Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 Målte blodtrykket i går. det hat vært normalt hele tiden, men plutselig har det økt til 140/90, men hadde ikke protein i urinen så da gjør de ikke noe mer. Kan høyt blodtrykk være et tegn på noe annet?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 Hei! BT ditt er ikke spesielt høyt. Ofte øker det litt i siste trimester.Du kan feks ha vært litt stresset o.l også. Hva har du ligget på før? Hilsen sykepleieren
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #3 Skrevet 18. august 2006 Undertrykket har ligget på 80 under hele svangerskapet. Da jeg kom til jordmor i går var det på 120 men sank til 91 før jeg gikk. Jeg har en bevegelig nyre og har derfor hatt høyt blodtrykk i stort sett hele mitt liv, helt til jeg fant ut av det med nyren og sluttet å trene. Så etter det, dvs siste 5 årene har jeg hatt bra blodtrykk. Fikk beskjed om å følge opp blodtrykket nøye under svangerskap men det gikk fint første gangen. Men denne gangen ligger ungen annerledes enn første gang, så jeg vet ikke om det kan ha noe å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå