Gå til innhold

2-åring i barnehage når man er hjemme selv?

Anbefalte innlegg

Sliter med dårlig samvittighet, 2-åringen min er i barnehage tre dager i uka, leverer ham i 9-tida og så henter pappaen ham etter jobb kl 16, noen dager henter jeg ham litt tidligere.

Jeg har alltid ment at barn har godt av å gå i barnehage (og han trives jo selv om han sutrer litt innimellom)

Har ei jente på snart 1 år også, og jeg merker at jeg har veldig godt av disse dagene når eldstemann er i barnehagen. Når jeg har vært mye alene med begge to blir jeg lett utålmodig og lei, noe som går utover barna, og det er IKKE noe gøy..

er det flere enn meg som går hjemme og har barn i barnehage? og hvordan fungerer det? takknemlig for svar..

Fortsetter under...

Barn har absolutt godt av å være i barnehage. Ikke ha dårlig samvittiget du, dere trenger det sikkert begge to. Dessuten er tiden i barnehagen viktig for en liten tass, de lærer så utrolig masse! Kos deg med veslejenta di mens tøffegutten morer seg med kompisene i barnehagen.

Jeg tenkte i den samme situasjonen at egentlig ville det være litt urettferdig overfor minste om ikke hun også skulle få litt alenetid med mamma og pappa. Det hadde jo største fått før hun kom til verden!

Jeg blir også sur og sint av å være hjemme alene sammen med begge to. Det er da ingen tjent med! Ikke alle kan være supermamma som kan bake sammen med fire barn under seks år uten å synes det er det minste slitsomt!

Klart han har godt av å gå i barnehage. Bra å treffe flere unger. Synes det høres ut som en god ordning du har funnet fram til.

Sier som en annen her, på den måten får minstebarnet alenetid med mamma, slik som eldstemann fikk.

Jeg har sjøl merka at jeg blir sur og lei når jeg er hjemme med begge barna, og valgte å ha eldstemann hos dagmamma mens jeg var i svangerskapspermisjon. Det fikk jeg kjeft for på forumet, selvsagt, så derfor bruker jeg ikke nick i dag ...

Jeg har også tre dager for meg selv da ungene er i bhg. Er ikke vant med det enda, men tror det blir fint. Har også litt dårlig samvittighet, spesielt siden han ikke trives så godt.

For meg er det viktig å ha noe å gjøre som er lystbetont, trene/gå turer, være sosial og å aktivere hjernen.. når jeg har tiden for meg selv. Det gir overskudd slik at jeg har noe å gi ungene de dagene de er hjemme. Viktig!

Annonse

Ja eg har også hatt det slik, mellomste mibegynte i barnehagen da hu var nesten 2år. Eg søkte jobb, men det er ikke lett å få seg jobb alltid. Etter nesten et år i barnehagen ble eg gravid og sluttet å søke jobb, mens jenta enda gikk i barnehagen.

Men me tok henne ut nå fra 1 januar i år - da var minste jenta 9 mnd. Men det var for at me ikke har penger til å betale 2000kr for at hun skal gå i barnehagen mens eg er hjemme. Litt surt og - for nå er det et år til hun begynner på skolen.

Ikke ha dårlig samvittighet du, gutten din har godt av å møte andre barn. Gå venner og et nettverk som han kan dra nytte av fra nå og gjennom skolen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...