva som skal skje etterpå da.... det gjorde hun som tok lap på meg....''

lykke til.....

Du får dessverre ikke EL av å ha lap, men de kan si litt mer om sjansene deres for å bli gravid på egen hånd etter inngrepet. Hvis sædkvaliteten er OK vil de kanskje prøve inseminering, hvis ikke anbefales de sikkert å sette dere på venteliste for IVF.

Lykke til!

Er det ikke ulike formål ved lapraskopi da? Leser at mange har gjennomgått lap for å undersøke evt tette eggledere. Men for de med PCOS(meg iblant) er hensikten å gå inn med lap/kikkhull og brenne hull på cystene i eggstokkene. Dette skal kunne gi eggløsning/mer normal syklus en tid etter inngrepet der man håper å bli gravid. Det er iallefall det min gyn har sagt til meg mener jeg...

Men var det dette du også snakket om snøfilla (at brenninngen ikke gir el)? For i såfall er jeg lettere forvirret...

Hei alle sammen, takk for mange svar. ada81, jeg tror det var dette min gyn også sa, men aner jo ikke om man får el av det liksom, slik som snøfilla sier........ åååå, blir så lei

Jeg har jo trodd det da siden det er det gyn har sagt og har lest litt om det... Så vet ikke om Snøfilla tenkte på vanlig "undersøkelses lap" eller det som gjelder behandling av cystene ved pcos?

Jeg håper virkelig det er slik jeg tror eller så er det jo liten vits. Det er liksom den planen jeg har fått fra gyn : 3 pergokurer, lapraskopi for å brenne hull på cystene og til slutt ivf. Jeg er fortsatt på pergoen...

Det er ikke noe moro alt dette her.

Håper det går bra for deg!! Lykke til med operasjonen!

Stor klem.:-)

Annonse

Hej

Jeg hadde tr en gang i året før. tok en lap. i november 2003. fikk blødning beg desember. og slutten av desember. skulle hatt igjen da i jan/feb, men ble da gravid :) så tok ganske kort tid fra lap til gravid. nå har jeg nettopp slutta på minipillen, og håper at ting kommer i system ganske fort. er litt redd for at det er cyster igjen:/

Heisann jeg har pcos, jeg mistet mens etter å ha slutta med pp, fikk metaformin og pergotime, fikk mens tilbake med metaformin, men ingen el. Hadde laproskopi og brente hull i jannuar, har ikke hatt mens siden :-) ble gravid på første forsøk, det gikk ikke så bra, mistet i uke 6, men ble gravid igjenn med en gang og er nå i uke 22.

Ps fortsatte med metaformin frem til første graviditet sluttet da frem ti jeg mistet, denne gangen har jeg gått på metaformin hele tiden, vet ikke om det har noen betydning.

Lykke til, det er en enkel opperasjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...