Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 Så klart er jeg kjempe bekymret!!!men har vært hos legen i dag og hørt kraftige sunne hjerteslag... men hun har virkelig bestemt seg for å ta en skikkelig siesta inni der! jeg har 10 uker igjen og er ikke spes stor så det er ikke mangel på plassen... er det noen som har opplevd liknende.??? legen sa at dette var helt normalt og at barna hadde sånne hviledager. kanskje det er fordi det er så varmt... kunne bare ønsket at hun sparket litt fra seg.. jeg kjenner liv innimellom men det er så vagt. burde ikke lege henvise meg til ul?? hilsen bekymret kommende mor
pippi78 & prinsessa :) Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 Kjenner du ikke bevegelse i det hele tatt? Min baby ble også mye roligere på omtrent samme tid, og hadde dager hvor det nesten ikke var bevegelse. Spark stoppet helt opp i ca en mnd men jeg kjente at baby snudde seg o.l. Det var også i en periode hvor det var veldig varmt. Nå har bevegelsene tatt seg opp i det siste og baby sparker en gang i mellom men ikke mye. Ev. er det lite bevegelse prøv rådene med å drikke noe kaldt, søtt, sitt/ligg i en stilling hvor du har pleid å merke mye bevegelse tidligere, dytt på magen osv. Så lenge du kjenner bevegelse hver dag er det ingen fare. Men kjenner du ikke noe som helst bør du ta kontakt med jm/lege.
Gladpia og Adrian 21.08.06 :o) Skrevet 18. august 2006 #3 Skrevet 18. august 2006 Tror det er helt normalt å at barnet er roligere til tider (særlig om det er veldig varmt), Min har iallefall vært slik.. Men, kjenner du ikke bevegelser i det heletatt villle jeg ha ringt føden og pratet med de.. Det er ikke bra for hverken deg eller barnet at du går og er engstelig.. Ring om du er redd..
ballong Skrevet 18. august 2006 #4 Skrevet 18. august 2006 Ikke mye spark her heller lengre, nå er det mer glidende bevegelser ( er i uke 29) Selv om du ikke er stor utad er det ikke mer plass innvendig...lykke til:)
skytte75:) Skrevet 18. august 2006 #5 Skrevet 18. august 2006 Hei:) Jenta mi snudde seg rundt de tider, og bevegelse mønsteret endret seg endel. Men hvir du ikke kjenner noe, synes jeg du heller kan ta en telefon ekstra! Lykke til!
tira fødte 24/08 Skrevet 18. august 2006 #6 Skrevet 18. august 2006 lite spark her og. men det er veldig vanlig. jeg har hatt dager hvor jeg knapt har merket henne. så har det vært dager hvor hun har vært overaktiv igjen...
mor til prins Skrevet 18. august 2006 #7 Skrevet 18. august 2006 jeg er selv i uke 29 og gutten har snudd seg ned. han gjorde det i uke 27 faktisk og etter det er det mindre spark og mer rullende bevegelser. tror det er vanlig med mindre liv fremover nå.
Snuppa27 er stolt mamma til 3 Skrevet 18. august 2006 #8 Skrevet 18. august 2006 jeg er i uke 30, og jenta mi er veldig rolig nå.. Noen dager merker jeg ikke liv nesten i det hele tatt, men litt anntydninger, gjerne på kveldstid at hun snur på seg. kjenner det leer seg der, men ingen livlige spark som før. Blir jo litt trangere der etterhvert, og ikke så mye plass å "leke" seg på...:-) Og utifra det folk skriver her, virker det helt normalt. Har lurt litt på dette selv også. BIM er god å ha;-)
ScaryMama Skrevet 19. august 2006 #9 Skrevet 19. august 2006 Jeg var redd her om dagen pga lite beveglese og ringte til sykehuset. Jeg fikk komme dit med en gang og fikk ul, uten henvisning fra legen. Det virker som om sykehusene tar mors bekymringer på alvor, så jeg ville anbefalt deg å ringe til sykehuset, ikke vits i å gå rundt og bekymre seg. Alt er helt sikkert bra!
lille-my *mor til Agnes* Skrevet 19. august 2006 #10 Skrevet 19. august 2006 Da jeg var i uke 28 var jeg hos lege med den samme bekymringen som du har nå, og ble sendt videre til UL på sykehuset. Da hadde den lille piken vår vært rolig gjennom en hel helg. Dette var i midten av juli - og selv om det var uutholdelig varmt satte ikke jeg det direkte i sammenheng med varmen da vi noen dager tidligere hadde kommet hjem fra ferie i Mexico der temperaturene lå godt over det vi "slet med" her hjemme på den tiden... I alle fall; UL viste at alt stod bra til; noe som beroliget meg ytterligere var at jeg så den lille bevege seg på bildet men at jeg heller ikke kunne kjenne alle disse bevegelsene. I ettertid har jeg også hatt noen rolige dager med få og svake spark, men jeg har forsøkt å ikke bli altfor redd, og etter noen dager har bevegelsene tilltatt både i mengde og styrke. Jeg er nå 31 + 5. Min erfaring er altså at man nok kan ha rolige dager fra magen selv om baby der inne har det bra ) Lykke til!
babymaker skal ha en jente til Skrevet 19. august 2006 #11 Skrevet 19. august 2006 helt siden midten av juni har jeg hatt det stille i magen.. vært på kontrol for å sjekke liv osv og fått beskjed om at alt står bra til. Kjenner noen dager bare glidende bevegelser ett par ganger om dagen.. det er fryktelig skjeldent jeg kjenner spark. nå er jeg jo het mot slutten som dere ser men det har som sagt vær det samme siden midten av juni. Var på ul nå på onsdag og legen fikk nesten ikke undersøkt babyen fordi hun er såå urolig.. jeg så hun kålet rundt inni der.. lå ikke stille ett sek. men jeg kjente iiiiiiingenting av bevegelsene. Legen sa da at det er veldig forksjellige hvor mye man kjenner. så jeg har roet meg ned med det. Jeg spurte om han så at både ben og armer rørte på seg og det kunne han bekrefte så da er vell alt som det skal. Men skjønner bekymringen din veldig godt! Ring sykehuset med en gang du er bekymret. de tar deg inn når du vil og så ofte du vil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå