Iris9 Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 I det første svangerskapet begynte jeg med gravidklær i uke 17 ca. Nå er jeg 20 uker og går fortsatt i de samme klærne! rart for jeg trodde at man fikk tidligere mage andre gangen...??? Men jeg har lagt på meg mindre denne gangen. Har bare gått opp ca 1-2 kg. Noen andre som har opplevd det samme? Var på ul idag og terminen ble til og med fremskyndet med 3 dager, så ungen er noemal størrelse...
Jonas-mamma'n Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 tror nok ikke det finnes noe fasit på dette! jeg er 13+3 i dag, og jeg har så vidt begynt med mamma klær.magen har kommet plutselig den siste uken(synes jeg selv da!),så nå gidder jeg ikke presse meg inn i de trange dongry buksene lenger! har du vært på ultralyd enda eller?
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 18. august 2006 #3 Skrevet 18. august 2006 iris 9, du trenger ikke å være redd, begynte som mått å få mage i uke 19, men det er de siste ukene har den voks masse.. er 24+5 idag:) er forskjellig fgra person til person:)
Margrethe1311 Skrevet 18. august 2006 #4 Skrevet 18. august 2006 jeg er i uke 18 og magen min har nå begynt å se ut som en liten ball, og jeg orker ikke lenger alle disse stramme ola-buksene mine.. men jeg syns min mage har kommet ganske fort egentlig.. det er jo mange en nesten ikke ser det på selv i uke 20. tror det har veldig med kroppsbygning og alle er vi jo forskjellige. men jeg har gått opp nesten 4kg allerede, og er redd jeg kommer til å bli stooor ;-)
msbu Skrevet 18. august 2006 #5 Skrevet 18. august 2006 Er nå 25 + 3. Synes magen har vokst veldig de siste 2-3 ukene, spesielt den siste uka. Synes liksom jeg ser forskjell fra dag til dag.... Da jeg var i uke 20, var jeg knapt synlig gravid. Begynte så smått å kjøpe mammklær på den tiden, men de var ALT for store for meg ennå, så det føltes litt kunstig. Bruker selv delvis vanlige klær ennå, men har gradvis også begynt å bruke noen mammaklær, men ennå er de buksene litt vide til meg, så jeg må enten bruke belte eller gå og heise dem opp. Dette er mitt 3. barn. Jeg har heldigvis aldri fått tidlig mage med noen av barna. Ikke det at jeg har noe imot å se gravid ut, men alt går jo lettere med en mindre mage som ikke er i veien... Har ikke vært så flink å skrive dagbok fra svangerskapene, så det er ikke så lett å sammenligne de ulike, men jeg var muligens noe mindre med andremann enn med førstemann, delvis pga at jeg veide mindre i utgangspunktet, og maksvekta mot slutten følgelig ble lavere. Samtidig fikk jeg en annen fasong på magen (guttemage første gang, jentemage andre gang), noe som faktisk påvirket meg mer enn forventet. Jentemagen var flatere og ble faktisk aldri i veien for noen ting, selv på slutten kunne jeg glatt ha lagt foten bak nakken... Hvor stor og hvilken fasong magen har, er høyst individuelt, og kan variere fra svangerskap til svangerskap. Det er nok helt normalt at du er mindre nå enn forrige gang. Det er ikke alle som får tidligere mage med nr 2 eller 3 enn med nr. 1. Vi er alle forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå