Gå til innhold

Bæresjal

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du kikket på tips for nybegynnere på tett inntil? ganske masse forklaring der.

Kort sagt da: Ei slynge f.eks mayawrap bærer du over ei skulder og kan ha barnet sittende eller liggende. Går fort å få på ei slynge og er lett å tilpasse etterhvert som man blir vant til det. Ulempen er at du belaster vekten på ei skulder og denne armen blir litt mindre bevegelig.

Når det gjelder akkurat mayawrap slynga favoriserer den en skulder ( er bedre å bruke på en skulder enn den andre) og det er jo ikke sikkert det er den skulderen du vil bære på...

Med f.eks et bæresjal fordeles vekten over hele overkroppen din da man surrer sjalet omkring seg. Barnet kan sitte og ligge i mange forskjellige stillinger og også bæres på ryggen. Du har begge armene fri selv om du har barnet tett inntil deg.

En meitai kan også brukes både på magen og ryggen,men der må barnet sitte vertikalt hele tiden.

Hva du skal velge synes jeg kommer litt an på hvor mye/lenge av gangen du skal bære, om du er motivert for å lære å knyte sjal da det krever litt trening,men jeg synes det absolutt er det mest behagelig å bære i.

Jeg bærer 2-åringen i meitai og pouch. Jeg har også BB slen bæresjal men det krever litt mer øvelse med sjal.

Det enkleste å bære i synes jeg er meitai eller pouch. Bor du i nærheten av noen av bæretreffene på tettintill så kan du kanskje bli med så får du prøvd litt forskjellig før du kjøper?!

Lykke til med bæringen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...