Gå til innhold

Kjenner dere kynnere?


Loise 2barnsmor ღ

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om jeg er den eneste, eller om det er mange flere som kan kjenne kynnere så tidlig? Jeg har kjent kynnere siden uke8-9 eller så jeg.. Kjente tidlig i forrige svangerskap også.

 

Nå skal det være sagt at jeg ikke kjenner så mye på dagtid.. Det er mest om morgenen, når jeg ligger og våkner noen minutter før jeg står opp.. Da strammer livmoren til, så jeg kjenner det både i magen selv, og utenpå når jeg legger en hånd på den vesle babykulen min.. Da er den hard og "rund".

 

Lurer på åssen det kjennes ut for knøttet jeg.. Blir h*n sammenpresset liksom når livmoren har kynner? Eller går ikke livmoren så langt inn at h*n kjenner det? Det er det vel kanskje ingen som vet.. Jeg begynte bare å lure i dag.. :0)

 

Ha en fin dag jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er bare i uke 7, men husker fra forrige svangerskap at jeg fikk kynnere før 12 uke...

Kanskje det gjør nytten, jeg hadde supereffektive rier og en rask fødsel forrige gang ;0)

 

Tror det er veldig forskjellig dette med kynnere. Både jeg og min søster har hatt det gjennom hele svangerskapet, men jeg har en venninne som ikke hadde noen før helt på slutten med nummer 3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut.. Når du sier det så hadde jeg effektive rier og en rask fødsel jeg også.Hadde kynnere gjennom hele svangerskapet sist. Fra første rie til jenta var ute gikk det 5t og 15min.. Og fra null åpning til 8cm gikk det bare litt over 3 timer.. Så jeg håper at tidlige kynnere er tegn på gode fødsler !!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det kynnere kjennes ut? jeg har nemlig, hmm..vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men nesten som litt svak krampe på en måte.. men er ikke hele tiden eller ofte, bare pittelitt av og til. hadde det i går kveld, er ikke sånn at det gjør noe særlig vondt heller egentlig, er bare ubehagelig. er dette kynnere eller er det bare livmoren som vokser? er 10+1 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan høres ut som en kynner ja.. Litt vanskelig å forklare hvordan det kjennes ut. Men livmoren/magen blir hard og det kan sikkert kjennes ut som en svak krampe. Jeg har aldri kramper så jeg kan ikke sammenligne med det. En kynner er jo livmoren som trekker seg sammen, livmoren er jo en stor muskel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...