Gå til innhold

hvilke juletradisjoner har dere?

Anbefalte innlegg

vill høre hva dere gjør av ting og saker i Desember.

når pynter dere treet? hva gjør dere på julaften? når pakker dere bort jula? drar dere på noen juleforestilling? noe spesielt dere ser på tv?

jeg pynter opp til jul første søndag i advent, da henger jeg fram julestjerna,lager julevindu og litt forskjellig julepynt.Så lager jeg en adventstake.

å hvis jeg har tid,så tar jeg opp juletreet også (plastik :) ellers så venter jeg til 2 søndag i advent.

Jenta mi får en advents kalender fra farmoren sin.

vi bruker å dra inn til Tivoli i København eller til et nisseland.

også koser vi oss bare resten av desember.

så feier vi jul sammen med svigerforeldrene mine.

å når 28 desember kommer,så er jeg så lei julepynt,at jeg pakker bort det hele, så alt er pakket bort til nyttårs aften. så på nyttårs aften pynter jeg opp med nyttårs-ting.

men tror jeg kommer til å ta det VELDIG med ro...sist gang jeg gikk gravid, var jeg 8 mnd, å stressert rundt med julepynt, å tilslutt endte det med at jeg hadde masse vann i det ene ben... måtte da låne samboerns ene sko.. så helt dum ut..

hva gjør dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5981024-hvilke-juletradisjoner-har-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er!

Nå er jo dette første barnet vårt så det blir vel andre tradisjoner etterhvert! :-)

Men jeg setter frem julelys i vinduene 1 søndag i advent. Juletreet og noe julepynt setter vi opp 22 desember. Treet har vi til en uke ut i januar ca. Lysene står lenger.

Men hjemme hos mamma og pappa er det MYE mer jul. Gleder meg til å lage egne slike tradisjoner! :-)

Oj, nå kom jeg i julestemning nå... Pynter til jul til 1 advent. Er kjempeglad i jula, så det blir en del julepynt som skal frem. juletreet ble pyntet 23 des i fjor. 1 nyttårsdag fjerner jeg det meste av julepynt... Da er jeg liksom ferdig med julen :)

Lurer fælt på hvordan jula blir i år. Blir lagt inn på pasient hotellet i beg av des, og må være der frem til fødselen..og noen uker etterpå.. Spørs om jeg ikke må pynte litt på hotellrommet mitt da :) For noe jul MÅ jeg ha!!!!!! Tror samboeren min er temmelig fornøyd med å slippe alt julestrevet mitt i år :)

Vi som par har ikke så mange tradisjoner, bortsett fra det å pynte treet noen dager før julaften, opp med lys 1. søn i advent. Jeg liker å ha litt julpeynt i vinduer og på vegger. Har brodert en del ting selv, bla kalender som henges opp. Nisser er også stas :)

Gleder meg såå til å ha en liten en i julen, om ikke i år, så i alle fall neste år. Dette med åpne en luke/gavepose hver dag, kakebakst, forventninger til "den store dagen", godt mat etc. Nå baker jeg bare noen få slag til oss, og til moren min. Selve julaften har blitt vanskelig, er et vare strev om å blidgjøre familiemedlemmer - kremt, ja selvsagt svigers og resten på den siden.

Julen feies ut på nyåret.

Bruka å ha baka litt julekaka før første søndag i advent. Da kommer adventstjerna, og adventvindusstaken opp. Vanlig adventstake med lilla lys, lilla duka og alle englan mine...

Laga adventskalender tel frøkna, gubben også har æ og to venninna det sånn at vi laga adventskalender tel kværandre...

Også læs æ julemysteriet tel han Jostein Gardner som adventskalender kvært år...

Nån a de første dagan i desember hæng æ opp julegardinan på kjøkkene og legg på julevoksduken der...

Så e æ hos mamman min med snuksa mi og ongan tel brørn mine og baka pepperkaka og kvitekakemanna ei hælg i desember...

Litt julehobbyering skal også tel... bi arti nu når frøkna sånn smått kan bynn å vær med...

Etter at vi fikk ho har æ bynnt å skriv julekort (med bilde av ho) tel alle gammelt tantan og gammelonklan hennes + nån tel... så alle e oppdatert på korsn ho ser ut og kor vi har det...

Lille julaften kommer all julepynten frem og jultreeet inn...

Julaften feira vi hær heime, med svigersan på besøk + broren tel sambo... i år bi vel kanskje søstra hannes med onga hær også...

1. juledag e vi hos svigersan så gubben får lutfesk, 2. juledag har mammaen min bursdag så da e vi dær, 3. juledag spis vi pinnekjøtt hos svigersan og en eller anna dag e føreldran mine hær på middag.

Jula vara i uke eller så inn i det nye året...

Æ bærre ælska jul :D

Annonse

1. desember er julen i hus :D

Da tar vi opp ALL julepynt! (ååååh jeg gleder meg til 1.12!!!)

Gir hverandre gavekalendere, både barn og voksne.

Pynter juletreet (som selvfølgelig er plastikk sånn at det holder hele desember og nesten hele januar!!!)

Sprayer vinduer og pakker inn ytterdøren.

Vi baker pepperkakehus.I fjor laget vi et pepperkake slott av 8 kg pepperkakedeig :) Skal bli enda større i år!

Ellers bruker vi å lage julepynt/gaver med sønnen på 5.

Koser oss i heeele desember!

Lager masse godt!

Står på skøyter og drar på teater! (vært på jul i blåfjell de siste årene.

Har pleid å være hos moren min i romjulen siden hun bor i sverige.

i år får vi vel lage ny tradisjon med å feire jul hjemme hos oss. Jeg vil ikke planlegge noen langtur da jeg har termin på juleaften!

Er litt redd jeg skal føde før termin slik at vi ikke får gjort juleforbredelsene!!

Rydder bort julen når det passer oss en gang i januar!!

Og det er så trist!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...