Gå til innhold

Utskrapning alltid nødvendig?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som mistet barnet sitt i 10. uke. Hun dro på legevakta med blødninger. Og det viste seg at hun hadde abortert. Hun trengte ikke utskrapning. Heldig som slapp selvfølgelig, men jeg trodde man måtte det når man var så langt på vei. Og at man må på sykehus og ikke legevakta. Noen som har kjennskap til dette? Jeg er selv i uke 8 nå, og er litt engstelig for at det samme skal skje med meg. Kommer man hjem samme dag? Eller må man være der ett døgn? Håper noen kan hjelpe meg med svar på dette.

Fortsetter under...

Utskrapning er ikke alltid nødvendig. Som regel ordner kroppen opp selv.

Jeg hadde en MA i uke 10 og måtte ta en utskrapning. Det som var ekstra kjipt var at jeg hadde spist frokost før UL og da det ble konstatert en MA ble jeg innlagt. For en må faste i minimum 6 timer før inngrepet. Måtte ligge hele dagen på barselavd.... (gyn hadde sommerstengt). Kunne reise hjem igjen på kvelden. Var faktisk i ganske fin form etter inngrepet. Var ganske kvalm rett etterpå pga narkosen, men gikk fort over da jeg fikk spist.

Du må ordne med noen som kan kjøre deg hjem, for du får ikke kjøre selv.

Jeg kom fastende inn i tilfelle utskrapning. Jeg kom rett inn på operasjonsstuen, var vekk 1 time, ventet 1 time (fikk spist og sånn) også var det hjem. Jeg var i meget god form! Var sammen med folk hele dagen og de visste ikke hva jeg hadde vært igjennom tidligere på dagen, og merket heller ikke at det "var" noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...