Gå til innhold

kjenner jeg blir provosert... ang. den tråden om ansvarsfordeling om natta...!

Anbefalte innlegg

altså... ser mange av dere sier at "mannen min jobber om dagen så jeg tar meg av våkennettene". hva kaller dere det dere gjør om dagen da? er ikke det en minst like viktig og krevende jobb som det mannen deres gjør? her hos oss er i hvert fall min jobb hjemme mer krevende enn mannen min sin jobb, så vi bytter på om nettene og han står opp med lillegutt om morgenen når han ikke jobber tidlig. skjønner ikke at ikke flere krever littegrann mer av disse mannfolka!

Fortsetter under...

He, he, jovisst jobber vi også om dagen. Men vi har da muligheten og legge oss nedpå i løpet av arbeidsdagen hvis vi blir trøtte.

Mannen min har "mistet" hode i tastaturet noen ganger og da fant jeg ut at hvis han skulle klare å komme seg opp klokka 06.00 om morgenen og fungere sharp og klar på jobben så skal han få sove. Gjøre ikke noe med en mann som er arbeidsløs pga han ikke klarer å være våken om dagen på jobb.

Min jobb som hjemmeværende er ikke mer krevende enn mannen min sin jobb.

Det er nok forskjell fra familie til familie og person til person.

Annonse

jeg er en av de som har sagt det samme.."mannen min jobber...osv".

men må si meg enig med deg nå..

jenta mi er nå 4 mnd..mannen min har ikke vært oppe en natt..jeg står også alltid opp om morgenen..og det kan være før han står opp også...

blir aldri til at en får lagt seg igjen heller..har alltid så mye som skal gjøres når den lille sover ( har også et stort barn til)

nei...nå skal jeg si fra!!!er fullstendig utslitt..

Så vidt jeg kunne se syns flertallet det var greit å stå opp om natta hvis sambo jobbet. Da er det vel ikke noe problem da? Selvfølgelig er det er jobb å være hjemme også, men det er vanskeligere å få inn pauser på en arbeidsplass enn hjemme (de fleste barn sover jo faktisk innimellom).

Jeg kaller det å ha en baby fulltidsjobb pluss overtid.

Mannen min har aldri tatt babyen på natten av den grunn at han skal opp kl 07 om morgenen. Han arbeider til ca kl 16, så er det hjem 3 timer og kose med babyen før han på nytt arbeider. Han driver for seg selv, og har masse å gjøre.

For oss er det en helt grei fordeling at jeg tar "nattarbeidet". Jeg kan jo tross alt slappe av innimellom øktene på dagen, gå turer og få koblet av, få besteforeldre til å trille babyen en time på dagen osv... Jeg synes det blir feil at en person som må stå på hele dagen, og ikke kan sette seg ned og ta en pust i bakken, også skal holde på om natten. I helgene er det annerledes.... Da bytter vi på å stå opp om morgen med henne. Hun sover hele natten bortsett fra pupp, så våkenettene faller bort her!

Det som er viktig i denne prosessen er at hvert sitt hjem finner ut hvordan de vil ha det! Hvis du krever at mannen din skal stille opp om nettene, så er det opp til deg. Hos oss har vi en grei deal, og vi er begge fornøyd med det. For min del, så slipper du å bli provosert!

Du får ha en strålende helg.

Klem

syns det er helt greit at j eg tar jenta om natta når han har jobb, så deler vi på det når han har fri... jenta våres er våken en gang om natta å da henter jeg å gir henne flaska.. så sover hun til kl er 7 jeg tar henne over i vår seng så sover vi til ca 09.00 sambo må stå opp 07 å dra på jobb han, mens jeg får sove et par timer ekstra..

I vårt tilfelle stemmer ikke det du sier. Mannen min jobber i en meget krevende, ansvarsful jobb fra 10-12 timer daglig. Han begynner 7 om morgenen og er hjemme 7 om kvelden. jobber han natt jobber han fra 21 til 0800. Jeg er hjemme med babyen men hun sover da mange timer om dagen, når hun er våken koser vi oss. leser eventyr, synger sanger, går turer. Det synes jeg er kos. ikke hardt arbeid. Jeg koser meg, slapper av og har muligheten til å sove innimellom om jeg vil....da synes jeg at det er ganske urimelig om mannen min skulle stått opp mange ganger om natten for å mate baby. Vi er lite tjent med at begge to får for lite søvn. Jeg synes det er mye hyggeligere at mannen min har overskudd til oss når han er hjemme enn at han også er sliten. Men har er kjempeflink til å ta seg av henne uansett, og så passer jeg på at jeg får sove ekstra lenge dager han har fri. Funker hos oss.

Når det er sagt så kan jeg skjønne at de med krevede barn kolikkbarn etc kan føle at de jobber hele dagen og dermed trenger mer søvn om natten.

