Gå til innhold

Om skremming av gravide her på BIM


Rosenrød

Anbefalte innlegg

Da jeg først oppdaget denne siden var jeg nylig blitt gravid og var veldig redd for å miste- spesielt siden jeg var blitt uplanlagt gravid og derfor ikke følte at det var "riktig" å prøve igjen dersom det skulle gå galt. Jeg var mye inne på denne chaten og ble jo vettskremt av å lese. Det gikk så langt at kjæresten min nærmest nektet meg å gå inn her mer. Nå er jeg i 2.trimester og "tør" å gå inn her igjen.

 

Leste innlegget om "å miste spiren" og der sier mange at det dreier seg om å få trøst av andre dersom man mister. Har en kommentar til det:

 

Det som er saken er at det ikke bare er i hovedinnleggene at folk skriver om å miste. Jeg leste bla et innlegg hvor en jente var glad og lettet fordi legen hadde sagt at MA var svært sjeldent. Det endte med at folk her inne nærmest "overfalt" henne verbalt hvor den ene etter den andre fortalte om sine opplevelser om å miste- og at det slettes ikke var sjeldent. Og i slike tilfeller dreier det seg ikke lenger om å få trøst! Da virker det som alt handler om å skremme livskiten ut av den stakkars jenta som hadde fått lov til å håpe at alt skulle gå bra av legen.

 

La folk få lov til å håpe at det skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Signerer denne jeg!

Er helt enig med det, jeg har til nå gått rundt og trodd at MA er noe som skjer veldig ofte, og gått rundt og vært nervøs for det. Er snart 12 uker, og har nesten ikke "turt" å fortelle det til noen av vennene mine i tilfelle ma...

Men, så snakket jeg med søsteren min, som er sykepleier, om dette og hun sa at dette ikke var noe å gå rundt og bekymre seg for da det skjedde såpass sjeldent!

Så helt ening med deg at man må slutte å "skremme" hverandre her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, har liksom lurt på om jeg er helt naiv som tror at dette faktisk kommer til å gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja me kan jo begynne å lure he he .

sendte ein liten solskinnshistorie om kor herligt livet var i dag men det var visst ikke så interesant å svare på som alt dette negative .

det er jo veldi synd at denne siden bare blir brukt på klaging og kjefting istedenfor at vi gleder oss i lag til dei nye verdensborgerene kommer ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så enig... Mye av mine bekymringer har jeg fått etter jeg kom inn her på 1.tri.. Har vært livredd for ma, som jeg ikke visste hva var engang før jeg kom inn hit.. Jeg trodde at hvis man mistet så ville man blø..

 

Jeg har akkurat vært hos legen min, der fortalte jeg om mine bekymringer.. Hun har vært lege i mange mange år og hadde ikke vært oppi mange ma på den tiden.. Det er veldig sjelden..

 

Jeg fikk høre hjertet til den lille skatten min og er blitt veldig beroliget.. Skal over på 2.tri på søndag, men har vært der inne allerede å lest litt.... Føler det er litt koseligere innlegg der inne..

 

MEN alikevel så har jeg lært mye inne på denne siden, er førstegangs og lurt på masse.. Og fått svar på mye jeg lurer på..

Så vil takke for alle svar...

 

Nå vil jeg bare nyte svangerskapet mitt, og glede meg til magen begynner å synes.. Gleder meg masse til tiden framover..

 

Håper dere nye her inne også greier å bekymre dere litt mindre enn det dere gjør.. Vet det ikke er så lett.. Men tenk at det som regel går fint..

Tenk på alle barna som blir født hver dag:O)

 

HA ei nydelig helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene eksempelet høres jo fryktelig ut, men jeg har ikke noe inntrykk av at folk prøver å skremme hverandre her inne!? Jeg kan ikke huske å ha lest ett eneste slikt innlegg hvor noen "drar frem" abort i innlegg for å være kjipe? Mange er bekymret og spør om ditt og datt er normalt, men det er jo for trøst, ikke for å skremme. *Forundret*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig! Jeg har gått og bekymret meg mye for MA. Samboern min sa at jeg ikke måtte gå inn hit på en stund for det ødela jo nattesøvnen min...

Nå vet jeg at det ikke er så vanlig og jeg er litt roligere.

 

Håper alle her på 1. trimester kommer oss gjennom de første tolv ukene uten noen form for komplikasjoner! :o)

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha nr tre, men har vært gravid 6 ganger (SA) Kunne aldri falle meg inn å skrive slike innlegg som du henviser til, på samme måte som jeg synes det er helt idiotisk å fortelle en førstegangs gravid alle mulige skrekkhistorier fra fødsler. Har vel også en ganske nøkter holdning til SA og MA. Det skjer jo stort sett når det er noe i veien med embryoet, og naturen går inn og ordner opp. Jeg har aldri hatt de store reaksjonene etter SA, men vet jo at dette er forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Her er jeg som fikk beskjed av legen at MA var svert sjeldent! Denne siden har skremt meg en del ja! Tok en tidlig UL, og hcg prøver, og er nå i 2.tri og føler meg mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så hyggelig at du føler deg bedre og at alt gikk bra! Ble veldig provosert på dine vegne den gangen, men følte ikke at jeg nådde helt fram i den debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det hjalp å lese dette, jeg! Jeg også har bekymret meg mye for MA, visste ikke så mye om det før jeg kom inn her, ingenting faktisk, og har også unngått å fortelle om graviditeten i frykt for at det skal skje noe... Men nå føles ting mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at en venninne nettopp mistet i uke 10 og ei annen venninne i uke 16 er det ikke lett å skrive "det går sikkert bra.." - for det er faktisk ikke sikkert at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et tema som kommer igjen og igjen og igjen!

