Gå til innhold

Anfield-Nickolaie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor kan jeg finne ut om Anfield er et "lovlig" navn i Norge? Anfield-Nickolaie er et kompromi mellom oss. Anfield etter Liverpool FC sitt stadion, og Nickolaie etter min farfar,som døde da min far var veldig ung. Orker ikke diskusjonen da samboeren min lever og ånder for fotball (på en faktisk behagelig og ikke fanatisk måte,selv om det sikkert er vanskelig for å tro), mens jeg håper i mitt stille sinn at Norske lover setter foten ned!? men hvor finner jeg det ut?

 

Men det skal sies at nå når jeg har blitt vant til å høre samboeren kalle han Anfiel-Nickolaie så er det ikke så gale....Blir uansett bare Nickolaie som blir brukt til hverdags,det er vi enige om!

 

Hva syntes dere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere får neppe lov å bruke Anfield som første fornavn. Jeg er faktisk usikker på om dere får lov til å stave Nicolai "Nickolaie" heller, det er ingen som heter noen av delene i Norge i dag, verken til fornavn eller etternavn.

 

Du kan sende en e-post eller ringe navneekspert i Statistisk Sentralbyrå: Jørgen Ouren, [email protected], tlf.: 21 09 48 05.

 

Uansett, Anfield-Nickolaie med bindestrek - da vil Anfield alltid bli brukt, kanskje dere kommer unna med Nicolai Anfield Etternavn, og at det holder i massevis?

 

Anfieldnickolaie - det tyngste dobbeltnavnet jeg har vært borti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet desverre ikke hvordan du finner du ut. Kanskje ringe kirkekontoret der du bor? De vet da sånt? Og skal gutten døpes er det ikke sikkert presten godtar navnet, det kommer an på. Uansett, ei jeg kjenner har ei datter som heter Tia (This Is Anfield), så du er ikke alene i verden...synes forresten forslaget om Nicolaie først var bedre enn Anfield først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

at dere umulig kan være voksne... vedder mye på at dere er godt under 25 år for å tørre å bruke to SÅ fjollete navn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en intelligent samboer du har. Sikkert ikke den skarpeste kniven i skuffen du heller som faktisk kan gå med på dette!

 

Skjerp dere! Kan ikke mene dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan kritisere såå mye på at dere syntes det er fine navn!

 

jeg syntes det er døds kult at dere velger navnet til noen eldre i slekta!

 

trur ikke at nickolaie ville kunne staves på den måten! desverre! men det er jo bare å prøve!

det er jo litt mye fornavn da! jeg må si jeg er enig, men stygt eller fælt syntes jeg det ikke er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok dere får litt problemer med folkeregisteret vedr Anfield... men kan du dokumentere at farfaren din stavet Nickolaie på den måten tror jeg ikke at det skal by på problemer. Ei venninne fikk innvilga Sjarlotte fordi de kunne dokumentere at det var slik de hadde skrevet navnet i deres familie.

 

Må jo si at det er en liten smule egoistisk å kalle ungen for Anfield.... blir litt for amerikansk for meg....

 

Men det andre var fint.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde barnimagen var et sted for voksne mennesker å dele gleder,sorger,erfaringer og råd på. tror dere den som først skrev dette innlegget, etter at slike idioter som desverre alt for mange av dere som har svart på dette innlegget er, kommer noen sinne til å spørre om råd her igjen????

jeg blir kvalm av dere som sikkert er arbeidsledige og bare sitter å kritisere andre!

flott at dere vil bruke et familienavn! lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er anonym, er du ikke tøff nok til å ha et nick eller? Jævla feiging..

 

Og når folk spør om mening så får de jaggu tåle å høre den å.. Og selv så hadde jeg blitt glad hvis folk var ærlige! Dustehue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ps angelina-kanskje BA-snakk passer bedre for deg?der kan du slenge så mye drit du bare vil.her vil gjerne voksne snakke sammen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det jo ikke akkurat jeg som kaller ungen min for anfield...er faktisk du som bør skjerpe deg! det er så umordent å holde på sånn som du. det går an å være litt positiv!!! er det rart det er krig i verden sier nå bare jeg. men nå skal jeg holde meg for god for denne diskusjonen, så du får ha lykke til med å bli voksen!!!

 

hilsen godt voksen mamma til 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei alle sammen

 

Jeg som hadde det første innlegget her. Først og fremst,takk til dere som kom med produktive svar!

Til der som ikke hadde fullt så produktive svar, var virkelig ikke meningen at det skulle bli så mye kvalme av et lite innlegg...jeg setter også pris på ærlige svar,men en middelvei mellom høflig og dirkete frekk er en fin ting...

Vil også si at vel,dere vet jo selv hvor følsom man blir under en graviditet, det var absolutt ikke en koselig opplevelse å spørre om råd her. det ødelagt faktisk litt av gleden vår med alle tingene som skjer med oss akkurat nå! jeg er hvertfall ikke oppdratt til å dømme andre slik mange her har gjort mot oss! En ting har jeg hvertfall lært av denne opplevelsen, jeg skal lære sønnen min å respektere andres meninger og følelser, og være mot andre slik han vil at andre skal være mot han!

Men uansett, vi har bestemt oss for å kalle gutten Noah, som også var et alternativ. vil også bare nevne i forbifarten at vi begge er høyt utdannet og like over 25 begge to.

 

Takk for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvem anonym som er hvem her .. og om det er samme anonym som svarte meg.. men en ting er du "slemme" anonym.. .Kyss meg et vist sted... =)

 

Og til hovedinnlegger.. Noah - veldig fint navn!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk Anfield - tror det kan bli mye sorg hos gutten naar han blir storre med et slikt navn. Tenk paa han ikke din interesse for fotball

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med at navnevalget falt på NOAH istedenfor Anfield-Nickolaie. Synes det forslaget var helt håpløst og tullete :-)

 

Noah er flott!! Kanskje blir han like fotball-gal som faren, og da kanskje han blir litt sur på dere som ikke valgte A-N-navnet. Hmmmmm.... nei håper lille Noah også blir fornøyd med navnet sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Aagder!!!!

 

Tusen takk for et voksent og fint svar uten ekkel kritikk! Setter pris på at ikke alle skal være vanskelige her inne! Har slutta med å starte diskusjoner etter dette for å si det sånn!

 

Klem fra mammaen til Noah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...