Gå til innhold

Syk baby.........kjempe glad for tips/råd!

Anbefalte innlegg

I går kveld begynte snuppa mi å bli litt små pjusk og grinete, hun er 4,5 måned. Jeg kjente hun var varm, men ikke mer enn hun normalt kan bli etter lek. Derfor gjorde jeg ikke noe mer ut av saken.

Da sambo og jeg skulle legge oss, gikk det ikke lange tiden før hun begynte å klynke og smågråte. Jeg tok henne opp for å gi henne mat, og kjente hun var glovarm. Tok tempen på henne, og den var 39,86 grader. Ga henne en stikkpille, men det tok lang tid før jeg fikk roet henne, og før hun sovnet igjen. I natt har det vel kun blitt et par timer søvn på snuppa og meg.

I dag til morgenen var hun litt bedre, hadde bare 38,5 grader. Ga ikke noe tablett da! Jeg gikk innom helsestasjonen med henne, men der sa de bare at litt feber er vanlig på babyer..........

Nå viste termometeret 39,7 grader igjen, og jeg ga henne nok en Pinex. Nå har hun heldigvis sovnet!

Jeg har forresten fått i henne en del pupp, tiltross for at hun er slapp og pjusk. Så matlysten hennes er det ikke noe å si på.

Er det noe mer jeg kan gjøre for henne, eller skal jeg bare fortsette å ta tempen og eventuelt gi henne tablett hvis feberen fortsatt er høy. Står maks 3 tabletter i døgnet på esken. Er det tenner som er på vei?

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5975487-syk-babykjempe-glad-for-tipsr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

så du svarte meg på tråden ovenfor. jeg ringte akk legevakta ang min pode. de sa at siden feberen var over 40,5 kunne jeg komme inn en tur.

er den under d, er d lurt å få la de ligge nakne, kjølet seg ned, legge en våt klut i pannen. feberen på små kan stige ganske fort, så bare ta tempen litt ofte. hvis gullungene har feber mer en tre dager ska du gå til legen.

kan så klart være tenner også. er hun hoven i gommene? sikler mye?

syns kanskej at 39,7 va litt mye til å være tenner. pleier ofte bare være litt småfeber da. men såklart forskjellig fra unge til unge.

pass på at du ikke gir de tre tabeette for tidlig på dagen. lurt å ha en mot natta=)

god bedrung til gullet ditt. vi reiser nå på legevakta!

Jeg snakket med legevakta da snuppa mi var syk, da var hun kanskje omtrent som din. De sa at jeg godt kunne gi 4 stikkpiller i døgnet, selvom det sto tre på pakka. Så da gjorde jeg det!

Ellers gjelder det selvfølgelig å kle av henne, evt kalde kluter osv.

God bedring!

Men vet du hvorfor hun har feber? er d tennene kanskje? Vi hadde d sånt med jenta vår en gang! tok av henne klær og smørte henne med vodka på panne, og hele kroppen, samt bena og armene... Vi gjorde d to ganger om natta for da var d verst! Jeg vet at mange mener at vodka kommer inn i blod gjennom huden, men tror ikke d egentlig! den tørker i løpet av 1min!! foreldrene mine gjorde d med meg og søstra da vi var små, og d hjalp alltid! Det er hvertfall veldig bra for å sette ned feber og jeg synes at d er mye bedre enn å gi babisen panodil osv...

Jøss, har jeg aldri hørt! Men, alle kjerringråd tas i mot med takk.

Nei, jeg aner ikke hvorfor hun har feber. Hun sikler mye, men det har hun egentlig alltid gjort. Jeg kan ikke kjenne noen tenner heller....

Jeg er også imot å gi babyen tabletter, men når feberen kryper mot 40 grader, så synes jeg nesten at jeg må!

Vodka hjelper faktisk ganske fort! Blås på henne (eller var d han?sorry) etter du har smørt.. og ikke ta klær på! Pass også at det ikke er for varmt på rommet, helst for kaldt! Så vond å se på dem.. stakkars! Uff... håper det går bra da! Lykke til...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...