Margrethe1311 Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 Jeg våknet plutselig i natt og hadde så vondt i magen. Jeg kunne ikke ligge noen vei, opp eller ned eller til siden, alt var så vondt. Det gjorde ikke vondt nederst i magen men litt over den lille "kulen" jeg har fått. Sånn akkurat under ribbeina.. Jeg begynte å vandre rundt og håpet det skulle gi seg, men det gjorde det ikke. Stakkars forloveden min, jeg vekket jo han med at jeg lå å gråt og rullet rundt for å prøve å finne en stilling som det kunne hjelpe i. Til slutt var jeg så sliten så jeg gråt meg i søvn i armene på forloveden. Da var jeg ute som et slukket lys.. Det er bedre nå, men jeg er fortsatt litt sliten og "ør" i hele meg.. Skjønner ikke hva det kan ha vært.. Jeg ble så redd, og nå sitter jeg jo bare å er beskymret... Trenger liksom bare å si det... Lei for at jeg er så negativ denne formiddagen..
Juliemamman Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 Forstår godt at du ble redd,jeg... Er du langt på vei? Hvis det kommer tilbake kan du jo evt ta kontakt med legen din, så slipper du iallefall å gå rundt å være bekymret. Du er iallefall heldig som har en forlovede som tar godt vare på deg når du har det så vondt . God bedring .
Margrethe1311 Skrevet 18. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2006 17 uker fullgått idag, begynner på uke 18 i morgen. så er jo kommet et lite stykke på veien.. det rumlet i magen min også vettu som om det var et lite uvær der nede. håper bare "knøtten" min har det bra.. Ikke har jeg kjent noe liv enda heller.. tror jeg da.. er førstegangs jeg så da sier legen min at det kan ta litt tid... i tilegg til at min livmor visstnok ligger litt bakover-lent som legen så fint har påpeket.. ja dersom det blir så ille igjen tror jeg ikke jeg nøler med å dra til legen.. Og ja du kan tro det var en fin trygghet at han var der og var våken nok til å trøste..
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 18. august 2006 #4 Skrevet 18. august 2006 Var det sånn ca i mellomgulvet du hadde vondt da eller? Kanskje det er noe du har spist som du plutselig ikke tåler når du er gravid? For jeg fikk så vondt en gang, etter at jeg hadde spsit rå løk. Har aldri hatt problemer med det før, men testet at det var løken. Våknet midt på natta og kjente det væste presset rett under ribbena, der magesekken sitter. Det var knip og press samtidig, og jeg hadde så utrolig vondt at jeg nesten ikke fikk puste. Fikk jo helt panikk. Måtte til å med gå UT for å trekke litt luft, gå litt rundt. Nei, det var helt forferdelig. Syntes ikke du er negativ jeg... Håper du er bedre nå iallefall. Men tenk over hva du spiste, om det kan ha vært noe der.
Juliemamman Skrevet 18. august 2006 #5 Skrevet 18. august 2006 Ser Iselin har skrevet det, men det kan være "vanlige" magesmerter du hadde også. Kanskje du har litt forstoppelse også? (Det er jo ikke uvanlig i svangerskapet), det kan jo være vanvittig vondt . Men for all del: Kontakt lege om det kommer tilbake eller hvis du er bekymret,da. Er jo ikke bra for babyen heller at du er bekymret. Fortsatt god bedring
Margrethe1311 Skrevet 18. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. august 2006 hmm, ja det var akkurat den typen vondt som du beskriver.. det var som tatt ut av hodet mitt jeg spiste marsipan-kake i går og det har jeg ikke gjort etter at jeg ble gravid før nå. kan det ha vært den jeg reagerte på kanskje... ellers tror jeg ikke jeg puttet i meg noe annet uvanlig som jeg ikke har spist tidligere i graviditeten som kan ha gjort dette.. det var akkurat som du sier, press samtidig med skikkelig knip.. får bare håpe at den lille "knøtten" min ikke hadde like vondt som meg igår... eneste jeg vil nå er å få kjenne at den sier "hei mamma,her er jeg" på noe vis... en eller annen form for bevegelse hadde vært bra nå.... er utrolig takknemlig for alle de snille menneskene her som er så lette å kunne si noe til... det er en form for lettelse å kunne si alt av bekymringer og gleder her inne, og man blir som regel alltid møtt med gode og betryggende ord ;-)
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 18. august 2006 #7 Skrevet 18. august 2006 Kanskje det var marsipanen eller mandler eller noe... For jeg har heller aldri vært alergisk mot noe i hele mitt liv, men spiste løk to ganger og fikk samme smerten to ganger..: Så her er det ikke tvil. Så nå har jeg kuttet helt ut rødløk og løk generellt. Og jeg som er så glad i rødløk..buhu! Her er det bare å skrike ut, enten man er glad, trist å bekymret. Det er alltid noen som har noe imot det, men det må man bare drite i..
