Gå til innhold

er det flere enn meg? (litt ekkelt)

Anbefalte innlegg

sliter litt med hard mage, og i dag var det helt sinnsykt. forstoppelse og en helt forj*vlig svær bais, kjentes ut som å bli tatt bak av en elefant med nagler på utstyret!!!!! blødde etterpå,og nå klarer jeg såvidt å gå, og å sitte er ikke vidre bekvemt akkurat! synd på meg altså:(

spiser fiberrikt nok, drikker mye vann, drikker biola hver dag.. hva annet kan man gjøre da? for å unngå det? holde det i sjakk liksom?

signerer med anonym denne gangen,hehe

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5982008-er-det-flere-enn-meg-litt-ekkelt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

konferer med legen først, men det fins noe på apotetet som heter lactulose. Flytende, smaker veldig søtt, stiumlerer tarmen til å jobbe selv. Ga det til datteren min da hun hadde problemer med bajsen, og det fungerte veldig fint. noen ml i melka morgen og kveld, og etter noen dager begynte tarmen å jobbe mye bedre.

ps. du vet at frukt er lakserende? frukt, bær, jordbær, spesielt svisker!

Jeg er absolutt i samme båt!! Huff og herk!! Svisker er veldig bra, men jeg brekker meg av det.....Ellers tar jeg det samme som deg av mat og drikke men uten effekt. Masse drikke ( vann 9 og mosjon er viktig. Laktulose bør du ikke konferere med lege, det er helt ufarlig. Pleier å sette fart på sakene, selv tar jeg 30 ml hver kveld. Prøv med 15-20 ml i første omgang.

har vært plaget med hard mage i de tidligere svangerskapene, og det er ikke noe særlig. Spesielt hvis man tar jern er det lett å få hard mage.

Denne gangen tar jeg magnesium ved siden av, og er ikke plaget.

Blir liksom heller litt bløtt:) Har tatt jern og magnesium siden før jeg ble gravid, og kan nyte svangerskapet uten forstoppelse og hemorider:)

Forstoppelse er et veldig vanlig problem hos gravide, og det er ikke bra å bruke lactulose for lenge. Det som er viktig er at du får i deg rikelig med drikke, og det hjelper ikke å spise mye fiber hvis du ikke drikker nok. Biola sviskeyoghurt har vært veldig effektivt på meg ihvertfall, slipper både soppinfeksjoner og forstoppelse etter at jeg begynte med det. For at riften du har fått skal få gro, så er det viktig at du ikke presser for hardt når du er på do.

Annonse

Hei!

Jobber som sykepleier og på vår avdeling bruker vi mye av et syltetøy kaldt "Lindemannssyltetøy". Det er laget av svisker, fiken, senneste og rosiner.

Har også vært en del plaget med forstoppelse og au au, det er vondt. Dette syltetøyet er ufarlig. En skje hver morgen hjelper meg godt. Bruker heller ikke hver dag. Ellers er alle råd om nok væske og nok mosjon gode.

Om du vil ha oppskriften på syltetøyet send meg en mail:-)

[email protected]

Lykke til:-)

Hei hei.

Jeg har det akkurat sånn som deg , hender det går 4 dager mellom hver gang jeg kommer på do.

Jeg blir bare mer og mer oppblåst og irritert.

Spurte legen min om jeg kunne ta sånn lactulose når jeg var gravid , men det anbefalte hun meg å la være.

Skulle heller spise svisker jevnlig.

Drikke masse væske + foreksempel biola drikkeyoghurt , kefir ol..

Også var det visst viktig med mosjon , det fikk magen igang:)

Du kan jo også prøve å drikke en kopp kaffe om morran , det pleier å sette fart på sakene hos meg iallefall:)

Kjøp deg bioola sviske yoghurt, smaker helt forfoerdelig, men det hjelper. Sliter meg treg mage til vanlig og, men nå er det noe verre, så jeg vet hvordan du har det. Og svisker i pose.. Du lærer deg og spise det etter en stund, kanskje du liker svisker også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...