Gå til innhold

KANSKJE BLI FLINKERE TIL Å GODTA HVERANDRE SOM MAN ER?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg er ganske mye på bim. Grunnen er at jeg synes det er fint å se hva slags problemer andre har og hva de lurer på. Har alltid interessert meg for graviditeter og svangerskap, så jeg har lest mye om nettopp dette opp gjennom årene. Men er allikevel usikker når jeg nå selv er gravid. (10+5)

 

For å være helt ærlig så er det jeg har reagert mest på her inne, alle som er bekymret for sa/ma og slenger ut innlegg om dette. Det har jeg full forståelse for, og i denne fasen er det ikke mange som har fortalt nyheten til så mange og har dermed ikke så mange å snakke med om det som rører seg inni hodet. Det er jo derfor vi er her på Bim. For å dele opplevelser med hverandre. MEN... kan til tider være slitsomt at det er så mange innlegg om redsel for sa/ma til enhver tid. Jeg føler også at det gjør noe med meg å få innblikk i "alle" det går galt med, selv om jeg i utgangspunktet ikke er redd for sa/ma og at "alle" i realiteten er uhyre få!

 

Jeg har sett at det er mange som blir provosert over dette og skriver litt ekle svar tilbake.

 

Kanskje vi kunne blitt flinkere å ha med i overskriften hva innlegget handler om, så hver enkelt i større grad kan "velge" hvilke innlegg man vil lese? Tar et eks. i blødning og sa, men selvfølgelig i andre temaer også! F. eks. "Blør, kan det være sa?" og ikke bare "Hjelp...." eller "Noen som vet...?" Håper dere skjønner hva jeg mener????

 

Da unngår vi KANSKJE noen av de krassse innleggene? Kanskje jeg bare er naiv, men er det verdt et forsøk?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sådu skal bestemme hvem som kan skrive hva?

 

Håpløst.

 

Sånne tråder som DETTE har det jo vært mange av! Skal jeg bli sur på deg fordi du er den n'te i rekken som skriver SLIKE innlegg?

 

Man får skrive om hva som helst her, det er en fri verden. Ingen tvinger deg til å gå inn på en sa/ma-link.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, anonym, du glemte faktisk poenget!!! HI skrev at om alle ble flinkere til å skrive i overskriften hva innlegget handler om, så hadde det kanskje blitt enklere for dem som ikke vil lese slike innlegg! Da hadde vi faktisk blitt kvitt problemet, for alle klarer vi vel å styre unna overskrifter som vi vet vi ikke ønsker å lese mer om?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink som kommer med en konkret måte til å få det bedre på. Ikke bare masse flotte meninger om ting og tang. Det er en fri verden og man kan skrive hva man vil, MEN det skader jo ikke å tenke på andre slik at man kanskje ikke gjør det slik at andre har det værre enn de ellers kunne hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kankje du hadde svart litt mer veloverveid om du signerte med nicket ditt!!??

 

Sånner som deg er det som trigger slike laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange tråder!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye sure miner og krangling her inne, trodde dette var et sted man delte erfaringer og skravlet med andre gravide. Mye hormoner ute å går skjønner jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er hormonene eller om vi snakker forskjellige språk??........kommer vi til å lage 2 forum.....en for de som er helt sikkert og kommer aldri til å oppleve ma/sa....også en for OSS som har oppleved og kommer kanskje til å oppleve ma/sa????????????

jeg bare spør altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, "2 forum"!

Jeg takker dere som deler deres sorger med oss, og for at dere er modige å forteller oss om dem!

Heldigvis for dere som kan sette ord på følelser, at dere ikke har et eget forum. Fordi jeg tror det er mange her inne som trenger å løfte blikket sitt å lære noe om andre sine følelser, tanker og bekjymringer. Kanskje det kan gjøre oss til bedre mennesker! I tillegg sette pris på livet vårt som det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det var nettopp det jeg mente. Alle må få skrive om det de er bekymret for, om de er glad, triste eller har noen råd å fortelle, det er derfor vi har denne siden!

 

-MEN det eneste jeg ville si var at vi kan bli flinkere til å merke overskriften med innholdet i linkene så de som vil har en bedre mulighet til å styre unna det de ikke vil høre/lese om.

 

Verre var det ikke, og ikke noe å bli så irritert for, anonym!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil så gjerne vise velfortjent hensyn til dere som IKKE har mistet et barn, og misliker innlegg fra de som har mistet...

 

Føler med dere for ALL denne bekjymring om KANSKJE å minste spiren....i 1.trimester!

 

Skal tenke på dere I 2.trimester...eller 3.trimester... eller når dere har født deres velskapt barn.

 

Når dere bekjymrer dere for de første månedene med amming, om barnet får nokk mat...

 

Når dere bekjymrer dere for at de første stegene skal ende i ett fall i asfalten..

 

Når dere bekjymrer dere for at de skal bli mobbet på skolen..

 

...har kjærlighetssorg på ungdomsskolen...

...bruker harsj på vidregående..

...kommer seg på bena i begynnelsen av voksen alder...

...bærer sitt første barn, og hvordan de takler foreldrerollen..

 

De som aldri bærer denne bekjymringen fordi de aldri fikk barn, er heldige, ikke sant!?

Hvordan våger de seg å prøver å få empati og sympati for de få gangene de så lyset i tunellen... og nesten ble foreldre!?

Hvordan kan de FORSTYRRE oss med velbårne barn, med sine bekjymringer!?!

I tillegg begynner de allerede nå ved 1 trimester!!! Frekt!

 

Jeg lurer bare...?

 

Jeg hadde kanskje vært enda snillere i innlegget mitt, og mer hensynsfull om jeg signerte med mitt nick, men det driter jeg i!!

Vil bare få fram hva JEG føler, koste hva det koster vil! Om noen blir såret.. hva så??!?

 

Så jeg signerer med ANONYM.

Komisk, fordi jeg vet at dere alle vil kjenne meg igjen, jeg bor i et glasshus, på rigneapperatet står det "feiging" og jeg elsker å kaste stein...

 

Det er ganske mange av meg der ute, og vi liker IKKE å stå for mine egne meninger.

 

Barna mine er lett å gjennkjenne, det er de som dytter andre barn i barnehagen, mobber på skolen og svikter vennene sine i voksen alder!

 

Vi møtes helt sikkert, og deler våre kjipe bekjymringer ved neste anledning!!

Anonym

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe imot å lese innlegg om jenter som er bekymret eller redd hvis man blør og redd for sa/ma, hvis dere tror det er grunnen til mitt innlegg, så har jeg forklart det dårlig.

 

F. eks. Jenter som har angst for at det kan være noe galt og blir bekymret for det ene og andre, hvilket er naturlig for mange, så kommer det ofte noen ukoselige mld tilbake fra jenter som ikke orker å høre om det andre sliter med, og det kan oppleves som veldig ukoselig hvis man har det litt tøft fra før.

 

Så hvis vi blir flinkere til å merke innleggene så slipper vi å bli "støtt" av andres utspill, da man vil ha mulighet til å la være å lese om det!

(Mange innlegg som inneholder ma/sa frustrasjon uten at det kommer frem i overskriften)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er så omsorgsfull og diplomatisk! Bra det! Slike som deg trenger vi flere av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...