Gå til innhold

Om å amme babyen til søvn...

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet inn i denne rytmen at jeg nå ammer han for at han skal sovne. Både på dagen og kvelden.

Er det flere her som må amme babyen i søvn?

Jeg får skeive blikk av kjente hvis jeg gjør det offentlig, det virker som om det ikke skal være lov, at det er fy fy å amme til han sovner. han er jo et halvt år da, men det er da min egen feil, og på en måte mitt eget valg!?

Jeg hadde ikke hjerte til å la lille babyen ligge og hylskrike seg i søvn, så jeg gav etter med puppen tidlig.

Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan forandre på dette, uten skrikekur?

Jeg har skikkelig leggerutine på kvelden, men det innebærer en pupp uansett om han er sulten eller ei...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5974013-om-%C3%A5-amme-babyen-til-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ggr sovner Jonas ved puppen andre ikke. Er han mett og fornøyd på kvelden, men våken, så legger jeg han i senga likevel. Begynner han å sutre, tar pappaen ham opp og koser litt, bærer en runde og legger ham igjen. Da sovner han som regel greit uten pupp.

Problemet kommer jo den dagen du ikke er der når han skal legge seg.. Ikke fy-fy i mine øyne men kanskje litt upraktisk i lengden:)

Jeg har ammet i søvn hele tiden og for vår del har det gått over av seg selv. Pupp er nå erstattet med smokk og kos. Først ordnet det seg på dagtid (etter et par mnd. med fast føde) og så på kveldstid (da han var ca 12-14 mnd).

Det er nok som å "banne i kjerka" her på DIB, men jeg skriver det likevel:

Hvis de er greit for deg å fortsette med amminga til det går over av seg selv så fortsett med det. Ikke bry deg om hva "alle andre" sier du skal gjøre.

Annonse

Jeg ammer i søvn, for oss er det enklest. Vi tenker som så at det er ca. ett års tid at hun er veeeldig avhengig av meg/oss - og det er ikke så mye, når vi skal leve så lenge som vi skal ! ;) Hehe..

'Banne i kjerka' her på Dib ja, hihi..

Men nå er hun 8,5 mnd, og det hender innimellom at hun pupper, snur seg over på andre siden og sovner - hehe. Og noen ganger nekter hun puppen, sitter litt i fanget og vugger og så sovner hun av seg selv.

Så det går nok over av seg selv - og i mellomtiden har vi en blid og fornøyd unge som sjelden gråter.

Og vi føler at vi gjør det riktige for oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...