Gå til innhold

Annemor!

Anbefalte innlegg

Hei! Så du hadde svart på allergi-innlegget mitt, takk for det! Blir litt frustrerende når jeg føler at svigers synes jeg lever så usunt, jeg som synes jeg er helt asketisk for tiden, i hvert fall i forhold til FØR graviditeten, hehe!

Sendte link til matportalen sine sider om graviditet til henne, og da svarte hun med å fokusere bare på det jeg IKKE kan spise, og at jeg måtte passe meg for blåkveite over tre kilo og sånt... også kom hun til og med med noen historier om informasjon om radioaktivitet som myndighetene hadde tiet i hjel på sekstitallet o.l., som førte til fosterskader o.l. - men hva søren skal jeg gjøre da, bare drikke renset vann og spise innbildte måltider? Ler meg ihjel! Jeg må jo kunne stole på det jeg leser fra "ordentlige" kilder, jeg kan ikke drive min egen forskning for det har jeg ikke tid til - eller ork til, hehe.

Nei, hun får vel bare synes jeg er uansvarlig hun da! Hehe.

Nå skal det jo sies at svigermor er veldig snill og grei, men hun er litt sånn som hiver seg på alt som er litt alternativt og "spennende", og akkurat nå går det spesielt mye utover meg!

Vi har også veeeeldig ulike syn på barneoppdragelse, så jeg vet at hun kommer til å være svært uenig med alt jeg gjør som mor, men heldigvis vet jeg at hun bøyer av for å si noe (hun er nemlig ganske uenig med mye hennes andre svigerdatter gjør, uten at hun sier noe til henne, har hun fortalt meg, hehe).

Det er jo vittig da, forholdet til svigermor. Hvis MIN mor plager meg så kan jeg jo bare be henne slutte å tyte, men jeg er ikke helt "der" enda med svigerfamilien, må innrømme det! :) Min mann mener jeg bare skal fyre løs, og at de tåler det, men jeg får meg ikke til, hehe.

Nei guri nå har jeg mast hull i hodet på deg, haha! Håper alt står bra til, og at vi "snakkes" igjen snart! God helg!

klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5972581-annemor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Abrakadabra... :))

De svigermødrene er en egen rase trur jeg... Ikke hør på hva hu sier, gjør det du føler er rett for deg og nurket... Å ang barneoppdragelse blir vi nok aldrig like god som svigermor... hehe

Kjenner problemet veldig godt... Min svigermor er helt umulig... Å det har da jeg virkelig gitt beskjed om at jeg synes også... Er av den typen som ikke lar meg bli pillet på nesa for å si det slik... Tar igjen når jeg mener det trengs å jekke hu ned noen hakk... Kommer aldrig til å få noe bra forhold til den dama uansett har jeg funnet ut.. :)

Men håper du kan få det med din svigermor da.. :))

Trøst deg med det de profesjonelle sier er ofte mer rett enn det svigermor sier.. :))

Ellers er alt bare bra med meg... Kjenner masse liv fra nurket hver dag og koser meg med å være gravid... Er jo siste gangen så har bestemt meg for å kose meg denne gangen.... Å frisk er jeg også, heldigvis ingen store plager... :))

Gleder meg til den 22 for da er det ny ultralyd og dobbel sjekk om det er ei lita jente der... :)) Var mest sansynlig ei jente på ordinære ul... Så håper jo det stemmer da... :)) Men glad uansett jeg.. :))

Ha en kjempe fin helg... :))

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5972581-annemor/#findComment-5973439
Del på andre sider

Hei igjen Annemor!

Så fint at alt går bra med deg, og at dere koser dere. :) Jeg er også så heldig at jeg er i fin form, er 25% sykmeldt pga ryggen men jeg har jo litt ryggproblemer i utgpkt så nå når jeg eser utover i alle retninger er det jo ikke annet å vente enn at ryggen klager litt ekstra. :)

Småen "banker meg opp" fra innsiden hver dag også, og det er en underlig følelse - det er jo min nr én - men godt å kjenne, siden jeg har forstått det sånn at det er et sunnhets- og trivelstegn. :) Det hender at jeg kvepper skikkelig når han/hun setter i gang en skikkelig riverdance inni der! ;-)

Vi bestemte jo oss for å ikke vite kjønn, så vi er litt ekstra spente, selv om det er over tre mnd til termin, hehe.

Ja sukk svigermødre altså! :) Jeg har heldigvis et godt forhold til henne, det er bare akkurat dette med kosthold og sunnhet som er en stor konfliktspreder...ikke moro akkurat! Men jeg skrev en epost til min mann (han ukependler jo til sverige for tiden, sukk) i dag om at nå er jeg ferdig med den diskusjonen og neste gang han hører at hun sier noe så må han gripe inn, hehe. Synes jeg kan forvente at min mann forsvarer meg når jeg er "under attack"! Knis. Jaja vi får nå se.

Jeg vet i hvert fall at selv om mannen min er verdens smarteste, snilleste, kjærligste, mest tålmodige, rettferdige menneske, så er det ÉN ting svigermor har ødelagt: rydding. Hun maste hull i hodet på ham, han sa "jada, etterpå...", også gjorde hun det sjøl til slutt. Og det lider jeg under nå! Han sier aldri nei, men så gjør han aldri det han blir bedt om heller - ikke før det er gått noen dager, minst... Fyttikatta. Jeg skal virkelig lære barna mine å rydde! Prøve i hvert fall...man skal vel ikke være FOR bombastisk i uttalelsene sine heller. :)

Nei får jobbe litt, går jo hjem kl 14 siden jeg er 25%sm, deilig - spesielt siden det er fint vær i Bergen igjen i dag! :D

God helg, nyt graviditeten, og takk for støtten. :)

klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5972581-annemor/#findComment-5974022
Del på andre sider

Hei Abrakadabra... :))

Godt å høre at du også er i god form... :))

Ikke noe værre enn å gå 9 mnd med kvalme det gjorde jeg sist så det vet jeg... Så sliten som en blir av det... Så denne gangen bare nyter jeg graviditeten.. :))

Ikke bare er jeg io god form men vet at dette også er siste gangen...

Jeg har samme problem som deg når det gjelder hjelp... Han sier aldrig nei men ttt (ting tar tid) Det er helt klart... hehe... Felles sykdom for menn det der trur jeg... :))

Så prøver å lære Marcus og rydde jeg da men ikke lett når pappa slipper... :))

Men stå på krava sier jeg... :))

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5972581-annemor/#findComment-5994594
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...