Anonym bruker Skrevet 19. august 2006 #1 Skrevet 19. august 2006 Har hatt et plettfritt svangerskap nesten hele veien, men for noen uker siden begynte jeg med kvalme og oppkast (uke 29) nå blir formen bare mer og mer elendig føler jeg. + at jeg blir ganske så nervøs for at dte skal være noe galt. Litt småvondt i hodet,(det er greit nok) men nå er det ingen stillinger som er behagelige å ligge i, verken på rygg eller side... ekstremt vondt i spiserøret (føler hvertfall som det er det) det er også nå vondt når jeg sitter rett opp og ned. Pulserende. I dag har jeg ikke merket den lille inne magen bevege seg heller, som plager meg veldig, er dette normalt? Har sjekket hjertelyden med babywatcher så den er der, men blir ekstremt redd alikevel. er det noen som har noen råd, eller har vært i lignende situasjon?! Kan dette ha noe med stress å gjøre? savner kjæresten min noe helt ekstremt, da han er bortreist vleidg mye for tiden... Hpåer å gode råd fra noen med litt erfaring...
pippi78 & prinsessa :) Skrevet 19. august 2006 #2 Skrevet 19. august 2006 Det er slett ikke uvanlig å bli mer kvalm og kaste opp på slutten. Du kan jo glede deg over at du ikke har hatt det hele svangerskapet (som noen av oss andre). Det kommer flere nye plager også på slutten pga man jo begynner å bli ganske stor og det tynger mange av kroppens organer. Det er jo et godt tegn at du har hørt hjertelyden. Hvis du ikke kjenner bevegelse i løpet av en dag ville jeg ta kontakt med jm/lege. Men det kan godt være at baby "legger seg stille" pga du er stresset og bekymret. Det gjorde baby til en veninne av meg. Jordmoren sa da at de "venter til faren er over" som en reaksjon på moren. Hvis du selv mener at mange av plagene ikke skyldes stress og bekymring ville jeg ringt til jm/lege. Det man jo skal være oppmerksom på i denne tiden er svangerskapsforgiftning. Sannsynligvis er alt bare bra både med deg og den lille. Men hvis du er bekymret er det jo bedre å bli undersøkt sånn at du kan roe ned bekymringene og stress. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2006 #3 Skrevet 19. august 2006 Jeg synes du burde ringe fødeavd. å snakke med de som jobber der. Jeg kjenner ei som hadde svangerskapsforgiftning (som gir magesmerter), men dette ble feiltolket av legene som sure oppstøt og hun fikk medisiner mot halsbrann. Hodepine er også et symptom på svangerskapsforgiftning. Du har sikkert ikke det, men kan være greit å undersøke for sikkerhets skyld. Uansett, når du er bekymret i forhold til manglende liv i magen, bør du ringe føden. Ring du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå