Nei! Ikke en til! Skrevet 18. august 2006 #1 Del Skrevet 18. august 2006 Hei alle sammen. Nå har jeg lest mange innlegg her inne som er skrevet de to siste dagene. Jeg har lyst til å si min mening også, selv om det allerede har blitt sagt mye i alle retninger. Jeg sitter igjen med ett spørsmål: Hvorfor bruker vi en slik side som dette? Det tror jeg er for å dele gleder, bekymringer og fellesskap rundt svangerskapet. Tidlig i et svangerskap er man sårbare i praktisk og overført betydning. Kroppen er full av hormoner, usikkerheten er gjerne stor og spørsmålene mange. Da er det fint å kunne spørre hverandre rett ut om det man lurer på - enten det er et bekymret spørsmål, en morsom undring eller en ubetydelig bagatell. Slik synes jeg denne siden fungerer stort sett godt. Man får som regel svar på det man spør om, og i tillegg hyggelige kommentarer og tilbakemeldinger. Og sånn er det vel vi vil ha det. Derfor blir jeg litt trist over at noen ønsker at vi skal la være å stille spørsmål akkurat når vi trenger svar aller mest. Det er når vi er redde, ensomme og fortvilet at fellesskapet varmer aller mest. Jeg håper ingen vil gi oss munnkurv da, vi som blir redde iblant, enten fordi vi har mistet et barn før, eller fordi omstendighetene rundt svangerskapet av en eller annen grunn gir oss grunn til bekymring. Det synes jeg blir begrensende, trist og dumt. Jeg kjenner også selv at det kan bli mange spørsmål og fortellinger om aborter av ymse slag i forumet. At mange da opplever å bli reddere, det forstår jeg. Men her synes jeg likevel at vi må kunne holde tunga rett i munnen og sette egen redsel til side når noen trenger hjelp og trøst. Bekymringer og redsel er en ganske naturlig del av det å være nygravid for mange. For 90 prosent av oss går det bra! For 10 prosent gjør det det ikke - noen vil komme til å oppleve det å miste, og de som er så uheldige, er de siste vi bør jage ut herfra. Gladmeldinger og småprat er koselig. Å strekke ut en hånd er å utgjøre en forskjell. Takk til alle som støttet og oppmuntret da jeg var redd. Det hjalp meg mye - og jeg skal forsøke å bidra på samme måte når jeg trengs. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 18. august 2006 #2 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg er så utrolig enig med deg... Her bør det være rom for alle. God helg og takk for kjempefint innlegg! :0) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. august 2006 #3 Del Skrevet 18. august 2006 Enig med deg, og takk for din gladmelding da det gikk bra, til tross for bekymringer. Da var vi nok mange som ble glade her inne. Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 18. august 2006 #4 Del Skrevet 18. august 2006 må nok å si meg helt enig i det du skriver HI!!! Dette er et forum der folk kan dele gleder og sorger, bekymringer og gleder. D er naturlig nokk mye bekymringer i 1 tri, men ettherhvert som vi kommer over i 2 og 3 tri så vil mye av disse bekymringene gå over (og vi vil vel få nye bekymringer;)) Men alle må få skrive/lure på det de vil!! Og så en liten opplysning til de som sitter å blir i helskremt av å være her inne. Internett er skummelt og man må ta det man leser med en klype salt, selv om d er mange her inne med SA/MA så trenger ikke d å bety at d er normalt for alle gravide. D er selvfølgelig ikke alle gravide som er her inne, så dette er ikke et representativt utvalg. og selvfølgelig blir d mange med SA/MA erfaring som svarer på innlegg om akkurat dette temaet siden de har erfaring. og om d da er 5 med erfaring så betyr jo ikke d at d er vanlig for gravide. Prøv å sett tingene litt i perspektiv før du lar deg skremme. Nyt heller graviditeten din:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. august 2006 #5 Del Skrevet 19. august 2006 Flott skrevet!!! Har selv svart på to slike innlegg i dag, det er de som er uheldige og redde, som virkelig trenger oss!! Ønsker oss alle sammen lykke til. Sammen skal vi klare dette jemter:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nei! Ikke en til! Skrevet 20. august 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 20. august 2006 Ja, nettopp! Det er akkurat slik som deg jeg mener vi bør klare å være, alle sammen. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå