Gå til innhold

Fortelle de vordene besteforeldrene


Phoebe

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Jeg skal visst være her med dere fremover... Dette er min 3. dag som vitende gravid, selv om det ikke har gått opp for meg enda!

 

Når fortalte/skal dere fortelle foreldre og svigerforeldre at de skal bli besteforeldre? Er ca 4 uker på vei i følge terminkalkulator...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat funnet ut selv at jeg er gravid igjen... Fikk barn for under et år siden.

Vi tenkte å vente lengst mulig med å fortelle det denne gangen.Det er jo Ul i ca uke 18,men så lenge klarer vi nok ikke vente.Noen venner kommer til å få vite det ca i uke 12 og da forteller vi nok alle andre i uke 14.

 

Sist fikk vi en tidlig ul i uke 10 så da fortalte va alle det da.

 

De fleste blir jo bare glad for en slik nyhet så føler du for å fortelle så gjør det.

 

Ikke for å skremme,men det som er negativt med å fortelle for tidlig er at skulle det gå galt og mange vet (+ at ryktet sprer seg fortere enn du aner) så må du "ut å fortelle" at det ikke gikk og da kanskje til selv de du ikke visste at visste.

 

Lykke til.

 

Er det ditt første barn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=) nå var jeg litt lengre på vei da jeg fant ut at jeg var gravid - 6+5...men fortalte d allerede da jeg var 7+3 til svigerforeldrene og 7+4 til mine foreldre=) må må ha noen å prate med når man får en så god beskjed=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å vente til de "magiske" 12 ukene er passert för vi forteller besteforeldre, etter han önske. Jeg har ikke noe problem med å fortelle det tidligere, men hadde uansett ventet til jeg var 8 uker. Har allerede fortalte det til noen få venner. Koselig å ha noen å dele gleden med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg visst om graviditeten i 6 dager...

sier nok ikke noe riktig enda, skal til legen på mandag.

satser på at jeg får vite hvor langt på vei jeg er da !!

 

Lurer litt på hvordan jeg skal si det til dem.

hvordan gjorde dere det?

Kanskje kjøpe en søt body, skrive

"til mormor & morfar, denne får dere bruk for når jeg kommer i april"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tenkt å invitere til middag hjemme hos oss og fortelle det til dem da. Da får alle 4 vite det samtidig... Dette er vårt første barn ja. Kjenner jeg er utolmodig. Vil så gjerne fortelle noen nå! :) Spesiellt mamma, siden hun har hintet til å bli bestemor i flere år nå...

Må nok bare holde det for oss selv en stund til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor fortalte jeg det før IKM, haha=) Nå prøver vi å holde det hemmelig så lenge vi klarer, bare for å se om vi klarer det=)

 

Om det skulle gå galt er det jo godt å ha noen som vet hvorfor du er lei deg da, og sier du det til nærmeste familie så klarer vel de å holde tett?

Mange som venter til de magiske 12 ukene er over, men jeg synes ikke at det at det kan gå galt er god nok grunn til å holde det hemmelig om du egentlig har lyst til å fortelle det! Flertallet går det jo bra med=D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...