Margrethe1311 Skrevet 18. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2006 ja det er det jeg kanskje lurer på om det kan være at jeg kan ha reagert pga noen mandler eller noe, for det er jo en ting mange mennesker som er allergiske mot... jeg har aldri selv vært alergisk mot noe som helst men er redd det kan ha vært noe med den kaka jeg spiste.. hehe de som ikke liker at jeg klager får bare la være å si noe til meg... ;o)
Margrethe1311 Skrevet 18. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 18. august 2006 jeg tenker bare på at min lille "knøtt" skal ha det bra.. jeg venter og ser det an litt. men jeg tror jeg holder meg langt unna den marsipankaka i allefall det som gjorde at jeg ikke friket helt ut var at smertene satt såpass høyt oppe at jeg håper ikke det hadde noe med babyen min å gjøre... at den slapp de smertene jeg hadde..
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 18. august 2006 #10 Skrevet 18. august 2006 Det er heldigvis ikke farlig for baby da, for dette var en stund før ordinær UL, og på ul var alt bra.. En liten trøst iallefall..
Margrethe1311 Skrevet 18. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 18. august 2006 takk, skal på ul mandag 28 august så jeg håper vært på å få masse positive tilbakemeldinger derfra.. jeg er så spent. er nervøs for hva de kan si som er negativt evt, samtidig som jeg gleder meg fælt til å gå ut derfra dersom alt er i skjønneste orden =)
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 18. august 2006 #12 Skrevet 18. august 2006 Ja, man gru gleder seg til den derre UL`n... Jeg også gruet meg kjempe masse, men på samme tid gledet jeg meg som gal.. Alt var bra med babyen som sagt, men dessverre var hun JM som gjorde undersøkelsen en skikkelit mærr.... og ødela nesten hele opplevelsen... Det gjorde faktisk til at jeg byttet fra Ahus til Ullevål sykehus på fødeplass....
ronja irene Skrevet 18. august 2006 #13 Skrevet 18. august 2006 hei du! jeg opplevde det samme da jeg var 14 uker på vei. fikk disse smertene mens jeg var på jobb. dro hjem fra jobb etter ei stund. smertene bl så ille at jeg gråt hjemme på sofaen. min samboer kjørte meg på legevakta så tok masse målinger av meg. smertene gikk over mens jeg var der. har snakket med både leger og jordmødre, og det alle sa at det mest sannsynlig var premature rier, som noen kunne oppleve. de sa at hvis noe lignende skulle skje igjen, så var det bare å dra på føden å få stoppet det. er 28 uker på vei nå og har ikke hatt antydninger til det igjen. men dette gjaldt jo meg da, kan jo være noe helt annet med deg. du kan jo ta deg en telefon å spørre hva det kunne ha vært...
Margrethe1311 Skrevet 18. august 2006 Forfatter #14 Skrevet 18. august 2006 jeg er jo livredd for at noe skal være galt, og ekstra redd for at jeg skulle risikere å miste den fordi jeg har spist eller gjort noe jeg ikke skulle.. jeg kan nesten ikke vente til UL nå for å bare få vite noe... har hatt litt sånne små stikkinger i magen osv, men det er mer slike strekke-smerter som jeg tror og andre sier er veldig vanlige.. ellers har jeg ikke hatt noen andre problemer frem til nå. ikke noen små blødninger, ikke noe annet en vanlig kvalme som ble bedre etter uke 12 og har liksom følt at alt har gått greit. men ble veldig skremt i natt.. har blitt så forelsket og glad i knøtten min allerede så jeg nekter å miste den...
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #15 Skrevet 18. august 2006 Dette har skjedd meg også! Jeg ble også redd, følte at smerten satt oppe på livmoren. Tror som flere her at det kan skyldes forstoppelse/noe man har spist. Har skjedd mer enn en gang, men hadde det i natt! Vondt å ligge og ømt når jeg tar på magen. Har vært en del plaget med luft, synes nesten det er verre nå i 2 trimester, for nå vil det liksom ikke ut. I 1 trimester var det mer luft - men den "slapp" ihvertfall Reagerer på en del ferdigmat (ferdigpizza, gryteretter), løk, hvitløk ... Farris (ikke de milde kullsyredrikkene). Merker at når jeg endelig får sluppet skikkelig luft, kommer det et lite spark - han merker det nok ... !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå