Gå til innhold

svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er tegn på svangersakpsforgiftning og når bør en være bekymret. Har hatt en del vann i kroppen. har derfor fått beskjed fra jm om å følge med på eventuell hodepine og veldig kvalme. Har hatt endel hodepine i kveld. Tenker mest det er fordi jeg er sliten, men vet dere om andre ting og kan man sjekke ut slike ting på legevakten om man vil? sjekket urinen min på tirsdag og da var den helt fin, kan svf komme brått på?

Takknemlig for alt som kan klarne litt, synes det er mye å holde styr på i disse siste uker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg med erfaring, men har du sett denne? Ganske grei og informativ:

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/komplikasjoner_under_svangerskapet/svangerskapsforgiftning

Hodepinen skal visstnok sitte midt i pannen, og ikke i sidene. Du sier ikke hvor langt du er på vei, men på slutten av svangerskapet kan visstnok forgiftning komme forholdsvis raskt, derfor ekstra kontroller. Hvis du er usikker bør du ringe føden, de kan dette bedre;)

Skrevet

Er 37 + 5 nå. Så kommet ganske langt. Føler det sitter mest på sidene så da er det vel bare helt vanlig hodepine som man får innimellom. Har sjelden det nemlig. Ble bare brått litt bekymret siden det er kommet så langt. Frøkna er i femhundre og virker i storform så da er vel alt i orden.

Takk for svar :-)

Ps: Kan man drive å ringe føden når det gjelder temaer som ikke har direkte med fødsel å gjøre? Som dette?

Skrevet

Hei du.

Skal selv på sykehuset til mandag for å ta noen tester vedrørende svf.

Jeg har i likhet med deg fått en del vann i kroppen samtidig som blodtrykket er stigende. Andre tegn i tillegg til kvalme, hodepine og proteiner i urin er som nevnt høyt blodtrykk og flimring for øynene.

Jeg har selv sett noen stjerner innimellom og vært litt uggen.

Er ikke spesielt bekymret, men har både en søster og bestemor som har hatt svf og er derfor veldig takknemlig for litt ekstra oppfølging.

Er til opplysning 36+5.

Håper det hjalp noe...

:-)

Skrevet

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA man kan ringe føden, hehe. Ikke vær redd for det, legevakten er for skrubbsår;)

Ta en telefon og hør med de du. Er forresten greit å prøve paracet, hvis det hjelper på hodepinen, trooooor jeg (er ikke helseutdannet) at det bare er vanlig hodepine. Men ikke sikker altså:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...