Gå til innhold

Hvor er god følelsen??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter mitt andre barn nå, har ikke jobba på 1 og et halv år og såg nå virkelig frem til å begynne å jobbe igjen. Er nå blitt gravid igjen, men det plager meg litt at jeg ikke helt kjenner den samme gleden som sist gang (får dårlig samvitighet bare jeg skriver det) Har vert sykemeldt en periode nå og er endelig begynt å føle meg i form igjen. Det er liksom så mye som sier at jeg burde hatt venta litt med å få nr to, synes tanken på å være hjemme et år til er litt tung egentli. Føler meg så fææælll som tenke sånt, burde jo bare være utrolig gla, og det er jeg til tider også altså men. Håper og tror dette blir mye bedre når jeg får høre hjertelyden første gang og magen begynner å vokse. Er dette unormalt, skjønner liksom ikke helt at jeg er gravid enda tror jeg! Føler meg egoistisk, med tanke på alle som strever etter å få barn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg så utrolig godt! Jeg var hjemme med jenta min til hun var 18mnd. Var dagmamma til to 1 åtinger i tillegg... så hadde hendene fulle hver dag fra jenta mi var 11 mnd. Var mye ute på en felles lekeplass med andre dagmammaer...Men noe manglet...

 

Før jeg ble gravid jobbet jeg 150%, og tjente bra!

Kjedet meg mye om dagene, selv om jeg gjorde masse med barna... Savnet voksenkontkt og voksen stimuli.

Nå har jeg vært i jobb i 1 år, er i begynnelsen av 2 trimester og er glad...

Lykkerrusen er ikke kommet ennå, siden jeg akkurat har fått tankene over på at "nå sitter spiren"!

 

Tenker mye på hva jeg skal gjøre til neste høst, når barnet er ca 6 mnd..

Samboeren min bærer økonomien og jobber på provisjon, så han kan ikke ta pappaperm...

 

Men Jeg skal ta et kurs en eller to kvelder i uken, slik at jeg kommer meg ut og kan puste litt av og til!

Jeg blir beskrevet som en hønemor blandt venninner, og elsker mammarollen! Jobber i Barnehage så jeg er ikke en atypisk mor...

 

Tror nokk at jeg hadde følt sterkt på den samme følelsen som deg om jeg ikke hadde jobbet litt før nr 2 kom til verden.

Men vet du hva, tror det ordner seg! Tror du skal stole litt på instinktet og se at brikkene vil falle på plass!

Hvis ikke kan det jo være en ide å gjøre noe som gir en annen mening av og til...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempe fint svar, godt å se at det er normalt å føle slikt! Kveldskurs er jo en kjempe fin ide!!! Jeg er også veldig opptatt av å ha litt voksenkontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...