Gå til innhold

Keisersnitt og sterilisering...

Anbefalte innlegg

Har vært på sykehuset i dag og fått innvilget planlagt keisersnitt. Samtidig ble jeg informert om at jeg kunne bli sterilisert i det samme innkrepet dersom jeg ønsker det...

Jeg har alltid sagt at jeg skal ha bare to barn - og dette blir mitt andre. Også har dette svangerskapet vært et helvete, og jeg sier aldri mer gravid!!! Alikevel ble jeg litt satt ut når de spurte om jeg ønsket sterilisering. Jeg takket nei.....

Jeg er 35 år og kan i teorien være fruktbar i 10 år til..... en vet jo aldri hva som skjer og hva en tenker da..... Kanskje jeg ikke er så sikker på fremtidige barn alikevel.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5980687-keisersnitt-og-sterilisering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her.Har planlagt i månedsvis at får jeg ks så skal jeg sterilisere meg...Men nå når realiteten er der,,jeg får ks så backer jeg ut..OG jeg venter nr 4..Har hatt ett j...svangerskap...Må bare le av meg selv.Men skal fjerne livmora i løpet av neste år da.Så det blir nok ikke flere barn uansett..Tenkte bare at da slapp jeg tenke prevansjon frem til fjerningen...Får se hva jeg gjør.En stund til november ennå...

Jeg prøver å bli gravid og er det kanskje allerede, for med mine to forrige barn, så klaffet det på første forsøk.

jeg har hatt to keisersnitt og skal ha ett til. J_eg vil også steriliseres, men tror ikke jeg får det. Hadde jo spart over de 6000 kronene da, eller må vi betale likevel?

Heisan!

Jeg hadde mitt tredje ks i juli og hadde ikke fylt 30 år enda og betalte ingenting for steriliseringen min, så det med alder tror jeg ikke har noe å si. Jeg har vært til flere leger og samtlige har anbefalt meg sterilisering pga at man helst ikke bør ta flere enn 3 ks. Men jeg måtte spørre etter det selv under samtalen med kirurgen dagen før det planlagte keisersnittet og det var ikke noe problem, måtte bare skrive under på et skjema for å vise at jeg samtykket i steriliseringen. Sterilisering i forbindelse med keisersnitt skal ikke koste noe.

Annonse

Hei, jeg er snart 33 år og venter min 3 og har fått samme tilbud som deg. Har også tenkt mye frem og tilbake om dette da vi ikke har planer om å få flere barn. I aller værste tilfellet er det mulig å hente ut egg til prøverørsbefruktning, men dette må du gjøre i Danmark.

Det er uansett veldig vanskelig å bestemme seg, og jeg veier veldig for og i mot, hadde vært kjekt å slippe hormoner eller spiral. Legen sa til meg at jeg burde la være dersom jeg var i tvil.

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for.

Det var jeg som skrev hovedinnlegget. og nå har jeg bestemt meg for å gjøre det...steriliseres. Ble tatt litt på senga da legen under fødselssamtalen spurte om dette da jeg ikke viste at det var en slik mulighet.... Nå ser jeg på det som positivt å slippe hormoner og spiral, slik som deg, og kroppen går i sin vanlige syklus.....

• 2 uker senere...

Hmm, dette var interessant.. visste ikke at det gikk an å gjøre det samtidig.. jeg TENKER på keisersnitt pga angst, men har ikke bestemt meg. Samtidig aner jeg ikke hva jeg skal gjøre med prevensjon etter fødsel for jeg vil ikke bli gravid igjen, og ingen prevensjon fungerer særlig godt for meg, så jeg har i grunnen tenkt at sterilisering, det kan være mannens jobb. Det er tross alt jeg som har gjort alt det andre..

Jeg tror uansett ikke jeg har lyst til å sterilisere meg.. litt skummelt. Så endelig. For mannen kan det i hvertfall være reversibelt. Min kropp har gjort nok innsats for sex og barn som det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...