Gå til innhold

Billig bryllup? Noe håp for at det finnes noe sånt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Uten at det virker vulgært?

Skal etter planen gifte meg til neste sommer, er visst sent ute og har bare tenkt tanken at jeg må begynne å planlegge snart:) Er litt gnien og ettersom jeg ikke har noen familie som kan spytte noe særlig i !

Trenger bare noen tips om hva men kan lage selv, meny forslag (helst vegetar/kylling/sjømat)..Eller annet jeg bør vite i prosessen:)

Skrevet

Glemte å si at det blir ca 50 gjester:)

Skrevet

hvis du ser på den svenske siden brudobrollop.se er det en meny til venstre som het gjør det selv. Der er det mange tips om alt fra mat til bordkort, og lage sin egen veske/ eget slør. Veldig fin side synes i allefall jeg.

Vi har valgt et rimelig bryllup selv, hvor vi har valgt å leie lokale og få mat ferdig levert, men har noen bekjente til å servere og fikse med kjøkken og sånn. Det pleier å bli billigere det, enn å leie et sted hvor kuvert prisen er rimelig høy. Vi har kjørt en del ganger til sverige å handlet alkohol, så sparer en del på det også.

lykke til

Skrevet

jeg skal å gifte meg neste år. hadde tenkt å leie lokalet,å få mat levert der eller få hjelp av venner å familie til å lage koldtbord.vi ønsker å gjøre dette billig. vi ha akkurat fått en liten sønn,har en fra før og akkurat kjøpt hus. så vi har ikke lyst å bruke så mye penger på bryllup. vi kommer til å lage innbydelser da dataen. klær er nok d som koster mest. får venner til å hjelpet til med servering å slikt. alkohol vil vi ikke ha,for vi vilo huske den dagen som noe bra,ikke en fyllefest. bryllupsreise skal vi ikke på,for samboeren min er livredd for å fly. og jeg er ikke så glad i båter så det blir ikke noe cruise. bra for oss for da sarer vi di pengene

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor mye det blir pr hode? da tenker jeg gjennomsnitt av alt altså..Fra fotograf til mat og leie av lokale osv...

Skrevet

* kjøp brudekjole brukt eller få noen til å sy

*kjøp alkohol i sverige

*koldtbord, slipper mange servitører og lite søl på kjøkkenet

*ikke overdriv brudebuketten. jeg hadde en nydelig en som ikke kostet mer enn 500,-

*skaff dere kontakter! Vi ordnet brudebil,suite,band,kake,fotografering,frisør, solosang i kirka og sminkør gratis ettersom samboer kjenner så mange folk og fordi har jobber i et yrke der vennetjenester er et kjent fenomen:o)

*lei lokale og ordne dekking selv, få venninnene dine til å hjelpe deg

*kjøp stoff på IKEA og sy/kant de opp selv, billige duker det ja!

*pynt med egene plukkete blomster

*kjøp servietter på Binders

*kjøp lys og lysestaker på IKEA

*få venner og venners venner til å hjelpe til

Skrevet

Hei anonym!

her var det mange bra tips, tusen takk:)

Skrevet

vi skal kun ha nærmeste familie og forlovere på middag hjemme hos oss selv og så inviterer vi til stor fest med vennene våre på kvelden . på festen må folket ha med egen drikke så stiller vi med "nattmat" (gryterett) og snadder.

brudekjolen er kjøpt inn og resten av selskapet blir ikke dyrt i det hele tatt.

man kan få et flott selskap og bryllupsfest uten at det trenger å "koste det hvite ut av øyet"

Skrevet

vårt kommer forresten på max 20000 inkl kjolen (6000) fotograf mat osv

Skrevet

Hva er billigt for deg da?? Vi hadde et lite og intimt brullyp for 30 prs til middag og 10 til til festen. Det kostet 30.000 inkludert alt.

Da ble drikken kjøpt inn i Sverige, vi dekket bordene selv. Kjøttmaten laget vi selv, hadde catering på resten. Fikk en blomsterdekorasjonslinje til å lage brudebuket, brudepikebukett og blomstersmykker. Det ble billige buketter skal jeg si deg.

men kjole,hår (til alle),sminke,fotograf,hotellrom,dress til mannen, vi hadde ikke levende musikk men cd vekslere og 3 selvkomponerte cd\er.osv. alt er inkludert i disse 30.000.

Skrevet

Billig bryllup:

grilling i en hage

kjøpe blomster og kutte av hodene på f.eks roser som flyter i vann med flytelys

ta bildene selv

kjøpe kjole brukt

ikke ha noen fancy leiebil, men få noen til å kjøre i en ok bil

brudgommen bruker den dressen han har

få fam og venner til å hjelpe til med maten

koldtbord trenger ikke bli dyrt og det kan man få mye hjelp med i forkant

kaker får du fam til å lage og det blir jo gratis for deg

papirduker

"shabby chick" med ulik stil på ulike border så du slipper å leie dekketøy osv

alkoholfritt el bare vin til mat

Skrevet

Hei.. jeg var i et nydelig bryllup i fjor sommer.. Brudeparet hadde ikke så mye penger og fant ut at en kurvfest hørtes bra ut. Det innebar at alle gjestene tok med seg en rett selv slik at det ble et stort koldtbord. Jeg trodde i starten at det ikke ble så fint men det ble kjempe bra. Alle hadde med seg forskjellige ting og hadde laget masse av det. De hadde pyntet fatene fint slik at det så veldig innbydende ut. Så ble alt plassert ut på et fint pyntet bord. Bordene var pyntet med hvite duker. Oppå dukene hadde de plukket eføy som lå i midten. Så hadde de kjøpt inn roser og la en rose i et glass med vann i og fordelte det utover bordet i sammen med telys.(roser som ikke trenger ha bein stilk får en kjøpt veldig billig hos rosegartnerier) Bordkortene laget vi veninner. Drikken til maten spanderte brudeparet mens vi hadde med oss drikke til festen selv. Det ble en kjempe sukkse og et flott bryllup..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...