Gå til innhold

Hvorfor må barna på tur til oslo sentrum?

Anbefalte innlegg

Barnehagen tar med seg 20 barn fra 1-5 år, 4 voksne og tar t-bane og buss for å leke på en lekeplass i sentrum (en av parkene) Hvor det pleier å være en god del alkoholikere og narkomane.

Hva er vitsen?

Jeg har ikke mitt barn i barnehagen den dagen. Mitt ønske er at de heller bruker parken og skogen rundt barnehagen når de drar på tur. Mitt barn er masse i skogen og på fjellet i helgene. Han er i barnehage på hverdagene for å få lekt med andre barn, ikke urbaniseres ved å observere sprøytesetting og offentlig fyll.

Fortsetter under...

Huff og huff da!!!!!

Er visst masse plasser å bosette seg på¨utenfor disse skumle urbane områdene...... Så bare pakk tursekken og flytt!!!

Jeg synes det er viktig at barna opplever litt forskjellige omgivelser, og stoler på personalet, de lar nok ikke barna leke med narkomane og lære å sette sprøyter!

Når man har barn i barnehagen må man nesten slippe skuldrene littegrann, barna har godt av forskjellige inntrykk!!!!

I barnehagen har man gjerne turdag en dag i uken. Det blir jo litt kjedelig da og dra til de samme stedene hele tiden. Derfor drar man gjerne litt lenger. Og byen er spennede for barna. Buss/bane er også stas for barna, husk at det er mange barn som kjører bil hele tiden og aldri noe kollektivt. Og det er sikkert ikke bare for å dra i parken de drar. Det er mye fint å se i sentrum. Kanskje best at du holder ungen hjemme hvis du er så bekymra.

• 2 uker senere...

Jeg synes det er kjempegreit jeg, barna MÅ jo ikke bare gå turer i skog og mark, de har jo bare godt av å oppleve litt allsidig miljø..! Og hvis det hadde bare vært "sprøytesetting og offentlig fyll" der, hadde de ikke dratt på tur dit, det kan jeg vedde mye på!

Annonse

Helt enig med mammamia! Jag jobbar själv i bhg och vi tar turen till byn noen gånger, ungarna tycker det är stor stas att köra buss, trikk och t bane:) Det sker att vi faktiskt bara sätter oss på trikken feks (tar ju bara med 2-3 st då) har med boller o saft och sitter och ser ut, snakker om det vi ser, vinker till biler...:) Minst lika kul som att gå tur i skogen det! Skulle aldrig ta med barna till ett sted där det var narkomaner eller fyllisar, det tror jag inte de i bhg din har planlagt heller, men det är ju Oslo vi bor i, så man får nästan räkna med att barna ser dem förr eller senere.

TULL OG PØLSEVEV!

har du bestemt deg for å bosette deg i byen med unger, må de jo bli vant til det "egentlige" oslo også...

Det går nok veldig bra skal du se, hvis det er det som bekymrer deg mest for tiden, så har du det lett:)!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...