Gå til innhold

Stakkars lille sjuke guten vår...

Anbefalte innlegg

Tenk at ein kan føle seg SÅ elendig berre fordi "lille"gut på 11 mnd har feber... Det er heilt rart. Og eg som var skikkelig irritabel i dag tidleg fordi han berre sutra og skreik og sutra litt meir. Hadde temp på 38,4 då eg sjekka i ettermiddag. Og no før vi la han var han oppe i 39,4. Stakkars lille frøet mitt. Så no ligg han og søv (uroleg, men han søv i alle fall) i senga vår, iført ulltrøye og bleie, og eg håpar han skal sove av seg det verste i løpet av natta. Stakkars stakkars liten. Det gjer vondt i eit mammahjerte no ja.

Og DER våkna han igjen. Inn og trøste!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5969402-stakkars-lille-sjuke-guten-v%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff, stakar liten...Ikkje kjekt! Og det dårlege samvitet kjenner eg til. Eg var litt irritabel på junior her i sommar fordi han var så grinete, og så hadde han fått feber fordi han vart overoppheita i varmen. Du må gi guten din ein god kos frå meg og ynskje han god betring!

Uff, ikke noe kjekt når de små er ute av lage. Får håpe han blir fort frisk igjen. Min (begrensede) erfaring med de små er at de ikke opplever det like ille som oss voksne å ha feber etc. Tror om ikke annet at gutten din føler seg trygg og godt tatt vare på. Er tusen ganger bedre å være syk i sengen til foreldrene sine enn i en ensom seng alene...

God-bedring-hilsen!

Annonse

Når barn har feber skal dei ha mest mulig stabil temperatur rundt seg, og sjølvsagt bør dei ikkje ha på seg så mykje at feberen blir høgare. Uten ulltrøye blir han iskald på overkroppen, med bomullstrøye blir han klam. Ull leder fuktigheten vekk frå kroppen så han ikkje blir klam.

Takk for gode ønsker.

No er stakkaren oppe i 39,8 og stikkpille er avlevert. Eg er egentlig for å la feberen få gjere jobben sin, men no blei det vel høgt synest eg. Satsar på at feberen går litt ned og at han får sove bedre utover natta.

ja vet.. min lille phillip var oppi 40 feber den dagen han fikk 5 mnd vaksina.. men heldighvis tåler babyene våre mye mere feber enn oss og mer enn vi tror. det går som oftest heldighvis fort over igjen. men er kjipt når det står på.

god bedring til lille prinsen din-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...