Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag har vi vært til første samtale og undersøkelse på Riksen. Vi er foreløpig klassifisert som uforklarlige barnløse. Jeg grudde meg vanvittig til denne første timen. Har gått som en spent felestreng i flere dager og har hatt problemer med å sove. Men da vi først kom inn til gyn var det bare en flott opplevelse. Hun var kjempekoselig og hadde stor forståelse for at jeg har store problemer med gyn da jeg har et overgrep bak meg.

Det ble til at jeg skal ha lap siden jeg ble operert i magen som liten og fikk en infeksjon og dette kan igjen ha medført mye arrvev som kan gi oss problemer. Det vil ta 1-2 mnd før jeg kommer i til lap. Deretter vil det bli bestemt om det blir ICSI eller IVF på oss og det vil det ta 2-3 mnd etter lap før vi kommer i gang med en av delene. Vi hadde forberedt oss på at det ville være 9 mnd ventetid på å starte med noe som helst og at de 9 mnd ville være f.o.m i dag. Så vi ble jo kjempe positivt overrasket da vi nå er mye lengre i løypa enn vi trodde :)

Rare meg ble jo også kanon stolt da gyn sa at min kjære hadde veldig bra kvalitet :)

I kveld er jeg bare sliten og minst 10 kg lettere. En av de kg er sikkert tårer...men gode tårer. Alle spenningene har sluppet og da er det godt å la det renne ut som vann.

Det kommer nok til å bli mange jeg gruer meg innlegg fra meg... Men i dag er jeg bare sliten og glad.

Fortsetter under...

Så fint at du ble tatt på alvor! Jeg har også vært på Riksen, men jeg hadde ikke en like god opplevelse som deg. (Men jeg var ikke hos en dame.) Du har nok vært heldig med gyn-en du fikk. Forstår godt at du er lettet. Lap-en er ikke noe å grue seg til. Jeg hadde det på Riksen i mai, og de er kjempesnille. Så rart at det var så kort ventetid... Men det er jo kjempefint for dere! Det er ingenting som er så kjedelig som å vente.

Lykke til videre!!

Så flink du har vært susse!!! Det gledet meg å høre at det gikk så fint med deg!

Det kan virkelig ikke være lett med legeskrekk når vi går gjennom alt dette styret...

Nå har du imponert flere ganger, så nå går det nok bra neste gang også! Du må bare fortsette å være ærlig med angsten og si i fra til de som skal undersøke deg.

Pust ut og vær stolt av deg selv!

Klem

Susse; nå ble jeg kjempeglad!! Så veldig fint at dette gikk så bra. Jeg skal trøste deg og berolige deg MASSE før du skal inn på lap, de er så utrolig søte der, så. Du vet jo hvor fælt jeg gruet meg, og så gikk det så bra!

7 Sept skal vi inn til forundersøkelse på Riksen, så du og jeg er vel noenlunde like langt, vil jeg tro.

Stor klem til deg!

Annonse

Hei på deg vennen! Det blir jo spennende hvis vi skal gjøre dette nesten samtidig :) Blir dette første timen på riksen ? Blir litt forvirret av hva man mener men samtaler og forundersøkelser... :P

Hold meg oppdatert når du har vært der inne. Det blir jo spennende!

Jeg er litt forvirra selv, jeg, så jeg skal holde deg oppdatert når jeg vet mer etter å ha vært der:o) Dette blir andre samtale etter min lap, forrige gang var vel en oppsummering av hva som var gjort til da og en planlegging av hva som skulle skje fremover, og jeg tror at forundersøkelsen i sept er mer info konkret om hva som skal gjøres praktisk i forhold til AIH og ivf. Tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...