Gå til innhold

Tulla skriker og skriker om kvelden... :(

Anbefalte innlegg

Tulla mi er nå 7 uker, og har stort sett vært blid og fornøyd... frem til nå.

De siste 4 kveldene har hun hylt så hun hikster og blir helt rød i flere timer, alltid etter det nest siste måltidet om kvelden. Jeg er VELDIG påpasselig med hva jeg spiser, og har stort sett spist brød med syltetøy, vann, kylling og ris de siste dagene for å utelukke at det er noe hun reagerer på i kostholdet mitt.

Kan dette være kolikk? Det har begynt å romle veldig i magen hennes, men har ikke vært noen forandring i avføring. Hun får minifom, raper godt etter måltidene, og vi bærer henne mye over underarmen om kvelden slik at hun får ut luft.

Noen tips? Trodde egentlig at kolikk kom tidligere enn 7 uker...? Synes så synd på den lille kroppen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5973271-tulla-skriker-og-skriker-om-kvelden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei..kjenner meg igjen her..min eldste sønn endte opp med kolikk:( vi gav ham sukkervann det hjalp + uendelige bilturer og byssing i vogn over dørstokken.hadde også en tur til kiropraktor hvor det viste seg at han var helt stiv på venstre side fra nakken og ned....ønsker dere lykke til:)

Nei, egentlig ikke. Hun ville ha litt ekstra i går formiddag, men ellers spiser hun vel som før. Må vekke henne av og til på dagtid fordi hun sover så lenge (4 timer+). Ellers våknet hun i natt og ville ha mat, og det pleier hun ikke å gjøre.

Skrikingen begynner ca 20 min etter mat. Har forsøkt å gi henne påfyll, men da vrir hun seg unna og hyler videre :(

Uff stakkars liten!! (og stor...ikke moro det der nei). Trekker hun bena opp under seg når hun skriker? Det gjorde lille når han hadde vondt i magen. Liksom trekker opp og sparker ut igjen. Han fikk kiropraktor behandling for kolikken og det hjalp mye! Og jeg lærte meg magemassasje som hjalp ganske mye!

Lille fikk heller ikke kolikk før ca 8 uker...

Glemte å skrive at vi også gav han sukkervann når det var som værst! 2 ss sukker på 1 dl kokt vann, og gi henne 2ml ca. Hjalp veldig bra! Leste ett sted at sukker fremmer produksjon av endorfiner som er smertestillende, virker etter ca 5-10 minutter.

Lykke til da:)

Annonse

Min reagerte på jordbærsyltetøy. Det var vel det eneste hun reagerte merkbart på. Ellers er det jo viktig at ammende spiser variert, ikke minst for din del. Kylling og ris gir ikke mye næring i lengden.

Syns ofte babyer har en urolig periode rundt 7 ukersalder. Håper det ordner seg snart for dere!

Tror dette er delvis økedager og delvis at hun er trøtt og vil sove. Prøv uten miniform i et par måltider for å utelukke det. Lurer også paa om du kan prøve bæresele/slynge veldig mye (slynge kan hun bo i!) i et par dager. Siden hun ikke blir urolig på dagtid så tror jeg ikke det har med sammensetningen av mm å gjøre. Hvis det da ikke har med noe du spiser til frokost å gjøre da!

Er som å høre dattera mi. Hun begynte med det da hun var 6-7 uker. Skrike og skrike uten grunn.. Kunne ikke fatte hva det var og spurte helsesøster om det kunne være kollikk,men det sa hun at ikke bare kunne komme sånn plutselig så sent.

Så hun holdt på sånn i to tre uker så gikk det over.. Vi prøvde ALT, men ingenting hjalp. Hun sovnet av utmattelse til slutt. Tror du vi var glade da hun endelig sov da.. JA.

Men det går over.. Bare slitsomt da det står på. Og ikke kunne hjelpe liksom.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...