Gå til innhold

August: Hvordan står d til m dere som har termin omkring neste helg?


pippi78 & prinsessa :)

Anbefalte innlegg

Ventingen er det værste synes jeg. Vanskelig å la vær å bare vente og vente på baby. Svinger mellom at det er helt surrealistisk at jeg skal bli mor til at det føles veldig virkelig.

Kvalme og oppkast er noe jeg kunne ha vært foruten nå som ellers i svangerskapet. Gleder meg til å kunne kjenne forskjell på sult og kvalme. Ellers er det ikke så mye plager annet enn at jeg er stor og tung og det merkes på føtterne.

 

Hvordan har dere det?

 

NB! UL termin er 27 aug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har menstermin 27. og Ultermin den 28. og merker at det nå snart MÅ skje noe. Jeg er lei, det tror jeg at jeg med sikkerhet kan si nå. Og tung og sliten...har mindre tålmodighet med Elias (og det er ikke noe gøy!) - og er så spent siden det nå egentlig kan starte når tid som helst!

 

Jeg er plaget med halsbrann og nå den sist euka stopp i magen - altså jeg må på do - bommelomm - men det stopper liksom opp. Lurer på om frøkna kan ligge på tarmen min eller no. Vanskelig å få tømt seg ordentlig da!!! Skikkelig kjipt!

 

Jeg sover rimelig bra om natta, bortsett fra tissepauser og inntak av Gaviscon hver andre time ca =)

 

Jada, begynner så smått å bli utålmodig!

 

Klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg pippi78 & prinsessa :) at ventinga er det verste, å vente gjør man jo. Er så spent jeg, har UL termin 25 aug., så ikke lenge igjen. Kjenner i allefall at det er modning på gang.....det jeg kunne klart meg uten er blodtrykksfall å kvalme, men regner med alt er glemt når den lille er hær.

Stor å tung ja, ja er vel ikke mer å vente på slutten, skal bli godt å få kroppen tilbake.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin den 25. August. Venting venting venting.

Var på ekstra ultralyd i forrige uke for sf målene mine hadde flatet helt ut og antydning til svangerskapsforgiftning, men alt var fint. Men ærlig talt, fødselslegen sa at hun trodde jeg ville få før tiden, det må være det dummeste hun noen gang har sagt, for det gjør jo ventetiden så mye værre. Føler tiden kun går med på tissing, gaviscon, humørsvingninger og ikke minst mye trykk. Har mye kynnere og mye press helt nederst om dere skjønner. Tar også alt som skjer som tegn på at noe er på gang, men det er sikkert ikke det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står d heilt flott til iallfall:) Forma e heilt på topp,noke som ej ikkje heilt kan skjønne. (går ut ifra at mitt neste svangerskap bli skikkeli grusomt,sida d her he vør heilt flott.. Kun plaga me vatn i kroppen ..3 i ødem)

Klare ikkje heilt å skjønne d at småen ska t verden om ikkje så lenge.Hehe.. E vel kanskje derfor ej ikkje går og venta så mykje heller.

Tida går forresten ekstremt fort.Skjønna ikkje heilt kor den bli av i grunn.

Hoppa og sprett som en anna galning.Og d e herli.Men sku ønske at småen kom snart likevel,for ej vil jo sjå ken som he bodd i magen min så lenge;)

 

Termin 24.aug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkes at fødselen nærmer seg, det er sikkert. Bortsett fra vann i baina, masse halsbrann og vondter her og der- så er det nok søvnmangel som er mest slitsomt. Eller, jeg sover, men blir aldri uthvilt liksom! Våkner liksom opp trettere enn når jeg legger meg.. Men men, må vel bare bli vandt til det!

 

Oi, Jolene84, fant ut at vi har termin samme dato! Det blir jo ordentlig spennende da, hvem som kommer først! Er du 84 modell du og? Når tid på året er du i tilfelle født? Jeg hadde bursdag 9 august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin 25/8. Kun litt vondt i ryggen. Sover kjempedårlig, men det er jo normalt nå på slutten. Ser at vi er tre som har termin på samme dag, spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner faktisk noe, men våger ikke å håpe. Siste halvtimen har jeg fått utrolig vondt nedover innsiden av låra, murring i ryggen og magen føles steinhard. Stopper sikkert snart, gjorde i vertfall det i sist uke. Kanskje det bare skyldes at babyen er våken og vrir og vrenger på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E veit ikke, men e har så mye ubehag, vet ikke korsn e skal beskrive deg helt nederst, helt nede i bekkenet. Vil det bare si at ting modnes, eller e nå på gang.. om e trykke litt der nede kor hodet e åsså, så bli det bare med ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

termin 26 aug.....venter og venter.... men begynner å tro at jeg må gå over tiden...selv om jeg ikke kan forstå at det er mulig med den magen jeg har....

 

eneste jeg har meket er at slimproppen har gått, og at jeg har mye kynnere og mensmurringer... men det er og det hele...

 

håper jeg får innen fredag. helst onsdag. har min mor her nede til fredag sånn at hun kan ta sønnen min om jeg må på sykehuset... men så håper jeg innen onsdag, for da blir hun en løve akkurat som meg,samboer,sønnen vår, pappaen og mammaen min...vi er alle løver... :) så hadde vært artig om hun og ble det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte bare svare jeg også, min termin dato er 26. men jeg har allerede rukket bli godt kjent med gutten min som kom for snart 3 uker siden.

 

Jeg skjønner godt at dere venter nå altså jeg følger spent med dere alle.

 

det er fantastsk å være mamma, og selv om jeg ikke rakk å bli så utålmodig så skulle jeg jammen meg vært det om jeg hadde vist hva som ventet meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Har termin 28. august og formen er egentlig ganske så bra. Er sprengt i magen og har mange kynnere, har begynt å få de om natten nå også slik at de holder meg våken. Synes det er vanskelig å få dagene til å gå, med bortdovnede fingre nytter det ikke mye med strikkebunning!! Ellers øker spenningen her, hos pappan også tror jeg =-)

 

Gratulerer så mye med den lille, Herkules! Gleder meg noe utrolig til å få mitt lille gull i armene mine! Hilsen meg =-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Såg ikkje d du hadde skreve før no. Ja,samme termin dato ja:) Hehe.. Jupp,e nok 84 modell ja.Hadde bursdag 4.februar:) Hehe.. E sikker på at ej går over ej da,men.. Bli jo spennande ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir bare dritspennende å se hvem nestemann blir som får! Det er egentlig litt morro at det er vi som er nestemann ut. Jeg kan huske jeg var så irritert for noen måneder siden da jeg leste om alle disse fødeklare damene- endelig vår tur liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Kan ej tenke mej:p Ikkje så lenge sida ej kom inn hit i grunn.E vel nokre veke sida.Men føles ut som om at ej he vør her inne i evighete.Hehe..

Men ja.. No e d vår tur:) Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor gammel e dokker folk egentli?

Eg fylte 22 27. Juli, så 84-modell hær åsså.

E bare lure, i dag har e vært så uvell, skikkelig kvalm og hatt utrolig sterke kynnere. kjenne dokker dokk igjen? e tenke, den kvalmen, ka e det ett tegn på? kanskje det ikke e et tegn engang.

 

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja litt kjekt at vi er de neste som skal føde (hvis vi nå ikke skulle være så heldig å gå lenge over tiden).

 

Fortsatt ikke noe særlig tegn på at noe er i gang her.

Jeg er 78-modell, og dette er min første. Flere som er førstegangs?

 

Spent på hvordan det utvikler seg for dere alle i løpet av denne uken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp!Første gangs her ja.. Går heilt sikkert over tida,d kan ej nesten banne på altså.Hehe.. Men e ikkje krise d heller.(må ikkje misforstå mej no altså:P Hehehe...E ikkje så farli om ej går over,men vil selvfølgeli sjå småen no:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det 4 dager igjen til termin....så fremt det skjer da. Hatt masse kynnere i natt å utover dagen, samt den berømte slimproppen gikk....så det modnes i allefall. Førstegangs hær å, så dette blir spennende...håper man slipper lang overtid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

84 modell og førstegangs jeg og:) jeg har ikke hatt antydning til slimpropp, blødning eller vonde kynnere. Hver gang jeg står oppfor å gå på do så er jeg like spent; tenk om vannet går nå! Men jeg blir like skuffet hver gang, hihi! Så tenker jeg at det skjer sikkert ikke noe hvis jeg tenker på det. Så blir jeg liggende å prøve å ikke tenke på det, og det er jo ikke lett! Så sånn står det til her. Venta forresten på ei H&M pakke i dag som ikke kom :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe.. He tenkt samme tanken når ej må på do,men e jo ingenting som skjer.Hum.. Men trur ikkje noke skjer så lenge vi tenke på d.Hehe.. Vaska heile huse t muttern no,men ingenting.. Why????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...