Annonse

Her deler vi også.. det er våre barn, ikke bare mine... Blir provosert selv, når mammaer går ut av rommet, når barnet griner for å ikke vekke pappaen... Mange jenter her, som ikke har ben i nesa gitt!!!

pappaen her kan ikke ta datteren vår om natten ettersom hun får pupp....og det er bare det hun vil ha før hun sovner igjen. hvis det skjer at hun våkner helt og ikke vil sove igjen med engang, så har jeg noen ganger vekket sambo for at jeg er så trøtt...men er ikke så ofte hun våkner på natten.var mest de første ukene..og da tok han henne også... i helgene så har vi en dag hver vi står opp med henne (hun våkner 6.30-7.00) så i dag har jeg fått sove så lenge jeg vil (våkner jo kl 9 jeg da..hehe..er et morgen menneske....)

men så lenge jeg er hjemme og sambo jobber så syns jeg at jeg skal ta henne på natten....om jeg ikke er kjempe trøtt da... jeg våkner veldig fort hvis hun lager lyder osv.har ingenting med at jeg ikke har "bein i nesen" liksom... det blir andre boller når jeg skal begynne å jobbe igjen..

Hmm...

Enig med hovedinnlegger....not!

Jo hvis pappaen har mulighet for å sove på jobb. Det er en grunn for at du er i permisjon. Du kunne jo selvfølgelig ha latt han få permisjonen...så kunne du gått på jobb og tatt halve natten.

Sett om du var menneske etterpå.

Mannen min jobber hardt og lenge hver eneste dag for at familien hans skal ha det vi trenger av utstyr mat etc. Vi samarbeider med barnet vårt ved at vi begge bidrar utrolig mye, bare på ulike måter. Jeg synes selv det er viktig at en mann som jobber 10-12 timer daglig uten pauser sover godt om natten.

Nå samsover vi så ingen har behøvd så opp på natta, man må si det siljemor85 at mannen din kan sannelig ikke ha en særlig krevende jobb og den krever mindre enn å gå hjemme i sitt eget hus med bare en liten baby å ta seg av.

Her i huset er det den som jobber minst ute som til enhver tid tar seg av det meste hjemme enten det er meg eller mannen min.

Min elskede (mann) sover som en stein uansett han, det synest jeg i grunnen er helt greit. Når lillebror vil ha pupp er det jo bare jeg som kan gi ham det. Bleier skiftes kun hvis han har bæsjet om natta. Er han mye urolig slik at jeg ikke har fått sove på hele netter (det skjer oftest) , så tar mannen min han opp tidlig om morgenen og bærer og bysser og koser til han må dra på jobb. Da sover jeg også gjerne når han har kommet fra jobb. I dag stod han og lillebror opp kl 7.30, mens jeg sov til kl 9.30.

Synest det er viktig at mannen min får sove når han skal på jobb. Jeg kan faktisk sove på dagen hvis jeg prioriterer det, noe jeg skjelden gjør. Tror jeg er utstyrt med noen "spesielle hornoner" som gjør at dagene går greit selv om jeg ikke har sovet på natta. =0)

Mannen min blir forresten litt fortvilet når jeg ikke har sovet på natta og ber meg vekke han, men det har jeg ikke lyst til. Fordi jeg mener at det er viktig at han er noenlunde uthvilt når han skal på ( krevende, selvstendig konsulentvirksomhet.) jobb. Ellers er han kjempeflink hjemme med husarbeid og oppussing og jeg vet ikke hva, han kunne "båret meg på gullstol" om det var mulig. Vi har to barn til også som han er fabelaktig pappa til. Det var skrytinga!

Men for all del, her må alle gjøre som en selv synest er best. Jeg respekterer at vi har ulike behov og ordninger i hjemmet jenter, det viktigeste er jo at det en velger fungerer for seg selv og familien.

Helt enig med det siste utsagnet der evina. Alle får vel gjøre det som fungerer best for seg selv og familien sin.. Mener egentlig at sånne tråder som denne her hører hjemme på kranglesiden.

Her i huset er det jeg som tar lillemann (9 uker i dag) på natta for han skal ha pupp og sovner igjen med en gang etterpå. Han ligger på samme roms om oss, så jeg bare reiser meg opp, henter han, ammer han liggende i senga vår, reiser meg opp og prøver å få ut en rap, og legger han ned i sengen sin. Jeg sovner som regel ganske raskt. Pappaen våkner ikke av lydene småtten lager. Jeg tar han alltid opp før han begynner å grine. Dette fungere flott for oss. Pappaen jobber fra 06-16 hver dag og vår pode tar flere lurer i løpet av dagen så jeg kan sove hvis jeg vil (gjør det nesten aldri). Pappaen drar lenge før vi står opp alikevel!

De dagene pappaen jobber sent eller i helgene tar han som regel lillegutt på morgenen hvis han trenger smokken eller bleieskift.

her i huset er det en ting som vi deler på!! Er ikkje så mye gutten er våken på natta, men når han våkner klarer han å vekke begge to..... så en kan vel si at vi deler det likt vi! hehe!!!

men synest det blir litt dumt å si at det er bare å legge seg på dagen... det går vertfall ikkje and her i huset, så enkelt er det ikkje...

I helgene når jeg kjempe trøtt å ikkje sovet mye på natta står sambo opp og omvendt! I ukene legger vi oss bare litt tidligere på kvelden, så vi får nok søvn:) er det så vanskeli da???:P

Forresten så må jeg bare få si at sambo sover søtt i senga si enda han:)

Jeg står opp om nettene her. Så sant ikke sambo har fri da. Jeg har jo anledning til å legge meg nedpå igjen senere på dagen. Det har ikke sambo når han er på jobb...

Men, heldigvis sover gullet om nettene, så vi sover godt begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...