Gå til innhold

Godteri...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt her jeg... Hvor ille er det å spise godteri? Har alltid vært glad i søtsaker men nå er det ekstremt!!! MÅ HA GODTERI HVER DAG!!! Blir litt redd at babyen skal bli stor på grunn av det.... Ligger midt på eller litt under den røde streken på sf målene...

Noen som vet?? Har prøvd alt for å unngå å spise det men klarer det ikke!!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tenker akkurat det samme... men er i uke 40 nå, og ligger midt på den røde streken på SF mål. Har gått opp14-15 kg, så jm mente at jeg ikke fikk en stor unge... hun ville bli veldig overraska hvis han var 4 kg eller mer sa hun...

Skrevet

Veldig glad i sjokolade her så det har vært litt vanskelig å holde seg unna noen ganger. Jeg vet ikke hvor "skadelig" det er. Det er vel med kostråd som gjelder ellers også at hvis man får for mye sukker i seg ved å spise godteri feks så forhindrer det kroppen i å ta opp mange andre næringsstoffer iom at den tar sukkeret først.

Men det virker jo som mange spiser snop under graviditeten. Hører også om mange som begynte å spise godteri og kaker under graviditet som ikke pleide å spise det ellers. Men alt med måte er det vel man sier.

Aner ikke om man får større baby av det.

Skrevet

Jeg har til tider levd på godteri, sjokolade, is, kjeks og kaker i dette sv. Mat har jeg ikke hatt særlig lyst på, så jeg stappet i meg sukker. Jeg forventet å få en svæææær unge med tanke på den usunne livsstilen min.

Var på vekstestimering, og legene mener at jeg får en unge på ca 3000 g!! Siden det er et guttefoster, så ligger han godt under gjennomsnittet. JM sa at hvis jeg får en unge på 4 kilo ut med tanke på hvor liten magen min er, så slutter hun som JM :)

Hun sier at det med sukkeropptak er veldig individuelt. Noen er sånn at både moren og barnet legger på seg bare de lukter på sjokolade, mens andre, sånn som meg forbrenner mye og ungen tar ikke til seg så mye.

Jeg er i uke 37 og har lagt på meg 10 kilo, dvs helt normal vektoppgang.

Hvis du har lyst på goderi så syns jeg at du skal kose deg med det og, men du kan jo følge med på vekta, dersom den raser oppover, så er du nok en av de som ikke forbrenner så mye.

Skrevet

Hei på deg!

Kjenner meg litt igjen, har mye mer lyst på godteri, is og kake nå enn før jeg ble gravid....prøver å ikke spise alt for mye godteri he he. Jeg tror at om man spiser ganske sunt (vanlig mat ellers) og unner seg en kakebit, sjokolade eller is etter middagen er vel det greit.

Min baby skal bli ca rundt 3, 5 kg, så helt normal, selv om jeg har spist mer ordentlig mat og mer godteri i svangerskapet enn før.

Lykke til:)

Skrevet

Alt med måte.. Hvis du spiser 4 kilo om dagen, så hadde jeg kanskje bekymret meg litt, men litt snop har da aldri skadet noen! Så bare kos deg du :))

Melk er jo sunt, og man kan få store unger av å drikke det også :))

Så lenge du spiser vanlig mat og lever et vanlig sunt liv, så kan du unne deg litt godteri. Må da ha litt kos vi også !!

Skrevet

Så godt å lese at flere er som meg..... jeg har akkurat en uke igjen til termin og er helt "på tuppa" etter sukker/godis, særlig sjokolade. Har litt dårlig samvittighet..... men den varer ikke så lenge når lysten blir for stor (hver dag)! Drømte her om dagen at jeg skulle få den kjempebabyen, men krysser fingrene for at det ikke skjer;-) Dessuten bare MÅ jeg ha min daglige dose i disse dager! I går koste jeg meg med hele seks hjemmelagde rosinboller (og det etter middag)!!! Tror det blir en stund til neste gang jeg skal spise boller igjen;-)

Skrevet

Jeg spiser godteri hver dag jeg. Er helt hekta og føler liksom ikke at jeg har en helt ålreit dag uten noe å kose meg med. Samboer har hengt seg på, så vi er noen mumsegurier begge to. Det er ikke sånn at jeg stapper i meg, men må ha litegrann. Jeg er 33 uker på vei og har lagt på meg 12 kilo. Akkurat nå for eksempel, sitter jeg og gumler operamint. Og føler meg lykkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...