Gå til innhold

JIPPIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Iselin79 og 2 nydelige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde oprinnelig fått fødeplass på Ahus, men hadde ikke det minste lyst å føde der. Så jeg skrev mail til overjordmor på Ullevål på mandag. Har hele uken sittet å ventet på svar, får jeg plass, eller får jeg ikke! Men nå har jeg fått svar!!

Jeg fikk fødeplass på Ullevål i stedet!!! Er sååå happy!!! Jippi!!!!!

I kveld skal jeg feire med et glass sjampanjebrus ja! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra! Gratulerer!

Kanskje vi sees der da.. Kona har termin bare noen dager etter deg.. :-)

Skrevet

Det skal du ikke se bort fra da..:) Når har dere termin?

Jeg har da 01.01.07 :D

Skrevet

Da er vi to:) Jeg skulle også på A-hus men fikk plass på Ullevåll! Er så lettet....

Skrevet

Så bra... Når har du termin, og hvorfor ville du på Ullevål? Om du bil dele det da..:)

Skrevet

Har termin 2 januar!:) Fikk anbefalt riksen el Ullevåll fra starten.... Hørt noe negativt om Ahus bla at det ikke er lystgass der.,noe jeg kunne tenkt meg......

Skrevet

da kan det jo hende vi sees på Ullevål da..:) Jeg har jo 01.01 :)

Skrevet

mett av føde debatten. Hvorfor tror dere det er milelange køer som gjør at fødende som faktisk bor på feks fagerborg må reise til ahus fordi det ikke er plass til dem på deres lokale sykehus? Jeg har også fått plass på ullevål, men så bor jeg der også da. hvis ahus hadde vært nærmest hadde jeg gått for det. er ikke sikker på at jeg skjønner; handler det egentlig om lystgass? de har da helt kompetente jordmødre på ahus!?!? Har forøvrig hørt masse forskjellige erfaringer fra ullevål. kommer vel an på den som er pa vakt? Har aldri hørt om noen babier som har blitt igjen der inne heller? kvinner føder under de merkeligste omstendigheter, og det går helt fint. Det er vel ikke hvor babyen kommer som avgjør opplevelsen?

Skrevet

Så var det dette med respekt igjen da. Fint at DU vet hele grunnen til at jeg vil på Ullevål da, og hvor jeg bor og... Av prinsipp gidder jeg ikke forklare meg til deg, Hurra for fritt sykehusvalg sier jeg, for du vet at det er det eller, fritt sykehus valg??! ;) Grunner for det vet du... ;)

Skrevet

Hei Iselin;

Tenkte akkura det samme som deg i forhold til ditt svar til anonym her..

Alle "firmaer" leverer litt forskjellig kvalitet - så også sykehusene. Kommer jo mye an på innstilling etc..

Jeg har også søkt meg til Ullevål selv om jeg forsåvidt tilhører Ahus ( 70 minutters kjøring hjemmefra og dit også...).

Skal innrømme at jeg ikke vet så mye om de forskjellige sykehusene, men her vært inne på "hotellet" på Ullevål og synes det må være en kjempefin løsning for oss når babyen kommer til verden.

Hadde vært kjempeglad om du kunne si litt om hvorfor du er så glad for å få plass på Ullevål.. Jeg har vært der et par ganger allerede og er ikke kjempeimponert...

Til deg anonym; Ullevål har nå ny ordning hvor de avviser en masse som søker om plass fordi de ikke skal måtte avvise så mange ved selve fødselen. Tror de tar i mot 4500 hvert år nå, mot 6500 tidligere. Tidligere ble da ca 2000 sendt videre når de skulle føde, men det er kun unntaksvis dette skal skje nå. ( alle føder jo ikke til termin - så selvfølgelig kan det bli fullt der i ny og ne )

Skrevet

Ullevål og Riksen er de sykehusene med størst press, det er størst sjans for å bli avvist ved disse sykehusene.

Og kommer man en dag med mange fødende må man kanskje vente leeenge på fødestue.

Jordmødrene på disse sykehusene har gått ut i pressen og fortalt at de jobber under stort press, og ikke får fulgt opp de fødenede på den måten de ønsker. Var reportasje om det på tv 2 for ikke så lenge siden. Jeg ville valgt a hus:))

Skrevet

Hei hei..

Jo jeg velger Ullvål egentlig av mange grunner, en er at jeg fikk utrolig dårlig behandling der når vi skulle på ordinær ultralyd, hun var sur, hadde ikke tid til meg og jeg følte det var som på en instutisjon. Jeg har hørt av nære venner og familie at de personlig ikke har vært veldig fornøyd med avdelingene, at det har vært for mye å gjøre, sånn at man har fått dårlig oppfølging. Også den viktigste grunnen for meg, er at jeg ble operert der for exu i mai, jeg hadde full operasjon, fjernet den ene eggleder, men samtidig som dette ble gjort, hadde jeg en liten spire i livmoren også. Når jeg lå der fikk jeg meget god oppfølging, og behandling. Jeg spurte på sykehuset om for eks Ahus kunne se min jornal, om hva som hadde blitt skrevet av leger og sånn ang det som hendte meg. Det kunne de ikke, det som skjedde på Ullevål, ble på ullevål og det som skjer på Ahus, holder seg på Ahus. Noe jeg syntes er litt dumt. Så jeg vil til Ullevål fordi de "kjenner" meg der, de har hele jornalen min, om MA`n min i Januar, og om Exu`n i mai. Derfor vet jeg at jeg vil få bra behandling der ut fra det som har skjedd med meg.

