Gå til innhold

Så var det min tur til å teste positivt.....


Carnation, nummer to i juli :)

Anbefalte innlegg

..... og til å stille alle de "nybegynnerspørsmålene" som kommer opp når det lyser "gravid" mot en for første gang.

 

Jeg lurer på en liten ting - hva med første kontroll hos legen, når gjøres det? Jeg hadde ikm sist helg, og testet positivt på flere tester onsdag - merker ikke noe spesielt og har det fint. Skal jeg til legen for å "konstatere" graviditeten allikevel, eller hva har dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer igjen, og velkommen! :-)

 

På mitt legesenter i Lillestrøm vil de ikke se gravide før i uke 12 fordi sykehuset mener det er noen blodprøver som ikke kan tas før.. Jeg spurte her inne, og de fleste mente dette var rart for de hadde vært hos legen alt fra uke 8 og fremover. Jeg skal på mandag, når jeg er 9+0 siden jeg vil ta den Toxoplasmoseprøven så fort som mulig, og da får jeg vel vite hvile prøve man må ta i uke 12.

 

Konklusjonen er vel at det ikke haster for deg, men du kan jo alltids bestille en time om litt, så har du en tid som passer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, litt rart dette her :)

 

Oi, det var lenge å vente.... Jeg tar en prat med fastlegen og hører hva de mener, for meg er det ingen hast, jeg har det bra og merker egentlig ikke så mye annet enn at det føles ut som jeg har spist en ballong - hehe, men det skjønner jeg er felles for de aller fleste i starten :)

 

Lykke til i morgen, det går sikkert fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å ringe og bestille time den dagen jeg har funnet ut at jeg var gravid. :) Første gang fikk jeg time dagen etter, dvs uke 5 andre gangen var det 5 ukers ventetid og da ble det vel uke 8-9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte oxo den dagen jeg fant ut at jeg var gravid(forrige sv).Men fikk ikke time før jeg var i uke 10.På legesenteret sa ho at jeg bare kunne komme innom, hvis det var noe jeg lurte på.Jeg har tatt test i dag oxo(pos) Jeg bestiller nok ikke time enda..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer og velkommen :))) Jeg er 5+6, har ikke fått pratet med legen enda da han har ferie. Han er tilbake i morgen, så da får jeg vel ringe å bestille meg en time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere.

alltid gøy og se nye komme inn her :-)

er ganske fersk selv her inne.

har lest at den første kontrollen vanligvis settes i 9 uke, men er du førstegangsfødene og litt usikker eller har masse spm, så er det bare og bestille en time med en gang om du føler for det. jeg har alltid bestilt time med en gang jeg er blitt gravid, men tror jeg drøyer det ett par uker til denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ringe legen og bestille time. Du får tildelt en time når det er rutine for time på ditt legesenter. Du kan alltid stikke innom å få teste urinen for svangerskap, det trenger du ikke time for. Jeg har ikke gjort det.

 

Selv har jeg prøvd i over 1 uke å komme gjennom til legen min, men det er ikke lett. De har kun åpent for timebestilling 2 timer pr dag og det er ikke så lett å få mulighet til å ringe når en er på jobb. Ønsker jo ikke at mine kollegaer skal høre hva jeg sier....

 

rose 5+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...