Gå til innhold

probiotika og andre ting jeg lurer på

Anbefalte innlegg

Heisann...

har en 5 uker gammel gutt som er født nesten 6 uker før tida, har termin nå på onsdag:)

de første 3 ukene var det ikke en lyd å høre fra han, kun sov og spiste.

så begynte han å bli litt mer urolig og har grått mer og mer.tok han med til kiropraktor, men han fant ingen problemer hos gutten, så det er nok maten han reagerer på. jeg klarer ikke å finne ut hva, det må være mange ting..

ble glad da jeg begynte å lese denne debatten, ser det er ting jeg ikke gar prøvd enda ( det fins håp)

Håper noen kan svare meg på dette?

-er miniform en slags probiotika for barn?

-kan han bruke miniform når han er 5 uker?

-kan det hjelpe at jeg spiser probiotika?

-kan man gi amme te til så små ( 5 uker )?

-liker de amme te?

Ett tips fra meg..

Linfrø.

De dagene jeg ikke har spist havregrøt med linfrø til frokost har vært absolutt værst.

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Minifom er ikke probiotika. Drypp noen dråper på et glass øl, så skal du se hva dråpene gjør :-)

Minfom gjør noe med overflatespenningen på luftboblene i tarmen og gjør det rett og slett lettere for baby å få luften ut, i stedet for at det ligger store luftbobler i tarmen som gir magesmerter.

Merket det godt på min baby. Det begynte å putre masse i bleia da vi begynte med dråpene. Ble mye roligere!

Probiotika er sikkert ikke så dumt, kan ihvertfall ikke skade. Det finnes også til småen (Biocare har til både babyer og småbarn. Anbefales f.eks. etter antibiotikakur!)

Hadde ikke gitt ammete til småen, han skal bare ha morsmelk/evt morsmelkserstatning nå.

Anbefaler på det varmeste osteopat. Det løste problemet for oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...