Gå til innhold

blod i avføringen til 6 uker gammel baby...

Anbefalte innlegg

går å venter på telefon fra legevakten... vi var der ute i 16-tiden idag fordi hun bæsjet blod men det var ikke noe de kunne gjøre der og da siden hun virker frisk og rask, men at vi skulle følge med og ta kontakt igjen med fastlegen hvis det skjedde noe mere. og nå skjedde det igjen... så nå går vi å venter på telefon fra legen og jeg kommer til å forlange å få en barnelege til å se på ho... e blir heilt fra me! noen som har opplevd noe lignende? det er snakk om mengder med blod, ikke bare dråper...

Fortsetter under...

Det samme skjedde min rosin, men fikk beskjed at siden blodet var rødt var det antagelig fra et rift i rumpehullet og ikke farlig, også siden almenntilstanden hans virket fin. Hvis blodet var svart var det tydeligvis mer alvorlig.

Men hvis det kommer mye blod over lengre tid ville jeg ha fått sjekket det.

Lykke til!

Da er det mest sannsynlig rift ellet noe lignende langt nede i tarmsystemet. Hadde det vært mørkt på farge ville det betydd blødning lenger opp i systemet, noe jeg ville bekymret meg adskillig mere for!

Men helt rett å kreve barnelege for å få sjekket det for sikkerhetsskyld.

Så lenge beibien din er i fin form, så er det helt sikkert ikke noe alvorlig.

Lykke til:)

Annonse

Da poden vår var 7 uker var vi flere ganger til lege pga det du HI beskriver. De undersøkte og kjente i rompa hans og fant ut at det var et rift.. Det er ganske vanlig blant barn i denne alderen.. Han hadde blod i avføingen noen ganger etterpå også, men fra han var 3 måneder har han ikke hatt blod i avføringen.. Nå er han 7 mnd:) Poden vår var også "plaget" med krystaller i urin, så vi har vært mye bekymret.. Så jo ut som han både tisset og bæsjet blod iblant.. (Og det var ikke bare små dråper her heller!!) Det er sikkert ikke noe farlig, men greit å få det sjekket:) Vi må få høre fra deg etter legebesøk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...