Gå til innhold

Trøske, hvor lang behandlingstid??

Anbefalte innlegg

Da har vi fått det , Trøske!! Hjeeeelp, nei da det er ikke så "gale" altså.

Bare bitte lite i begge munnvikene, hs var ikke sikker på om det var trøske en gang, men vi har begynt med corsodyl og canesten. Har ikke merket noe på brystvortene. Det jeg lurer på er hvor lenge vi skal behandle oss??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5973208-tr%C3%B8ske-hvor-lang-behandlingstid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri behandlet trøske med Corsodyl og Canesten, kun med Mycostatin (resept). Den burde vi bruke i minst 14 dg, helst 3 uker for å være sikker på at soppen er ute av systemet.

Bare to spørsmål til deg: Må du tørke vekk Canesten før amming? Det slipper du med Mycostatin. Vet du at Corsydol kan ødelegge miljøet i munnhulen slik at det kan være vanskeligere å bli kvitt trøsken på sikt, og lettere å få det igjen?

Dersom det bare er lite trøske og du ikke vil til legen for å få behandling, ville jeg like gjerne brukt blå Farris som Corsydol, men det var min private mening!

Vi fikk også beskjed om Blå Farris - men da helsesøster så hvor ille han var- ringte hun og bestilte resept på Mycostatin (eller hvordan det skrives....). Aldri snakk om å bruke noe annet nei... Vi fikk beskjed om å bruke det i 4 uker.

Gutten min har hatt trøske i evige tider! mer enn 8 uker. Jeg har vært ultraflink med hygiene, koking, behandling med mycostatin osv. Jeg har ikke hatt noe symptomer på brystene men har likevel behandlet med mycostatinkrem. Trøsken gikk ikke bort. Fikk beskjed av barnelegen å slutte med behandling for han sa at munnen til baby trenger å bli resistent mot soppen. Han sa det ville bli verre men etterhvert avta ettersom slimhinnene til baby ble mer motstandsdyktige og ganske riktig....soppen har forsvunnet helt av seg selv. Har tatt ca 2 uker og nå er nesten alt borte. Det at soppen går videre ned i tarmsystemet dersom du ikke fortsetter behandling er ikke nødvendigvis riktig. Kun dersom tarmfloraen til babyen din er i ubalanse og mottagelig for angrep. Det går faktisk av å få kjøpt sånne bakterier på helsekost. Jeg har kjøpt i alle tilfelle og gir ham en gang daglig. Det heter Bifidobacterium infantis, probiotiske bakterier som finnes i systemet til barn som kun får morsmelk. Dette anbefales blant annet dersom baby har fått antibiotika behandling eller dersom du har fått det og gitt det over til baby gjennom melka. Så min lille gutt er snart soppfri og det ser ikke ut som han har fått det noen andre steder heller.

Hm... nå er "belegget" som lillebror hadde bitte litt av i munnvikene borte, det så ut som "oppbløtt hud" lyserosa/hvitaktigt. Jeg har aldri hverken sett eller hatt befatning med dette før og lurer på om det virkelig var trøske eller??? Hs var også usikker. Blå Farris høres mer fristende ut enn corsodyl i grunn, fikk beskjed om å blande den ut 1:3 med vann (kokt). Spurte hs om jeg måtte vaske vekk Canestenen og hun sa nei til det.

Kan det smitte fra sopp i underlivet, det har jeg nemlig, men har vært så nøye med å vaske fingrene kjempegodt, og å koke undertøy, håndklær og vaskekluter. Bruker Canesten der nede også. Gikk med trange jeans forleden..., liker de så godt selv om de er trange enda ( 15 uker siden fødsel..).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...