Gå til innhold

vanskelig å ikke fortelle


Skilpadden

Anbefalte innlegg

Vi har blitt enige om å ikke fortelle noen om graviditeten før etter 12 uker, og det er sååååå vanskelig å ikke si det til noen.

 

Den aller nærmeste familien vet det, men ikke venner eller jobben. Jeg går jo tenker på det hele tiden, og kjenner at formen stadig forandrer seg, og det er vanskelig å skjule noen ganger. Jeg er veldig oppblåst i magen, så ser jo til tider veldig gravid ut (6+6), så det kommer ikke til å bli lett å skjule magen i 5 uker til.

 

Hvordan skjuler dere magen og alle symptomene???

 

Grunnen til at vi ikke vil fortelle er at vi vil involvere færrest personer hvis det skulle gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke fortalt det til noen enda, men jeg holder på å sprekke...

Har så lyst til å fortelle på jobben hvorfor jeg er så trett, har så lyst til å fortelle ei venninne for å ha noen å snakke med, og har så lyst til å fortelle foreldrene våre...

men jeg skal klare å holde meg ei stund til....

 

rose 5+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til fire vennepar allerede. Klarte ikke og ønsket ikke å holde det hemmelig for dem. Disse parene omgås ikke hverandre annet enn gjennom oss. Har lik syklus med flere av venninnene mine, og den ene ble gravid rett før meg.

Vi har ikke sagt noe til foreldrene våre ennå. De kommer til å gå helt bananas. Venter gjerne litt med å ha svigers hengende over meg. Det går nok likevel ikke mer enn en uke eller to før vi sier noe til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 6+6 på vei:)

Jeg er også veldig oppblåst, speielt utover dagen når jeg sitter jo jobb, og enda mer om kvelden. Vi har sagt det til familie + 3 vi stoler på på jobben. Men nå skal ingen fler få vite det før det har gått over 12 uker. Men det er vanskelig, ja. Klarer jo nesten ikke å konsentrere meg om vanlige samtaler som foregår rundt meg:) Tenker bare på magen min..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til våre foreldre og de aller nærmeste vennene.

Jeg mener at eneste grunn til å ikke fortelle det er at det kan gå galt, men om det gjør det så ønsker jeg at de nærmeste skal vite det også,for jeg vet jeg kommer til å trenge veninninnene mine og mamma selvfølgelig.. Så da synes jeg det er riktig at de får være med på denne hyggelige tiden også :)

Måtte fortelle det til sjefen min tidligere i uken grunnet at jeg var så dårlig og følte jeg gjorde en elendig jobb (helt ny i jobben også..) og føler det mye bedre nå som sjefen min vet det, hun tok det helt supert!!

 

Lykke til med å fortelle! :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fortalt dette til nær familie ennå. De kommer til å bli så skuffet over ikke få bli besteforeldre om noe skulle gå galt. Har fortalt det til sjefen min. Begrunnelsen er den samme som maria 79 som skriver over. Jeg begynnte nettopp i ny jobb og da er det jo greit at sjefen ikke tror du er lat når du er trett og kvalm. Har sagt det til 2 venninner. Det er godt å kunne få snakke litt om det til andre enn folk her inne også. Og det er venninner som ikke bor her jeg bor.Faren er derfor liten for at de kommer til å si det videre.

 

Uansett gleder jeg meg til uke 12 (og kankskje litt til) er over slik at jeg kan begynne å fortelle litt når jeg føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...