Gå til innhold

Trening og kosthold

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på hvordan dere tenker på fysisk trening nå. Er det noe som tilsier at man skal roe ned allerede nå?

Trener ikke "aktivt", men når jeg først trener liker jeg å ta i et tak for å få mest mulig ut av det. Noen som vet?

Og er det noe spesielt man skal sørge for å få i seg i tillegg til Folat? Noen som tar noe tilskudd? Vet om gravid-kosttilskudd, men det er vel stor sett det samme som andre multivitamin-coctails.

Er på nr 2, men husker ikke mye av forrige gang jeg var gravid...;-/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5981761-trening-og-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jogger. Er helt avhengig av det. Den beste måten å stresse ned på for meg. Er litt stressa for tiden, så da MÅ jeg bare rydde plass til løpingen. Syns det er utrolig deilig å komme ut og løpe rundt Sognsvann i frisk luft. Er heldig som har en kompis som drar meg med. Håper jeg kan løpe frem til ca 5. måned. Etter det planlegger jeg å sykle på spinningsykkel hjemme. Har egentlig bare lyst på sunn mat, så foreløpig er kostholdet bra. Antar at det kan forandre seg dersom jeg plutselig blir kvalm. Tar folat, omega3 Kvinne (uten a-vitamin) og kostpluss.

Hei!

Gratulerer så mye! Dette er min første gang og alt er nytt for meg. Spennende og skremmende på en gang. Spesielt alt som man skal og ikke skal. Plutselig skal man sette seg inn i en helt ny og ukjent verden. Nå er jeg ca 8 uker på vei. Bare nybegynner.

Trening har jeg også vært usikker på. Jeg er vant til å trene, men denne sommeren har det vært lite. Så ble jeg gravid og er veldig usikker på hva jeg kan trene og hvor hardt.... Jeg må komme i gang igjen! Ei venninne har sagt at jeg må være litt forsiktig de tre første mnd, dvs ikke hoppe og sprette (step ol) og ikke løfte tungt. Hun har mistet flere ganger og dette er det hun har fått beskjed om fra sin lege.

Men det er jo mange som har trent fra første stund, med hopp og sprett og det hele, og det har gått kjempe bra. Det er nok veldig individuelt dette også. Det er vel lurt å ta dette opp med egen lege som kjenner deg og din kropp, og i tillegg kanskje spørre noen som har godt peiling på trening. Jeg trener på treningsstudio og tenkte jeg skulle spørre en instruktør der.

Dette var kanskje ikke til stor hjelp.. Bare noen tanker...

Jeg tar omega3 og et kosttilskudd som heter "Gravid" som skal inneholde det meste. Kjøpte det på apoteket.Hvis det er noe mer som må tas, sier nok legen fra på første kontroll.

Lykke til med svangerskapet og treningen :-)

hei hei! jeg har hørt at det skal ikke være skadelig å trene så lenge du føler deg vel...begynner du å få vond å kjenner det skal en slakke av:) legen min spurte kun om jeg tok folat det var det viktigste..jeg tar noe som heter kost pluss som inneholder vitaminer å mineraler å vit.k...lykke til!! selv liker jeg å gå turer,sykle nå som jeg er gravid..orker ikke noe bånn gass...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...