Forandrer seg bare ltt når det kommer nye gravide til...og de gamle forsvinner inn i 2 trimester.

 

Husker fra det første svangerskapet mitt at dette var et tema på BIM chatten, 1.trimester!

 

Så rart at noen velger å la seg skremme selv om ALLE aborterer en gang i løpet av livet, fleste vet ikke om det engang! Det er en sjanse for SA/MA før 12 uke!

 

En av grunnene til at man ikke får legetime før uke 10...og legene nærmest ikke tar bekjymringene alvorlig når man kommer i 1 trimester og er redd! Skjer det så skjer det!

 

Det går som regel bra, men det er de som sliter som trenger denne 1 trimesterchatten kanskje aller mest....

 

Jeg velger å gi dem høyde for sine bekjymringer og tanker...

 

Hva velger du....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg, hovedinnlegger...

 

FIkk selv forbud av både legen min og kjæresten min til å være her. Ble superredd og hang på telefonen til legevakten for den minste ting.

 

Nå er jeg i uke 25 og slapper av.

 

Ønsker alle hell og lykke! Det går nok bra skal dere se! MAn skal alltid håpe på det beste! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har mistet bør kanskje legge innleggene der de hører hjemme, man kan blir virkelig veldig nervøs av å finne SA/MA innlegg "overalt" Får jo inntrykket av at det er regelen å miste, ikke unntaket.

Forum som

 

Kompliserte Svangerskap

Mistet, gravid på ny

Sen abort

Ufrivillig abort

Vi mistet vår baby

Provosert abort

 

er kanskje mere rett å bruke... Der vil man også finne likesinnede også.

Det er grusomt for de som mister, men respekter at dere skremmer andre mødre med å male fanden på veggen med alle skrekkhistoriene som ligger på hvert eneste forum!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Blir jo livredd, jeg. Er gravid for første gang og er bare 20 år..(6+6 på vei)...Men nå er jeg lei av å være redd..Jeg er jo egentlig så glad, så glad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-8 uke 89,2% mulighet for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% mulighet for at det skal gå bra

13-16 uke 96,3% mulighet for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% mulighet for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% mulighet for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være kjip assa, men jeg husker også godt det innlegget det er referert til. En annen ting jeg husker er at en av de som skrek høyest om skremming og hvor slemt det var å nevne MA/SA, selv mistet en uke etterpå, hvorpå hun skrev flere innlegg her inne.

 

Tror ingen kan sette seg inn i en slik situasjon før man har vært i den selv.

 

MA/SA er den del av 1. trimester. Man blir skremt av å se nyheter på tv også.

 

Må bare nevne at jeg syntes det var akkurat like ille/skummelt å lese disse innleggene når jeg var her, som dere synes nå. Men velger å være opplyst, vite hva som kan skje og har også lært at å bli gravid/mor ikke er noen selvfølge, hvorpå jeg setter utrolig stor pris på å få oppleve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med anonym her, tror ikke noen vet hva det egentlig er før man er der selv, men når det er sagt, der ER ikke ofte det skjer, men som jeg skrev nettopp i et innlegg over her, så kan det virke sånn fordi jentene her er flinke til å få ut sorgen sin..og det er viktig for å komme videre.

 

Når det gjelder skremming av oss andre, er jeg enig med HI, det blir ofte blåst opp til de grader hver eneste gang det blir nevt her inne, og det er synd! De som opplever dett, eller er redde fr dette trenger trøst, støtte og OPPMUNTRING, ikke de verste skrekk historier. Jeg mener det er tøft gjort av de som mister å dele det med oss, og det er faktisk ikke de som nettopp har mistet som vanligvis skremmer vettet av oss, men de andre.

 

Jeg har selv opplevd det å miste i uke 12, og klart er jeg livredd det skal skje igjen, MEN for meg er det utrolig viktig å tenke positivt! JA, det kan skje igjen, men jeg kan ikke gå rundt å tenke sånn, jeg må si til meg selv- hver eneste gang at denne gangen går det bra:) For som oftest så gjør det det! Og jeg mener det er viktig å være klar over at det kan skje, men desto viktigere å tenke positivt. Så til dere som mister: all respekt til de av dere som er tøffe nok til å få ut sorgen her, jeg støtter dere 100%, og til dere som kun er ute etter å skremme, vær litt støttende istedenfor, disse jentene trenger oss virkelig.

 

Og til oss alle: LYKKE TIL, dette klarer vi sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...