Gå til innhold

Til dere som har/har hatt svangerskapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om alle dere har høyt blodtrykk?? Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg har ikke høyblodtrykk(har lavt), men leste i en bok at flimmring på øynene kunne være ett tegn. Nå har det seg slik at jeg har hatt litt flimmring en liten stund 2 ganger de siste 2 ukene. Er det noen av dere som har det?? Jeg tror ikke jeg har svangerskapsforgitning egentlig, har INGEN andre tegn på det

Fortsetter under...

Hei. Jeg har hatt svangerskapsforgiftning og hadde veldig høyt blodtrykk. Og mye vann i kroppen. Og eggehvite i urinen. Og pannehodepine. Alt dette er symptomer på svskapsfor, men vet ikke hvodan det er når du bare har et symptom. Kanskje det kan komme av at blodtrykket ditt er lavt? Jeg er ikke lege, så ikke vet jeg....

Spør legen hvis du er usikker. :-)

Gjest leelu23 m/ gutt 25.11

Du må ha alle symptomer samtidig. Bestevenninnen min hadde det da hun gikk gravid. Hun ble drit-dårlig og holdt på å dø (baby måtte taes med keisersnitt i uke 28- begge overlevde,mor og barn)

Undertrykket hennes (det laveste) var på 150.. som normalt skal ligge på 70-90

Du har nok ikke svangerskapsforgiftning om du bare har noen av symptomene. Dersom du virkelig har det- blir du rett og slett så dårlig at du ikke orker stå opp av senga..hvertfall det hun fortalte meg!!

Håper det beroliget deg litt :o)

dette var litt betryggende. Blodtrykket mitt er veldig lavt, ligger på 105/70, så da er det bra. Ellers har jeg ingen ødemer. Var hos jordmor på mandag, rekner med hun hadde sakt noe om hun fant noe i urinene min??????

Må ikke ha alle symptomene samtidig. Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning og det eneste symptomet jeg hadde var vekstretardasjon hos babyen. Fikk derimot høyt blodtrykk etter fødsel. Fikk vite på kontroll i dette svangerskapet hos en ekspert at noen ganger er faktisk det eneste symptomet vekstretardasjon hos foster. Men så lenge en vokser som en skal tror jeg ikke det er noe å bekymre seg over.

Annonse

Man MÅ ikke ha alle symptomene, jeg hadde kraftig svangerskapforgiftning forrige svangerskap. Ble satt igang fødsel uke 33. Jeg hadde bare vann i kroppen, høyt blodtrykk og max utslag på prot. Er nå uke 9+5 og har fått hodepine og flimringer pluss svimmelhet, har tatt masse prøver hos legen for sikkerhets skyld, får svar på de til uken. Ingen skam med en sjekk for mye enn for lite:-)) Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...