Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk til slutt grini meg til en legetime i dag. Fordi jeg jobber i helsevesenet fikk jeg overført de blodprøvene ia69 hadde tatt, til en rekvisisjonsskjema før jeg dro til legen, så det så litt proft ut. Var veldig spent på om legen ville godta å ta disse, dro egentlig bare for å få en henvisning til gyn.

Fordi min fastlege var sjuk, fikk jeg en utenlandsk kvinnelig lege. Hun snakket(dårlig) svensk, og vil tippe hun var fra Midtøsten en plass. Har ikke noe i mot utenlandske leger, de er nok like flinke som våre, men det kan ofte være en utfordring å gjøre seg forstått. Jeg forklarte situasjonen for henne, og hun åpnet jo selvfølgelig med:"Har du 5 barn, da mener du vel at du VALGTE å ta abort i november, du mistet vel ikke? Kvinner er jo vanligvis fornøyd med ett eller to barn, hvorfor vil du ha 6?" Gadd ikke å begynne å diskutere dette, men jeg skulle få min henvisning. La så frem skjemaet med blodprøvene, og sa at jeg ville spare mye tid hvis jeg fikk tatt disse nå. Hun spurte selvfølgelig hvem som hadde gitt meg disse opplysningene, og jeg kunne jo ikke si ia69, så jeg sa gynokologen, noe hun gikk på og godtok. Var veldig lettet når jeg gikk ut. Får svar på prøvene på mandag eller tirsdag... Har egentlig ikke dårlig samvittighet for å lyve litt, ingen som taper på det, og jeg kan fort vekk spare flere måneder.

En annen ting, jeg har hatt mer og mer vondt i ryggen og nedover i baken siste 3 ukene. Har trodd det har vært litt p.g.a. bærplukking. De to siste dagene har jeg mistet følelsen i beinet også, det har liksom dovnet bort, sånn som når benet "sover". Hun undersøkte skikkelig, og kom til at det var nerver i klem eller isjas! Hun foreslo 2-3 forskjellige medisiner, men jeg nektet fordi de ikke er forenelig med prøving, noe hun hadde liten forståelse for. Fikk til slutt Paralgin forte, som jeg kan ta når det blir for ille på jobb, hjemme får jeg bare ligge på magen på sofaen.

Legene tror vel jeg er hypokonder snart; astmaanfall, lungebetennelse, virus og isjas på to måneder!!

God prøvehelg alle sammen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei nicco :).

Sannelig ikke bare bare å få tatt blodprøver,men det skal du ha-du fikk det sannelig til!GRATULERER!

Det jeg lurte på var om det nå er syklusdag 2-3 for deg,og prøvene du tok var på TSH,FSH,LH,Prolaktin,Progesteron,Østradiol,Testosteron,DHEAS,

SHBG,Androstendion?

Skal du tilbake på syklusdag 9-10 for å måle FSH,LH og Østradiol?

Dette er blodprøvene jeg skal ta nå i kommende syklus i forkant av utredning.

Synes forøvrig det er langt utenfor deres angående om at du ønsker deg barn nummer 6.Personlig synes jeg da når du har 5 barn og ønsker det 6 så tyder det på at du er lykkelig over de barna du har fått,er glad i barn,og at du mener at du har nok kjærlighet til et barn til.

Heldigvis virker det som om det at legen spør og graver slik bare gjør barnet enda mere ønsket :).

Men det høres ikke godt ut med plagene du har fått.Jeg håper du får tatt det litt rolig og at det leger seg med det.Skjønner godt at du er skeptisk til medisiner,de er jo over hodet ikke gunstig ved prøving.

Håper mannen og barna steller godt med deg i helgen,det tror jeg du fortjener!Riktig god helg til deg nicco,og god bedring!

Her er det el i helga,så håpet er jo der!

Klem fra vilsågjerne.

Skrevet

Flott at du lurte legen nicco. Man må stå på for å få noen fortgang på prosessen. Det blir sikkert spennende å få svar på prøvene. Håper de viser at alt kroppen er som den skal, og at årsken til manglende

graviditet bare syldes at gullegget ikke er klart enda.

Det høres ikke særlig bra ut med den ryggen din. Skulle tro du er forfulgt av sykdom for tiden. Godt du har en flott famlie som vet å ta vare på mamman sin.

God bedring nicco.

klem fra

Skrevet

Himmel og hav for en lege da nicco.

Hun har jo ingenting med om du ønsker deg 1 eller 14 barn!!!

Hun er der for å gjøre jobben sin, og lytte til pasientene sine!

Men det var bra hun ordnet med henvisningen da, og ikke minst at du fikk tatt de blodprøvene som "jeg" hadde forordnet.... hihi.

Jeg har jo vært hos denne gynekologen tidligere i forbindelse med hormonspiral da, og da ble jeg henvist til ham av min fastlege. Så det er kanskje derfor jeg nå bare kan bestille direkte, fordi jeg allerede er inne i systemet.

Ang. ryggen din så høres det ut som ett prolaps.... Har du løftet mye i det siste?

Du får prøve å ta det litt med ro, og ikke løfte noe tungt i alle fall.

Håper du snart blir bedre nicco!

Skrevet

Obs, nå blir jeg litt i tvil her!!

Vilsågjerne: jeg hadde ikke tenkt meg tilbake på dag 9-10, men jeg har ikke annet å holde meg til enn anbefalingene til ia69, som jeg for all del stoler på. Men jeg skal tilbake en uke etter el og ta testosteron var det vel. Jeg tok heller ikke androstendion og DHEAS. Leger gjør vel litt forskjellig, og her er jo JEG legen ikke sant...

ia69; kan nok hende at du må ha en henvisning første gangen, ja, og så kommer du automatisk inn seinere, håper på det.

Jeg har ikke løftet mye i det siste, eller i alle fall ikke mer enn vanlig. Har ennå ikke tatt smertestillende, men kjenner at det sliter på humøret å gå å ha vondt. Det er dessuten en rar følelse når beinet er helt dovent opp til kneet! Tror ikke selv på prolaps, det sitter mer i baken liksom, spesielt når jeg står eller beveger benet fremover når jeg går.

Og du, en annen ting, hvordan bør prøvesvarene være i morgen, hvis jeg får vite det? Hvilke prøver sier mest av det jeg er interessert i? Gruer meg veldig til å få svarene, men man får vel bare hoppe i det.

Skrevet

Jeg må si jeg undret meg litt over denne legen, men fint du har vært der. Lykke til. Synes ikke du virker som noen hypokonder, jeg. håper du er frisk og rask og gravid snart!

Skrevet

Nicco, det er progesteron du skal måle en uke etter el., ikke testosteron!

Ellers håper jeg du har blitt bedre i ryggen/ foten!!

Skrevet

Vet det ia69! Det første jeg tenkte på når jeg våknet i dag: hva var det jeg skrev? Testosteron? Obs, det var jo feil, håper ingen leser det! Dro på legekontoret i dag og fikk utskrift av bl.pr.svarene, men de som er interessante for meg hadde ikke kommet ennå. Fikk noen prøvesvar, og sitter nå på jobb og studerer. Har forhøyet RDW, noe som vissnok skal gi uttrykk for variasjoner i størrelsen på de røde blodlegemene, kan i alle fall ikke ha noe innvirkning på min fruktbarhet. De røde kan ha den størrelsen de vil for meg, bare de gjør jobben sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...