Gå til innhold

Ahus eller Ullevål????

Anbefalte innlegg

Jag födde förstemann på Ullevål och var sååå förnöjd med det särskillt patinthotellet. Da bodde jag i Oslo. Nu bor jag i Lilleström och Ahus är mitt lokala sjukhus. Har hört både bu och bä om det. Jag är i vecka 5 och ska söka snarast i så fall...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5979737-ahus-eller-ullev%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk også plass på Ahus først, men har opplevd, og hørt endel ting som ikke er så positivt om det. Dessuten så har jeg vært på Ullevål før med MA og exu, så de kjenner historien min der. Søkte om fødeplass på mandag, og fikk vite i går at jeg hadde fått plass på Ullevål. Er helt overlykklig for det. :)

Jeg er i uke 21 i dag, og legen søkte plass for meg kjempe tidlig på Ahus, og fikk opprinnelig plass der, men søkte der mandagen som var og fikk vite på fredagen at jeg hadde fått plass. Er også kjempe fornøyd med Ullevål. Jeg har aldri født der, men har blitt operert der, både for exu og ved MA. Fikk meget god behandling.

• 4 måneder senere...

Det er ikke gitt at du får plass på Ulkevål, for det sykehuset har så sykt mange fødsler i forhold til kapasitet. De avviser fødende i døra nesten daglig. Hadde selv fødeplass på Ullevål, men fikk beskjed om at det var fullt da jeg hadde fem minutter mellom riene og var klar til å føde.

Det å måtte bytte sykehus idet fødselen er igang, er helt pyton. Jeg vil uten tvil anbefale deg å søke om plass ved et sykehus der du har noenlunde sjanse til faktisk å få føde. Da kan du gjøre deg kjent med stedet, personalet og rutinene på forhånd. Det kjennes veldig mye tryggere enn å måtte haste til ukjent sted idet fødselen er igang.

• 1 måned senere...

Annonse

ble også avvist med 5 min mellom, og måtte haste til ahus som lå langt unna og ikke visste vi helt hvor (bor 10 min unna ullevål). I ettertid er jeg sjeleglad, enig med hun over at jordmødrene er kjempeflotte, og ikke minst på barsel, der er de noen engler. Fikk så mye hjelp og støtte du bare ville ha. Var stort sett to på rommet, var bare litt koselig det da:-)

• 3 uker senere...

jeg har født tre barn på Ahus, og var fornøyd de to første gangene. Nå er Aker lagt ned, dermed er alle de fødslene nesten flyttet til Ahus. Sist fødte jeg på badet fordi det var dårlig plass der, og fikk ikke søvn og hvile på eget rom før FJORTEN timer etter fødselen... Å være korridorpasient med store blødninger og mangel på flere døgns hvile er ikke forsvarlig i helse Norge anno 2007. Jeg fikk også en knekk etterpå pga dette. Forventningene mine var som tidligere- da var det også mange fødsler der, men jeg fikk i det minste en seng på et rom. Kunne trekke for forhenget.

Jeg har fem min til Ahus og fødte denne gangen på 2 timer og 3 kvarter, men jeg skal IKKE dit neste- og siste gang. Da tar jeg Ringerike. har hørt SÅÅ masse positivt om det. Har også en tremenning som er jordmor på fødeloftet i Stavanger, og dit hadde jeg reist hadde jeg kunnet. Der må det være en drøm å føde!

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...