Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja uff, hvor har du den informasjonen ifra?

Jeg lider av katastrofeangst, og føler tvert at jeg får skikkelig angst her siden jeg bruker denne salven både forebyggende og ved sår stump?

Vær så snill å gi meg rett informasjon. og hvis det bare er en påstand er det dårlig gjort overfor oss som har litt ekstra å slite med.

Har forsøkt å søke litt på Inotyol, men ikke funnet noe info om at det er kreftfremkallende? Ca 6 mnd siden fikk vi anbefalt denne salven av barnelege ved alvorlig bleieutslett. Slutter meg til de andre, ønsker kildehenvisning:) Men takker for advarsel også:)

Annonse

Jeg kan aldri tenke meg at litt inotyol på sår stump kan være skadelig... Men vi har oppdaget en fin erstatning uansett: Calendula stellesalve fra Weleda (helsekost). Den er helt super, og nesten like effektiv som inotyol.

Hei igjen jenter - hovedinnlegger her...

Skal prøve å få tak i litt info. Det var to av mine kolleger (sykepleiere)som tok en slags videreutdanning (kompetanseheving) på Haukeland. Det var der de fikk vite det, jeg regner med at det stemmer og ikke er bare rykter siden informasjonen kommer fra nyfødt intensiv ved Haukeland Universitetssykehus.

Jeg har brukt det ganske ofte på mitt barn, og regner med at det skal litt til å få kreft av å smøre litt på stumpen. Ville bare at dere skulle være litt obs, ville ikke skremme noen. Personlig har jeg sluttet å smøre mitt barn med dette. Men fikk selv anbefalt Inotyol av jordmor da jeg fødte, og vi har brukt det helt til for kort tid siden på avdelingen som jeg jobber på.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...