Gå til innhold

jeg er så sykt oppblåst og har vondt i magen.. Flere som sliter med det samme?

Anbefalte innlegg

er nå på rugedag 4 og har så vondt i magen. Har egentlig hatt det siden egguttaket. Kjennes ut som jeg har kjempesting i mangen, ved eggstokkområdet. Synes det er ganske kjedelig at det skal være så vondt.

Jeg sliter også med at magen blåser seg opp. Må gå i de største buksene jeg har, for det er de eneste jeg får igjen.

Tenkte først at jeg var så spent på utfallet, og at det var kun psykisk det med at jeg hadde vondt i magen...

men jeg tror neppe det er det, for magen buler ut (ser gravid ut, thi.hi), og krampesmertene kommer og går gjennom hele dagen.

Flere som har det på samme måte?

Fortsetter under...

Hei,

Det er typisk tegn til overstimulering. Det er ulike grader av det 1 - 2 og 3, og hva du har er vanskelig å vite. Selv visste jeg ingenting om overstimulering da jeg gikk gjennom IVF for klinikken fortalte meg ikke om det. Magen min var så stor og så smertefull av jeg måtte oppsøke legevakten - det før jeg fikk satt inn egg, og måtte bli innlagt på overvåking på sykehuset i 1 måned! Men du er heldig som fikk satt inn egg :) Har hørt at dersom man har litt overstimulering så er sjansene for å bli gravid større!

Tvi tvi og lykke til med deg! Men dersom det er uholdbare smerter ville jeg ha oppsøkt lege. Jeg måtte få midler for å få ned eggstokkene igjen. Men som sagt...hvilken grad du har er vanskelig å si.

Fikk ikke satt inn den gangen jeg....men har et fryst egg som jeg ruger på nå....spennende det også

Jeg var også øm og stinn og vond i magen ei drøy uke etter uttak. Var ikke det i april og ble derfor litt bekymra nå. Spurte Riksen, som sa det egentlig var normalt, men at det også kunne være en mild grad av overstimulering. Spurte også akupunktøren min og hun sa at dette var typiske bivirkninger av progesterontilskuddet (Crinone).

Nå på onsdag (rugedag 7, innsettingsdagen er rugedag 0) var magen nærmest normal igjen. Puppene, som også har vært ømme og vonde helt siden jeg satte EL-sprøyta) er også neste normale igjen, og i dag våknet jeg til skikkelige mensmurringer - så på rugedag 10 er jeg overbevist om at det ikke gikk denne gangen...

Lykke til - magen blir nok bedre om noen dager:-)

Klem

snøfilla, det kan jo fortsatt gå!! Jeg krysser fingrene for deg, og håper du har lyktes. Ikke gi opp enda!!! Jeg skal heie på deg!! Dette SKAL gå bra!

Jeg har ikke hatt ømme pupper i hele tatt jeg.. Spørs om jeg får det også..

Viss jeg har en mild form for overstimulering, så satser jeg på at det går over av seg selv snart. Det går jo greit, det er bare litt kjedelig å føle at man er i 5. mnd når man kanskje ikke er gravid en gang..

Alt ordner seg for snille jenter, ikke sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...