Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten min heter, som dere sikkert skjønner, Aron Alexander. Fant ut idag at nærmeste nabo (huset på andre siden av veien) også skal kalle babyn sin for Aron bare med to a-er! Er ikke det litt teit da?? Tenkte at nå hadde jeg sannerlig funnet et fint og skjeldent navn som han sikkert kom til å få ha for seg selv... men NEIDA! og ungen deres er jo født bare 4,5 mnd etter min, så de vil jo gå i samme klasse! f'''e sier bare jeg.. mulig jeg overreagerer veldig, men syns det var på grensen til å være frekt jeg...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5968092-blir-s%C3%A5-f-forbanna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, tror nok ikke det. Men, jeg er ikke så opptatt at snuppa skal være den eneste som heter det hun gjør heller. Vi valgte et navn vi liker, og har ikke peiling på om det er andre rundt her som heter det samme. Kjenner ikke naboene så godt!

Vi ville vel kanskje ikke tatt et navn som allerede er i bruk i familien eller i nærmeste omgangskrets, men naboer..........tja!

jo jeg hadde blitt drit irritert!!!!!!!!!!!!! skjønner deg veldig godt, da jeg selv har litt annerledes navn på mine barn! Fy søren det er litt sløvt alså. Jeg har gitt opp enkelte navn da det er andre barn i nærheten som heter det. Er jo kjedli å hete det samme da!!

Annonse

Men kan jo hende dem ALLTID har ønsket at om dem fikk en sønn så skulle han hete Aaron da :)

Og da blir det jo litt trist & rart for dem om dem ikke kan bruke det fordi naboens sønn heter Aron Alexander :)

Og Aron, navnet i seg selv er jo heller ikke sjeldent :) pent navn by the way :) Et vennepar av meg skal kalle barnet sitt for Aron om det blir gutt :)

Aron/Aaron er jo eit poppisnamn, vi skal i dåp til ein Aaron sjølve på søndag, og vel ein eit namn som er på full fart oppover på namnestatistikken, må ein nesten berre rekne med slikt, dessverre. Veit ikkje om du bur på ein stor eller liten plass, men her hos oss vart det fødd seks ungar i fjor. Om nokon her hadde valt same namn som oss hadde eg nok vorte forundra over at det går an å ha såpass dårleg fantasi, men forbanna og irritert? Neppe. Ikkje at eg vert glad, heller, når eg høyrer om ungar som heiter det same som min, men eg må jo berre akseptere at vi vart jo berre brukarar, ikkje eigarar av namnet - det er framleis fritt tilgjengeleg for alle andre som vil bruke det.

Annonse

forventer jo ikke å "eie" navnet da.. syntes bare det var teit gjort å kalle ungen sin for det samme som nærmeste naboen.. det må da være flere alternativer! ville ikke gjort det selv... hadde liksom aldri trodd at akkurat naboungen som med stor sannsynlighet kommer til å leke med lillegutt skulle hete det samme.. skal jeg rope på gutten min når han er ute så må jeg jo rope begge navnene da.. ellers så kommer vel nabogutten løpende.. hehe ;P

vet jo at jeg sikkert overreagerer...

hormones are flying in the skyyyy!!!

Ja jeg hadde samme situasjon selv, fetteren til mannen min kalte sønnen sin samme som vår sønn 1mnd etter han ble født!

Men de ser vi nesten aldri for de bor i utlandet så sånn sett er situasjonen litt annerledes. Men jeg var litt irritert ja...

jeg driter egentlig i hva naboene sine unger heter...vi valgte det navnet vi likte..om naboen liker det samme så må jo de få lov til det.... selv så har jeg alltid gått i klasse med andre som heter det samme som meg..går helt fint det....

jobber i barnehage, og ser at det er viktig at man ikke kaller barna for store aaron og lille aaron.... veldig kjedelig å bli kaldt den lille..for det kommer til å henge igjen til de slutter..

Tenk den andre veien! Naboen syntes det var et fint navn! Et kompliment til dere!!! :D

Selv har jeg to arbeidskollegaer som fikk hver sin gutt samme år og begge tnekte på samme navn uten at den andre visste det.... Så det skjer ubevisst...

Aron er et navn på vei opp, men fortsatt få som heter det, se

http://www.ssb.no/emner/00/navn/

513 som heter Aron som første fornavn

330 som har Aron som eneste fornavn

Kurven stiger kraftig nå, men fortsatt er det bare 0,25 som heter det...

(87 som har Aaron som første fornavn og 40 som har det som eneste fornavn. Mest populært med Aron med A altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...