Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er innom på arbeid. Har avsluttet nok et møte og skulle ha skrevet referat og fulgt opp agenda, samt forberedt meg på ny dag i morgen. MEN er så fortvila ineffektiv. klarer ikke å samle meg om arbeid og politikk, klarer ikke å engasjere meg!!! Nå har jeg virkelig nedtelling til neste valg. Synd det er over et år til - mitt navn skal ikke stå på noen liste denne gangen. Alt til sin tid.

Hvordan klarer dere andre som er aktive prøvere å konsentrere dere om arbeid? Jeg klarer ikke å huske en verdens ting lengre og det skremmer meg. Imorgen tar jeg avspasering.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5968530-arbeid-og-pr%C3%B8ving/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare innrømme at jeg går litt i "prøvetåka" selv noen ganger.

Men jeg har ikke en sånn krevende tankejobb som deg. Min jobb er mest fysisk, så jeg kan tenke på mye annet. Jeg prøver jo alikevel å skyve denne prøvinga bort så jeg skal få pause oppe i hodet mitt.

Men ære være deg som jobber med politikk. Helt ubegripelig for meg at noen orker det. Har mista helt trua på de fleste politikere og partier for mange år siden. Synes det blir bare prating og brutte løfter.

Kanskje du kan suse inn på banen og omgjøre det hele!

Kan du ikke lage en garantilov om at alle oss her inne skal få barn som snarest?

Ja, det skulle jeg inderlig gjerne ha gjort!!!! Syns innerst inne at politikk er litt gøy, men det er så krevende å vere på "hugget" hele tiden. I utvalget jeg er med i er vi heldigvis mange småbarnsforeldre, men likevel opplever jeg det som vanskelig å få godkjent forfall for små barn - da ser det ut til at karan over femti får det jamt og trutt....

Det blir mye prating og merkelige løfter ja - til høyere opp i systemet en kommer. Det er ikke alle situasjoner kara over femti år forstår og derfor er det faktisk viktig at vi unge, modne kvinner er med. Men jeg er ikke kompetent til dette akkurat nå! Sukk og atter syt!!

Leste i ei avis om dagen at mange bruker ca 2 timer av arbeidstiden sin på private ting. Det stemmer sikkert for meg så mange ganger jeg bimmer i løpet av en dag. Sitter liksom ved pcen hele dagen da. Tankene svever avgårde og jeg drømmer om mage. Har en kollega som nå begynner å bli så stor og flott. Hun har ikke et gram mer enn magen som vokser, og for meg er det liksom prototypen på et perfekt svangerskap. Så tenker jeg på flodhesten meg hvis jeg også klarer det. Har egenlig funnet ut at hver en kilo er vellkommen jeg bare jeg blir gravid NÅ.

Ja det er vanskelig å konsentrere seg ja.

Ja og derfor sitter jeg her og har enda ikke tullet meg ut av kontordøra. Den største årsaken til det er faktisk at da har jeg ikke nett-tilgang og får det ikke før ny arbeidsdag over helga.

Nei jeg skulle ha vært hjemme og tatt meg av saftkokinga, plukket legoklosser og kost litt med mannen.... men er enda bare på dag 7 i syklusen så jeg har enda noen dager før vi virkelig må trå til!!!

Det er forresten enda en ting jeg irriterer meg en smule over når det gjelder møtevirksomhet og det er: "hvorfor må det alltid serveres kaffe, wienerbrød og tørre, søte kjeks?" Ikke spesielt gunstig for en prøver - har dere forslag på fruktbar møtemat?

Skjønner deg veldig godt jeg, Løssi, skulle jo egentlig brukt disse sene timene til noe mer fornuftig enn å sitte her foran skjermen...

Kaffe og ugunstig mat er det mye av overalt, dessverre, ikke bare på møter. Hva med nøtter, appelsiner, bananer, druer, aprikoser og all slags annen frukt (også tørka), te (grønn?) istedenfor kaffe.... Tja, da gjenstår det ikke annet enn å si Buon appetito!!

Annonse

Å, dere har valgt feil jobb!!! (eh, tuller..) Jeg jobber som nattevakt, og bruker ca.99.7 % av arbeidstiden på private ting, sånn som BiM!! Livredd innimellom for at en pasient plutselig skal stå bak meg å se hva jeg driver med. Når jeg kommer fra jobb er jeg kjempetrøtt, men ikke sliten, og det er godt. Siden jeg har 5 barn, og mann(!) å ta meg av, så er faktisk jobben om natta min "fritid". Høres sikkert litt sjukt ut, men. Av og til får vi inn pasienter som skal ha "avlastning" eller de skal ha miljøforandring eller hvile seg, og da pleier jeg å si: det er derfor jeg er her også!! Godt å gå på do uten å ha døra oppe og to stykker utenfor. Godt å tenke ferdig en tanke før noen er sultne eller skal skifte bleie eller ha hjelp til lekser...

Kunne du ikke få igjennom at alle prøvere kan ta seg fri rundt el? For sikkerhetsskyld 6 dager før el, og to dager etter!! Tror jeg blir prøver for livstid da, jeg!! (ser ut som jeg blir det uansett...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...