Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var så klare for å reise opp til Trondheim( igjen). Sjekket opp hoteller

og forberedte alt til fryseforsøket. Etter at vi måtte avbryte i mai fordi jeg hadde fått folikkelutvikling var jeg så sikker på at når vi økte dosen fra 3 til 4 progynova tabletter i døgnet skulle det holde, det var jo det de sa i Trondheim også. Det er jo sikkert vanskelig å beregne, er vel individuelt fra person til person.

Igår viste det at det hadde blitt folikkelutvikling igjen, da hadde jeg spent ventet siden mandag på om det ble Trondheimstur. Da var slimhinnen for tynn, og muligens kunne det være en cyste på eggstokken. Det viste seg å være en cyste på ene siden og folikkelutvikling på den andre.

Neste gang blir det derfor 4 progynova tabletter i døgnet pluss etstradot plaster som skal skiftes 2 ganger i uken. Jeg må også sjekke ut at jeg ikke danner cyster pga av medisinen, før jeg går igang neste gang.

Noen som har erfaringer med det samme?

Fikk dere noen bivirkninger? Kjenner at jeg gruer meg til å ta så mye hormoner, men kanskje jeg bare er uvitende, kanskje det ikke er så mye.

Dette ble langt, men godt å få bearbeidet det litt. Godt det finnes en slik side som dette

Trist klem meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre ingen erfaring med dette, men sender deg likevel en trøsteklem. Hørtes ut som du kunne trenge det:)

Lykke til videre.

Trøsteklem fra

Skrevet

Tusen takk:). Det var godt å få ut litt frustrasjon. Har jo hele tiden håpet oppe, men fallhøyden blir jo også ganske høy når jeg hele tiden tror at denne gangen da skal det lykkes. Det gjør det jo sikkert tilslutt også men....

Blir kanskje også litt ekstra følsom når kollegaer og venninner rundt en produserer på løpende bånd( føles slik ut ihvertfall) Men det skal lykkes tilsutt, må bare innstille meg på at det vil ta litt lenger tid enn jeg trodde.

Takk for oppmuntringen:)

Klem

Skrevet

Har ingen erfaring her, men det er så trist å vente... Synes ikke det er annet vi gjør.. Husk å leve mens det står på!

klemmer fra

Skrevet

Hei, jeg har ikke hatt samme problemen med cyster men tenkte jeg

kunne svare deg på eventuelle bivirkninger ved høy dosering av østrogen. Jeg skal ha fryseforsøk med donerte egg neste uke og går nå

på 6 tabletter Progynova pr dag og Estradot plaster som jeg skifter annen hver dag. Sliter med å få slimhinnen til å bli tykk nok, derfor så høy dose. Har øket dosen for hvert forsøk, og denne gangen merker jeg

virkelig bivirkninger. Har nesten konstant hodepine, trøtt hele tiden og føler meg ganske så utmattet. I tilegg er humøret skikkelig ustabilt, lunta er rimlig kort om dagen. Allikevel er vel dette bivirkninger en kan

leve med, håper det ikke er pga. av medesinen du får cyster. Lykke til!

Skrevet

Jeg bruker også Progynova og Estradot plaster ved fryseforsøk, skal ha mitt 3 (har hatt et avbrutt også) på tirsdag.

Går også til kontroll ved starten av forsøket for å sjekke for cyster, punkterte to denne gangen. Men men, må det gjøres så må det gjøres.

Jeg har vekslet mellom tretthet og søvnløshet, aggresjon og å være snill som et lam - så her er dr Jekyll og mr Hyde-tendenser ute og går...hehe. Men synes ikke det er så ille egentlig, men så er det mye rart med kroppen min til vanlig. :-)

Den første uken var jeg veldig kvalm og hadde en irriterende hodepine, men ikke lenger nå. Det verste synes jeg er når jeg begynner med Progestanen, vi funker dårlig i lag. Etter nøyaktig 2 døgn blir jeg helt sprø og ganske depressiv. Håper bare det fører til noe denne gangen da....

Lykke til i neste runde til deg! Satser på at Estradot gjør susen ;-)

Skrevet

Hei!

Jeg forstår godt hvordan du føler. Vi hører også til St.Olav, og har også vært "på bikken" til å måtte avbryte pga for tynn slimhinne. Hadde 3 UL sist forsøk og var sikker på at det var kroken på døra....

Jeg har tatt 3 Progynova fram til 1.UL, da har jeg økt dosen til 4 stk.

Har hatt bivirkninger, særlig i kombinasjon med Progestan.

Veldig trøtthet, vonde pupper, kvalme.............

Lykke til videre - det ordner seg til slutt vet du !!!!!!!! :o)

Trøsteklem fra

Skrevet

TUSEN TAKK alle sammen for koselige og informerende svar.

Godt å kunne spørre og grave uten å føle at man stiller dumme spørsmål, på St.Olav er de jo kjempehyggelige men de kan jo ikke bruke altfor lang tif på å svare meg på alt jeg lurer på mellom himmel og jord hihi. Er jo flere som står i telefonkøen:) tross alt.

Lykke til til dere også:)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...