Gå til innhold

Bare noen små tanker her på nattestid (laangt) (om krasse innlegg mm)

Anbefalte innlegg

Heisann

Bare noen små tanker her på nattestid.

Det er så mange krasse innlegg og svar synes jeg. Det fleste er anonyme, men noen er også med nick.

Folk er ulike - og må få lov å ha forskjellige meninger om ting - men det er så mange måter å uttrykke sine meninger på.

Konstruktiv kritikk er bra, men banning og drittslenging fører aldri noe positivt med seg.

Her på DIB har man jo også Kranglesiden som passer fint for de som trenger litt utløp (men også her kan man jo være litt varsom) og innlegg som er skrevet for å provosere (til diskusjon) bør plasseres her.

I tillegg – krasse innlegg har en tendens til å såre og støte langt flere enn det som ofte er meningen. Hva med å ignorer slike innlegg istedet for å svare? Her på DIB er det jo så mange innlegg at blir et innlegg ignorert så forsvinner det fort nedover på listen og vil etterhvert være så langt bak at det forsvinner. Forhåpentligvis vil det også få den som skrev det til å slutte med det om det var bare for å provosere, eller – om det var meningen at dette skulle være konstruktiv kritikk og et seriøst innlegg - så får det kanskje den som la det inn til å formulere seg annerledes neste gang (f.eks mindre krast, mindre dømmende, mer presist).

Også synes jeg folk som svare på innlegg bør være mindre bastante. Formuleringer som ”jeg tror”, ”jeg mener” osv kunne godt vært brukt oftere. Ofte får man bare deler av en historie eller situasjon – så man bør være litt ydmyk over at man faktisk kan misforstå eller gi råd som egentlig ikke er så gode. Man bør ikke heller svare annerledes her enn man ville svart en venninne. Jeg tenker her på måten man svarer på (vet at mange kan dele litt mer av vanskelige og private ting her når man kan skrive om det anonymt). I tillegg synes jeg at alle innlegg man svarer på bør man anta at er reelle og ikke tulleinnlegg. Det er mange som lurer på mye – og ingen spørsmål er for dumme. Føler man at dette er for tullete for et svar så la vær å svare. Skal man svare så svar ordentlig. Kan tenke meg det er sårende for den som har spurt om noe å få kjeft for at det er et tulleinnlegg når det ikke er det. Mange har ikke så mange andre å spørre (spesielt om vanskelige ting) og DIB er et fint sted å få svar. Man er ikke så synlig og man får raske svar. DIB er utrolig flott og vi må alle huske på vi bidrar i det store puslespillet.

Har du gjort verden til et bitte litt bedre sted å være i dag?

Fortsetter under...

Ja i den siste tiden har jeg nesten ikke gidda å lest her inne lenger, har jo tatt helt av med krangling. trur det er noen kranglesidefanter som har vært her inne å lurt litt :) Vi får håpe det bedrer seg igjen ;)

Må si meg helt enig. Liker ikke alle som slenger regelrett dritt til andre. Her søker man støtte og råd, ikke sure kommentarer. Jeg er ikke alltid enig i alt som blir skrevet, men jeg prøver å svare uten kvasse kommentarer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...