Gå til innhold

Kvalm, kvalm og atter kvalm


Venter nr 2 i desember 2009

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært kvalm hele døgnet rundt i tre uker. Har vært sykemeldt, men skal prøve meg på jobb på mandag. Håper det går bra, for jeg er ganskel lei av å gå hjemme. Lei av mat og eplejuice :-)

 

Noen som kan svare meg på hvorfor jeg bare brekker meg og ikke kaster opp? Hadde vært ok om det kom opp noe, for jeg er ganske lei av disse brekningene. Magen er full av mat, så jeg skjønner ingenting...

 

Er 10 + 4 i dag og venter på bedre tider...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også vært kvalm døgnet rundt i mange uker. Er 10+3 i dag så vi har termin nesten samtidig.

 

Jeg har heller ikke kastet opp men konstant uggen Vet ikke hvorfor. Begynnte på jobb på mandag og det har gått helt fint. Kvalmen har vel kanskje halvert seg siste uken. Er skikkelig trett når jeg kommer hjem fra jobb, sover middag hver dag, orker ingenting og legger meg igjen i 10-tiden. Håper kvalmen forsvinner snart både for deg og for meg. Har du prøvd ingefærtabletter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom apotektet og de anbefalte ikke å ta ingefær tabletter...

Må vel begynne å bli bedre snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært mye kvalm. Faktisk siden uke 6 (er nå 10+5) og har bare kastet opp en gang, i går. Var på apoteket og spurte hva de kunne tilby meg. De ville ikke anbefale noe som helst av medisiner, heller ikke ingefærkapsler. Da måtte jeg i så fall snakke med legen først. Grunnen er at det ikke er testet skikkelig ut gjennom lang tids bruk på gravide. Det eneste de ville selge meg var sea-band, sånne bånd som har en kule som trykker på håndleddet. Jeg hadde det fra før og synes ikke det hjelper tilstrekkelig. Jeg fikk en resept av legen på Afipran som kan brukes av gravide de to første trimesterene. Det har hjulpet meg en del. Kvalmen er nesten borte når jeg tar tablettene, men siden det faktisk er medisiner tar jeg så lite av det som mulig. Men for å fungere i hverdagen er det nødvendig med litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...