babygullz <3 vilde Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 er kunstige søtstoffer farlig om man er gravid??? jeg drikker ekstremt mye pepsi max...men ikke nok til at d er farlig for meg( leste at man måtte drikke over 4 l daglig for at dosen skulle være farlig ...men stod ingenting om graviditet eller amming..) jeg drikker rundt 2 l... ellers leste jeg at søtningstoffe som er den nye oboyen er ufarlig for gravide og ammende...men d var et aennt type søtningstoff enn d som er i pepsi max.. er litt greit å vite da, om jeg skulle være gavid... kansje jeg må slutte med den pepsi maxen..
ღ♥ღVenterpåspireღ♥ღ Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 vet ikke jeg. men jeg drikker like mye pepsi max som deg.. håper jeg slipper å slutte helt..)
babygullz <3 vilde Skrevet 18. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2006 heheh...okej..takk=) ja..håper og jeg slipper å slutte, har sluttet å røyke nå(er på 5 dagen...) tror d blir et rent h*lvete å ha med meg å gjøre hvis jeg må slutte med alt jeg er avhengig av...
Snuffen Skrevet 18. august 2006 #4 Skrevet 18. august 2006 Kunstige søtstoffer er ikke bra.8jobber mye med dette..er innen helsegreiene) Da apertam som brukes i MANGE lettprodukter, omdannes til tresprit når det kommer over 30 grader.Mange leger advarer spesielt gravide kvinner mot å bruke aspartam fordi høye metanolnivåer kan forstyrre utviklingen av barnets øyne. Aspartam kan gi følgende bivirkninger ved lang tids bruk: svimmelhet, skjelving, migreneanfall, dårlig hukommelse, forvirring, depresjon, angst, søvnløshet, irritabilitet, fobier, høy puls, hypertension, diare, magesmerter, hårtap, kløe og utslett. Først etter 60 dager UTEN Aspartam vil giftstoffene være ute av kroppen. Det er viktig å merke seg at Aspartam kan forverre følgende sykdommer/symptomer: Fibromyalgi, arthritis, MS, parkinson, Lupus, Diabetes, Epilepsi, Alzheimers, panikkangst og andre psykiske plager. Bare "litt" info...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå