Gå til innhold

Lange dager hos dagmamma....

Anbefalte innlegg

Ble litt sint her om dagen da jeg skulle hente sønnen min hos dagmamma, hun fortalte at moren til den andre gutten hun passer synes vår gutt hadde altfor lange dager hos dagmamma....Skulle gjerne hatt muligheten til å levere han senere å hente han tidligere - men desverre er hverken jeg eller samboeren min så priveligerte at vi har muligheten til å jobbe redusert, da vi trenger hver krone av inntekten vi har nå. hun derimot har en mann som har en høy stilling og tjener nok til å forsørge hele familien på 1 inntekt. Synes det er litt frekt og da uttale seg om andre sin situasjon uten å vite hvordan vi har det økonomisk.... Blir selvfølgelig lei meg også! Forresten, min lille gutt er hos dagmamma fra 07.45- 16.15. De dagene jeg henter må jeg droppe lunsj for å kunne gå tidligere så jeg rekker å hemte han til 16.15......Trenger litt støtte, så jeg ikke føler meg som en elendig mor som er så lenge borte fra sønnen min hver dag....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5975302-lange-dager-hos-dagmamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bry deg, alle har det forskjellig. Vi er "priviligerte" og trenger kun korte dager i barnehagen men vet om mange der som blir levert ved åpning 7:30 og som ikke blir hentet før ved stenging 16:30. Synes mest synd på foreldrene jeg da, barn tilrettelegger seg fort og vet ikke om annet, det er vi voksne som trenger tid og kan bli sett på som "dårlige" foreldre. Samfunnet i dag er lagt opp til at begge foreldre må i full jobb og da blir det slik.

Fortalte dagmammaen det til en annen mor....?????................. hadde seriøst bytta til en annen dagmamma jeg da, hvis hun hadde diskutert mitt barn & vår situasjon med andre foreldre!!!!!!!!!!!!

Det samme hvis jeg hadde opplevd det i barnehagen!

:-(

Litt diskresjon & ikke minst taushetsplikt æ??

Annonse

Jeg er selv så heldig at jeg kan være hjemme med min sønn på 14 mndr, men jeg forstår veldig godt at noen må ha pass til barna sine om dagene for selv å måtte gå på jobb. Jeg synes denne andre mammaen har uttalt seg om en familiesituasjon hun ikke kjenner til og det er tåpelig i mine øyne.

En annen ting jeg synes er tåpelig er en dagmamma som er så lite profesjonell at hun fortalte dette videre til deg, hun nører jo bare oppunder dårlige vibber og lager diskusjoner utav fordommer.... Høyst unødvendig spør du meg. Hva var motivet?

Det var da ikke lang dag.....De fleste jobber jo til fire. Her jeg bor jobber de fleste i Oslo, og det er ca. 3 mil utenfor Oslo. Dersom jeg hadde jobba til fire, hadde jeg vært i barnehagen kvart på fem. Nå jobber jeg 70%, så jeg er jo heldig. Skjønner godt at du ikke har anledning til å jobbe kortere dager, men ærlig talt så synes jeg ikke du trenger å ha dårlig samvittighet. Det er da mange som må hente nærmere fem. Drit i den sladre-kjærringa.

hva skal jeg si da tro? jeg jobber skift og her er tulla borte lenger enn det. Ho må nemlig sove borte en del ganger. Og jeg ser henne mye mindre. Men det er vel ikke noe problem hvis da gutten ikke lider av det? Hvis han koser seg hos dagmammen så ser ikke jeg noe problem i det.

Jeg synes folk kan feie for sin egen dør før de begynner å feie foran andres..

De aller fleste ville vel vært hjemme med barna om de hadde kunnet ?(selvfølgelig ikke alle, fordi folk er tross alt er forskjellige og noen liker faktisk å jobbe selv om de har barn)

For min del leverer jeg snuppa 07.30 og henter 16.15 og aller helst vil jeg bare være hjemme med henne selv.

Vi er nok mange som går med dårlig samvittighet hele tiden, men det gjør oss vel ikke til dårlige mødre / foreldre fordi ??

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...