Skrevet

Altså...fikk dårlig behandling på Ahus på den ordinære UL, sorry, skrev litt feil der...:)

Skrevet

Til HI. Med den begrunnelsen skjønner jeg veldig godt at du velger Ullevål. Det er selvfølgelig mye greiere å føde på et sykehus der de kjenner din bakgrunn.

Når det er sagt, er det veldig enkelt for A hus å få tilsendt din journal, det er bare å ringe til Ullevål og be om din epikrise. Det gjøres hele tiden, hvis ikke hadde det vært veldig vanskelig å gi helhetlig behandling til pasienter.

Skrevet

Ullevåll avviste akkurat noen venner av meg fordi det var fult og de hadde fødeplass der. Og bor nærmere der enn ahus........

Skrevet

Joda, men jeg hadde opprinnelig lyst å føde på ullevål, men legen min spurte meg ikke hvor jeg ville, så jeg havnet bare på Ahus. Hadde jeg kunnet velge tidligere, så hadde jeg uansett valgt Ullevål.

Dessuten har JEG gode erfaringer derfra, legene, pleierene og alt liksom... Også fikk jeg selv det dårligste møte med Ahus da jeg skulle på ordinær UL, noe som jeg aldri personlig har fått på Ullevål. Så det er jo selvfølgelig derfor også. Har en veninne som er lege, og hun sa også at Ullevål og Riksen er best... Så nervøs og usikker jeg har vært i dette svangerskapet er det veldig viktig for MEG at JEG føler meg trygg.

Skrevet

Men anonym... da får vel de konfrontere Ullevål med det da, og ikke komme her å fortelle MEG det.... Det er ikke jeg som sitter å bestemmer hvem som skal komme på Ullevål, og hvem som ikke.

Du høres nesten klandrene ut, men vet du hvor jeg bor eller? Tenk om JEG bor nærmere enn de du kjenner????

Jeg henvendte meg til overjordmor, som de ba meg om på Ullevål, skrev søknad til henne som hvem som helst annen kan gjøre. Jeg har gjort alt som de ba meg om, og "fikk plassen" på ærlig og redelig vis...

Skrevet

Det å føle trygghet er helt klart det aller viktigste...så enig med ditt valg!

Skrevet

Hei Iselin:)

Overjordmor på Ullevål er snill:) Jeg kjenner henne faktisk. Veldig koselig dame:) Jeg også har fått plass på Ullevål, selv om jeg egentlig "hører til" Ahus. Man kan jo ikke si det lenger, siden det er fritt sykehusvalg. Er for det jeg ja:)

Håper du får en fin fødselsopplevelse på Ahus når den tid kommer:)

Jeg står foran deg i køen..hehe..termin 15/11 :)

Skrevet

Men jeg fikk plass på Ullevål, så skal ikke føde på Ahus..:) Tjihi...:)

Så får min første fødsel på Ullevål... :o)

Skrevet

Hmm.. Noen som vet mailadresse til overjordmor på Ullevål eller riksen??? det har jeg prøvd å finne på nettet, eller tlf nr da.. men finner ingenting... :(

Skrevet

Flotters for dæ... Syns å ha lest om Ahus her inne før, og æ ville ikke ha dratt dit, hvis æ hadde ett anna valg.

Det e helt klart forskjell på kæm som e på vakt og ikke, men rart nok så får man ett dårlig inntrykk, og/eller en dårlig opplevelse så sitt det så fast at det nøtte ikke anna enn å finne på andre løsninge. Og æ syns du har gjort helt rett.

Æ derimot ska føde på UNN, tromsø universitetssykehus. E veldi spent på det, e ikke sååå mange å velge i blandt store sykehus rundt her, og så har dæm e rimelig ny Mor og Barn avdeling her.

E veldi spent på om det e bra eller ikke.

Har jo lite å sammenligne me, siden det her e første, men...antar det kommer an på jordmor besøket mitt den 22 aug. håpe virkelig æ treff ei søt, snill og godmodig jordmor som både klare å roe mæ ned, og som klare å få mæ tell mer å bare glæde mæ enn grue. OG som gir mæ ett godt inntrykk av det som kommer...

Så æ e enig. Fritt sykehusvalg har vi for at vi ska kunne velge!!

Koffør ikke da benytt sæ av det, når man kan og vil, og kanskje rett å slett treng.

Lykke tell på Ullevål, og vær bare gla du :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...